پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 بهمن 1396 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 30723

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای لنده ،باشت و سرفاریاب در دهه مبارک فجر آغاز می شود

عملیات گازرسانی به برخی از روستاهای فاقد گاز درشهرستان های لنده وباشت وهمچنین بخش سرفاریاب دردهه مبارک فجر اغازمیشود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دو پروژه افتتاحی در سال ۹۶ عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود اظهارداشت: طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک از برنامه های مهم دولت و از مطالبات اساسی مردم بود.

به گزارش صدای جنوب؛مجید روح‌الهی گفت: برای اجرای فاز اول طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک ۶۰کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن و ۲۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی اجرا شده است.

وی افزود: برای پروژه گازرسانی به دلی رباط باشت نیز ۴۵۰۰ متر شبکه گذاری پلی اتیلن صورت گرفته است.

روح‌الهی ،اعتبار هزینه شده برای افتتاح فاز اول گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در دهه فجر امسال را ۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد وگفت: برای افتتاح پروژه گازرسانی به دلی رباط باشت نیز ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای لنده ،باشت و سرفاریاب در دهه مبارک فجر

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به مجموعه روستاهای شیتاب و مونه لنده با اجرای ۱۷ کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن ، مجموعه روستاهای تل چگاه باشت و دلی خلیفه با اجرای ۴۸کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن ،دلیاسیر علیا و سفلی سرفاریاب با اجرای ۲۵ کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای اجرای طرح گازرسانی به این روستاها اعتباری قریب به ۷ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی گفت: گازرسانی به مجموعه روستاهای سادات محمودی در شهرستان دنا با اجرای ۱۶ کیلومتر شبکه گذاری و گازرسانی به مجموعه روستاهای کت بهمئی با ۴۰ کیلومتر شبکه گذاری و روستاههای دهستان چین شهرستان بویراحمد با ۱۲ کیلومتر شبکه گذاری در دست اجراست که طبق برنامه زمانبندی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
۷۵ درصد روستاههای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا کنون ۵۸۱ روستا از نعمت گاز طبیعی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برخوردار شده اند گفت: برنامه ریزی برای گاز رسانی به ۳۰۲ روستای دیگر در استان در حال اجراست که پیش بینی می شود به مرور تا سال ۹۸ از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی تعداد خانوار بهره‌مند شده از گاز طبیعی در استان را ۱۷۸۳۹۷ خانوار ذکر کرد و گفت: از این تعداد خانوار ۱۲۵۰۱۸ خانوار آنها شهری و ۵۳۳۷۹ خانوار روستایی است که ۷۵ درصد روستاههای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

روح‌الهی، جلوگیری از قاچاق سوخت، حفاظت از منابع طبیعی منطقه، ایجاد بستر مناسب برای گازرسانی به صنایع محلی و گردشگری در منطقه، کاهش نرخ مهاجرت به شهرها و جلوگیری از حاشیه‌نشینی شهری را از اهداف اجرای پروژه‌های گازرسانی به روستاها برشمرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت