پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 بهمن 1396 ساعت 15:11:: شناسه خبر: 30730

نشست بررسی طرح‌جامع «مدیریت پسماند»شهرهای دهدشت ،چرام ، لنده وسوق برگزار شد

فرماندار کهگیلویه دراین نشست بااشاره‌به‌حجم بسیارزیادتولید پسماند در استان وشهرستان اظهارداشت: تولید بی رویه پسماند محیط زیست را دچار اسیب جدی نموده وبیماری های ناشی از این پسماندها برای جامعه خطرات زیادی به بارمی اورد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه طرح‌جامع مدیریت پسماندشهرهای دهدشت چرام ، لنده وسوق درمحل فرمانداری کهگیلویه برگزارشد.

به گزارش صدای جنوب، فرماندار کهگیلویه دراین نشست بااشاره‌به‌حجم بسیارزیادتولید پسماند در استان وشهرستان اظهارداشت: تولید بی رویه پسماند محیط زیست را دچار اسیب جدی نموده وبیماری های ناشی از این پسماندها برای جامعه خطرات زیادی به بارمی اورد.
علی پوزش گفت: درکشورهای پیشرفته برنامه های زیادی برای مدیریت پسماند اجراشده است ونیازاست که همه‌مسیولان درجهت تبدیل پسماندها به موارد مورداستفاده برنامه های خودراارایه و اجرانمایند.
وی ادامه داد: امروزه در بخش مدیریت پسماند افراد زیادی وجوددارند که دراین زمینه ازجمله بحث بازیافت خواهان سرمایه گذاری هستند.
پوزش بااشاره به موارد دفع غیراصولی پسماند توسط شهرداری ها گفت:متاسفانه درحال حاضر سوزاندن زباله ها تنهابرنامه شهرداران است و می طلبد که درجهت دفع اصولی انها جایگاه مشترکی برای شهرهای لنده دهدشت چرام‌و سوق درنظرگرفته شود.

دارا کریمی‌نژاد نیز اظهار داشت: مسئله محیط‌زیست با زندگی انسان‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارد.

فرماندار لنده گفت: ما امروز با بحران زیست‌محیطی در زمینه پسماند مواجه هستیم.

وی تولید زباله در استان کهگیلویه و بویراحمد را سه برابر استاندارد جهانی دانست و خاطرنشان کرد: همه این‌ها به فرهنگ مصرف مردم استان ما بر می‌گردد و علی‌رغم تأکید دستورات اسلامی بر جلوگیری از اسراف، اما الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنیم.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه برای اجرای مدیریت پسماند، در ابتدا باید یک شهر را از لحاظ بعد مسافت با سایر شهرستان‌ها مشخص کنیم، گفت: اینکه فلان شهردار بگوید در شهر من باشد کنار گذاشته شود، باید طبق عوامل محیط‌زیستی و زمین‌شناسی هر منطقه‌ای مناسب بود، انتخاب شود.

فرماندار لنده با بیان اینکه تفکیک زباله‌ها باید از مبدأ در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: شهرداری باید بودجه‌ای در این خصوص قرار دهد و مردم را به انجام این کار تشویق نماید.

وی با توجه به اینکه رها شدن زباله‌ها در اطراف شهر باعث زشتی چهره آن شهر و انواع بیماری برای افراد می‌شود، خواستار همکاری شهرداری‌ها برای انتخاب یک جایگاه مناسب برای دفن اصولی زباله‌ها و یا جایگاه بازیافت آن‌ها شد و افزود: برای اینکار باید فرجه زمانی خاصی مشخص و کارها مهندسی پیش رود.

شهردار دهدشت نیزگفت:بافت زمین وفاصله حمل پسماند و همچنین‌ بازه زمانی ده ساله برای اجرای طرح جامع مدیریت پسماند درشهرهای لنده سوق دهدشت و چرام می بایست مدنظرقرارگیرد.
اسفندیاربرخه بااشاره به حجم زیاد تولید پسماند در دهدشت تاکید کرد:برای اجرای طرح‌مدیریت پسماند نیازاست
به ازای هرسال یک هکتارزمین پیش بینی بطوریکه درپایان‌این مقدار نباید زیریازده هکتار باشد.

درحال تکمیل است…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت