پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 دی 1396 ساعت 21:10:: شناسه خبر: 29779

افتخاری دیگر برای فرزندان بهمئی؛

انتصاب دکتر قادر آشنا به ریاست مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ وارشاداسلامی

دکتر قادر آشنا از فرزندان شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی است که دارای سوابق درخشان مدیرتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، دکتر قادر آشنا را به عنوان رئیس مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر این وزارتخانه منصوب کرد.

دکتر قادر آشنا از فرزندان شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی است که دارای سوابق درخشان مدیرتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.
رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور،عضو هیات امناء جهاد دانشگاهی کشور،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای البرز و کهگیلویه وبویراحمد،مدیرکل ارتباطات و هماهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی،مشاور معاونت فرهنگی و معاونت امور هنری وزارت ارشاد، رئیس و موسس مرکز فرهنگی دانشجویی امام و انقلاب اسلامی،معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور، دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، قائم مقام و معاون اجرای و دانشجویی مرکز آموزش عالی وزارت ارشاد،مدرس دانشگاه و مسئولیت های متعدد دیگری از از سوابق ارزنده دکتر آشنا می باشند.

برپایه گزارش صدای جتوب ؛وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید موسسه آموزش عالی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر گفت: این موسسه یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود.

سیدعباس صالحی با تاکید بر این مطلب افزود: موسسه آموزش عالی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر با گستره‌ای که از لحاظ تنوع مراکز دولتی و خصوصی در تهران و شهرستان‌ها دارد، ظرفیت و نقش قابل توجهی در حوزه فرهنگ و هنر کشور ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: این موسسه تنوع بسیاری در رشته های تحصیلی، مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد که یکی از پشتوانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش علمی و آموزشی محسوب می‌شود.

صالحی با اشاره به برخی اقدامات سال‌‌های اخیر این موسسه افزود: در این سال‌ها رویکردها و تحولات مناسب و خوبی در این موسسه صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش تصدی‌گری دولت در این موسسه ادامه داد: رویکرد کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی در این دوره از مدیریت موسسه رعایت شده است و در دوره جدید نیز باید تداوم یابد.

وی ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های محمد سلطانی‌فر رئیس پیشین این موسسه گفت: آقای آشنا دارای شخصیت علمی و اخلاقی هستند و با خانواده وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و موسسه آموزش عالی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر آشنایی دارند و این‌ها به پیشبرد و ارتقای اهداف این موسسه کمک می‌کند.

صالحی ادامه داد: باید این موسسه را در مسیر تعامل بیشتر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهیم. نباید به صورت موازی کاری عمل کنیم بلکه باید نقطه اتصال و خط‌های ارتباطی این دو را بیش از گذشته افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی بخش فرهنگ و هنر گفت: توجه به این موضوع در این موسسه ضروری است. حوزه فرهنگ و هنر با سرمایه‌گذاری اندک می‌تواند کارآفرینی قابل توجه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ادامه داد: در حوزه نیاز‌سنجی رشته های آموزشی در موسسه آموزش عالی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر اقدامات خوبی صورت گرفته است. این موسسه با توجه به ویژگی مهارت آفرینی‌اش نیاز به فهم و خلق رشته های تحصیلی دارد از این رو با این نگاه بایدحیطه های فرهنگ و هنر را رصد کند.

در ابتدای این آیین محمد سلطانی‌فر رئیس پیشین این موسسه گزارشی از مجموعه اقدامات  دوران مسئولیت خود در بخش‌‌های مختلف آموزشی و اداری ارائه داد.

در بخش دیگری از این آیین، قادر آشنا رئیس موسسه آموزش عالی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های محمد سلطانی‌فر گفت: تمام تلاشم بر این است که تعامل و ارتباط میان موسسات و مراکز مختلف را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش دهم.

وی افزود: باید بتوانیم همه آموزش های وزارتخانه را زیر پوشش این موسسه قرار دهیم و تلاش می‌کنم ارتباط خوبی با استان‌ها برقرار شود.

برپایه همین گزارش مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای بیش از ۱۰۰ مرکز دانشگاهی در کشور است و مهمترین ماموریت آن فراهم شدن تحصیلات دانشگاهی در رشته های فرهنگ ، هنر و رسانه می باشد که در حال حاضر بیش از۱۱۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی فرهنگ و هنر وزارت ارشاد مشغول به تحصیل می باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت