پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 بهمن 1396 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 30726

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاداسلامی کهگیلویه وبویراحمد:

فیلم های «جشنواره فجر» در سینما دهناددهدشت اکران می‌شود/جشنواره قرآن و عترت در هفته اول اسفند ماه برگزار می شود

رضا دهبانی پور گفت:سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نخستین برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام دهه فجر است که ۱۸ فیلم در دو سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج و سینما دهناد دهدشت در سه سانس اکران می‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

پیش از ظهر امروز نشست خبری مدیرکل اداره فرهنگ‌ وارشاداسلامی کهگیلویه وبویراحمدبرگزارشد.

به گزارش صدای جنوب رضادهبانی پور با اشاره به در پیش بودن دهه فجر و آغاز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی سال ۵۷ توسط یک رهبر واحد به سرانجام رسید و امروزه برای حفظ این انقلاب باید خواست، مطالبه و منویات به حق مردم توسط مسؤولان پیگیری شود.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نخستین برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام دهه فجر است که ۱۸ فیلم در دو سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج و سینما دهناد دهدشت در سه سانس اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر ۱۴ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در جشنواره فیلم فجر سال جاری تفاوتی‌هایی با جشنواره سال گذشته ایجاد شده و امسال بخش کودکان به جشنواره اضافه شده است که سانس کودکان ۱۰ صبح و دیگر فیلم‌ها در سانس ۱۷ و ۱۹ عصر اکران می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: دومین رویداد فرهنگی، هفدهمین نمایشگاه کتاب استان است که ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه با حضور معاون فرهنگی وزارت ارشاد افتتاح خواهد شد که ۲۷۰ ناشر در ۱۳۵ غرفه تولیدات خود را عرضه می‌کنند، همچنین در کنار این نمایشگاه، اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در ۱۵ غرفه برگزار خواهد شد.

دهبانی‌پور بیان کرد: جشنواره قرآن و عترت سومین برنامه در دست اجرای این اداره‌کل است که در هفته اول اسفند ماه برگزار خواهد شد. در هفته قرآن و عترت ۱۶ جشنواره قرآنی با موضوع تبلور قرآن و عترت در تئاتر، خوشنویسی در قرآن، هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه و سایر حوزه‌ها برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: آواها و نواها دیگر جشنواره در دست برگزاری ارشاد اسلامی در ایام پایانی سال است و این برنامه که برای ۲۲ تا ۲۳ اسفند تدارک دیده شده به دنبال آواها و نواهای گمشده خصوصاً موسیقی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد است که از کار جمعی این جشنواره آلبوم موسیقی تهیه خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰ اسفند با همکاری و مشارکت اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

دهبانی‌پور تجلیل از نویسندگان را دیگر برنامه این اداره‌ فرهنگی دانست و افزود: در گذشته انتخاب کتاب سال را داشتیم اما امسال نویسندگان مورد توجه قرار گرفتند که تحت عنوان لوح و قلم از آنها تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر ققنوس دهدشت، گفت: در سال آینده جشنواره بلادشاپور و جشنواره ملی سقلاطون را در فروردین خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کلاس‌های خبرنگاری گفت: در تلاش هستیم کلاس‌هایی با عنوان آشنایی با حقوق و قانون در مطبوعات برای اصحاب رسانه برگزار شد.

این مسؤول در پاسخ به سوالی مبنی بر تخفیف نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب با تخفیف ۳۰ درصدی و کتاب‌های مذهبی با تخفیف ۵۰ درصدی برگزار می‌شود، ضمن اینکه ۳۵ میلیون تومان برای خرید بن کتاب توسط وزارتخانه اختصاص داده شده است.

دهبانی‌پور در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر در فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتشار چنین اخباری در رسانه شایعه است و آن را تکذیب می‌کنم.

در پایان این نشست از پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، هفدهمین نمایشگاه کتاب استان و جشنواره قرآن و عترت رونمایی شد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت