پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 دی 1396 ساعت 12:10:: شناسه خبر: 29772

افشاگری رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد؛

ردپای مدیران دولتی در ویلاسازی غیر مجاز سروک یاسوج/تغییر کاربری غیرمجاز ۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی سروک توسط ۵۴ نفر

جعفرگوهرگانی، گفت: برای اعمال قانون در زمینه تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی نیازمند همکاری کارگروه مبارزه با زمین خواری استان هستیم تا بتوانیم از روند گذشته تاکنون در این زمینه جلوگیری کنیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پرده‌های پنهان در پشت احداث غیر مجاز باغ شهرهای سروک یاسوج رونمایی کرد.

به گزارش صدای جنوب، جعفرگوهرگانی، گفت: برای اعمال قانون در زمینه تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی نیازمند همکاری کارگروه مبارزه با زمین خواری استان هستیم تا بتوانیم از روند گذشته تاکنون در این زمینه جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه افزاد سودجو همیشه هستند، اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای در منطقه سروک یاسوج شبکه زه‌کشی جهت آبیاری زمین‌های مستعد کشاورزی احداث کرد ولی تغییر کاربری غیرقانونی انجام گرفته است.

گوهرگانی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون ساخت و سازهای بی‌رویه در اراضی کشاورزی سروک انجام شده است، عنوان کرد: این وضعیت به مرحله زنگ خطر رسیده و در سال ۹۱ استارت کار برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این منطقه زده شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ملزم به پیگیری مبارزه با زمین خواری در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری و کمیسیون‌های مرتبط هستیم، ابراز کرد: تاکنون ۵۴ مورد ساخت و ساز در پایین دست شبکه زه‌کشی اراضی کشاورزی سروک یاسوج که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده و ساخت و ساز کرده‌اند شناسایی شده است.

تغییر کاربری غیرمجاز ۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی سروک توسط ۵۴ نفر

گوهرگانی از تغییر کاربری بدون اخذ مجوز ۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی درجه یک منطقه سروک یاسوج توسط ۵۴ نفر خبر داد و افزود: پیگیری این مهم بر عهده سازمان جهاد کشاورزی بوده و باید موارد را از طریق محاکم قضایی مبنی بر صدور حکم قلع و قمع روزانه پیگیری کند و البته در این زمینه نیز کوتاهی نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده توسط مدیریت امور اراضی و بویژه واحد حقوقی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون ۳۰ مورد حکم قلع و قمع در ویلا شهرهای سروک یاسوج اخذ شده است، بیان کرد: اجرای این حکم کار سازمان جهاد کشاورزی و یا شخص وزیر نیست و این مهم نیازمند عزم جدی و عمومی همه مسئولان متولی است.

گوهرگانی با بیان اینکه صاحبان باغ شهرهای سروک یاسوج در ادارات و نهادهای دولتی ریشه دارند، گفت: برخی از ساختمان‌های احداث شده در اراضی مشتعد کشاورزی سروک مجلل و گران قیمت است.

ردپای مدیران دولتی در ویلاسازی غیر مجاز سروک یاسوج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد برخی از باغ شهرهای سروک متعلق به مدیران دولتی است؟، افزود: ایراد از خود ادارات است و من تایید می‌کنم و خیلی از این افراد مدیران و مسئولان ما هستند و کسانی هستند که به ما و همکارانمان فشار می‌آورند که پرونده را در محاکم قضایی پیگیری نکنیم.

گوهرگانی با اشاره به اینکه ۳۰ مورد حکم قلع و قمع ساختمان‌های احداث شده غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی سروک صادر شده و تا زمانی دستگاه قضایی دستور مبنی بر عدم پیگیری ندهد این موضوع را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: اجرای این احکام نیازمند استفاده از قوه قهریه، بیل میکانیکی، لودر ، حضور نیروهای انتظامی و پای کار بودن همه ادارات متولی است.

وی خاطرنشان کرد: باید از هم اکنون بفکر باشیم و نگذاریم در سایر مناطق بطور غیر قانونی و بدون مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی انجام شود زیرا هم اکنون که حکم قلع و قمع برخی ساختمان‌های سروک را داریم و به منزل طرف مراجعه می‌کنیم می‌گویند ۵ سال است در این مکان سکونت داریم.

گوهرگانی با تاکید بر اینکه باغ‌ شهرهای سروک یک شبه ساخته نشدند، گفت: ساختمان‌های ساخته شده در زمین‌های مستعد کشاورزی سروک دارای امکانات شامل آب، برق، گاز، خیابان و نامکذاری کوچه است و اینکه چگونه خدمات به این ساختمان‌ها بدون مجوز داده‌اند خود جای سوال داردبویرنیوز

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت