پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 دی 1396 ساعت 23:10:: شناسه خبر: 29796

آیت الله ملک حسینی مطرح کرد:

ساخت زائر سرا در مشهد نیازمند مشارکت مردم استان

ساخت زائر سرای ویژه زائران استان در مشهد مقدس نیازمند کمک و مشارکت آحادمردم استان است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده ولی فقیه در استان در جلسه شورای سیاست گذاری آستان قدس رضوی که با محوریت ساخت زائرسرای استان دریاسوج برگزار شد،گفت: ساخت این زائرسرا کاری ارزشمند و مهم در خدمت کردن به زائران استان بویژه افراد نیازمند و بی بضاعت است که ساخت آن مستلزم مشارکت آحاد مردم استان است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه انفاق یک سنت زیبای الهی بوده که باید همه در این کار خیر شرکت کنند،افزود:متولیان باید با سلیقه و از روش‌ها و مسیر‌های مختلف از جمله استفاده از ظرفیت‌های خیران، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان برای تسریع در ساخت این زائرسرا تلاش کنند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به اینکه امام رضا (ع) فرمود: «هرکس به زیارت من بیاید در دنیا به زیارتش می‌روم و سه خطر را از وی دور می‌کنم» تصریح کرد: هنگام دادن نامه اعمال، هنگام عبور از صراط و موقع سنجش اعمال امام رضا (ع) به کمک انسان می‌آید.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کار خیر و انفاق در جامعه گفت: برای تحقق این مهم باید ابتدا از ادارات و نهاد‌های دولتی شروع کرد وانتظار می‌رود همانطوری که پیش از این در زمان استاندار پیشین مصوب شد کارکنان دولت نسبت به پرداخت ۵ رقم آخر حقوق خود که رقمی کمتر از ۱۰ هزار تومان بوده برای ساخت زائرسرا در مشهد مقدس برای مدت یکسال اقدام کنند.
افشار نیا مدیرکل صدا و سیمای استان نیز گفت:رسانه ملی در استان این آمادگی را دارد تا همانند ماه‌های گذشته با اطلاع رسانی از طریق پخش آگهی، تیزر و زیرنویس در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی این بنیاد را در تحقق اهدافش کمک و همراهی کند.
وی قول مساعد داد صدا و سیما شهرداری یاسوج را در اجرای برنامه‌های فرهنگی تا پایان امسال کمک کند در مقابل آن هزینه‌های پخش این برنامه‌ها را شهرداری به بنیاد زائر سرای استان در مشهد مقدس بپردازد.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هم یکی از رسالت‌های این آستان را محرومیت زدایی و کمک به افراد نیازمند و بی بضاعت در استان برشمرد و گفت: تاکنون طرح ها، کمک‌ها و برنامه‌های مختلفی در این زمینه در استان اجرا کرده است.
هدایتخواه گزارشی از عملکرد شش ماهه این دفتر در استان ارائه کرد و افزود: توزیع بسته‌های ارزاق بین نیازمندان به تعداد ۶۰۰ بسته، خرید بیش از ۶۵۰ میلیون ریال نوشت افزار و توزیع ۳ هزار بسته نوشت افزار پیش از آغاز سال تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند، ویزیت رایگان ۲ هزار نفر از مردم با کمک تیم‌های پزشکی جهادگر و فراهم کردن جهیزیه زوج‌های جوان با کمک خیران از جمله فعالیت‌های این دفتر است.
وی گفت: احداث کانال آبیاری کشاورزی و اجرای طرح‌های خود اشتغالی در منطقه سادات محمودی از مهمترین برنامه پیش روی دفتر آستان قدس رضوی در استان است.
مدیرعامل بنیاد ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس گفت:این زائر سرا در زمینی به مساحت ۹۶۲ متر مربع و در ۱۳ طبقه در بلوار شهید مفتح و بزرگراه بابانظر مشهد ساخته می‌شود.
افشار افزود: زمین این زائر سرا به دستور رهبر معظم انقلاب توسط شهرداری مشهد بدون هیچ هزینه‌ای بابت صدور پروانه ساخت به صورت مجانی در اختیار استان قرار گرفت که در مرحله اول پس از پیگیری‌هایی که انجام شد پروانه ۱۲ طبقه برای این زائرسرا و امور مقدماتی صادر شد.
وی گفت: این زائرسرا شامل حدود ۱۰۰ سوئیت از جمله نمازخانه خواهران و برادران، فروشگاه، رستوران، پارکینگ در سه طبقه و در شعاع ۲۰۰ متری آن خدمات شهری اعم از جایگاه CNG، ایستگاه اتوبوس، اماکن مذهبی و در آینده ایستگاه مترو قرار دارد که این موجب می‌شود زائران به سهولت بتوانند مسیر خود را تا بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) طی کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت