پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 بهمن 1396 ساعت 01:11:: شناسه خبر: 30847

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

پیشرفت و توسعه کشورهای مختلف مرهون پژوهش و تحقیقات کاربردی است

جعفر گوهرگانی بیان کرد: باید بسترسازی لازم برای به‌کارگیری نتایج و یافته‌های پژوهشی از طریق اجرای صحیح طرح‌های پژوهشی در استان فراهم شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد در اولین روز کاری در دو برنامه شرکت و سخنرانی نمود.
جعفر گوهرکانی ابتدا در همایش تجلیل از پژوهشگران برگزیده استان گفت: تجاری سازی نتایج پژوهشی با محوریت تقاضامحوری باید در اولویت دانشگاه های استان باشد.
گوهرگانی اظهار داشت: علت اصلی پیشرفت و توسعه در کشورها مرهون پژوهش و تحقیقات کاربردی است.
وی با تاکید بر اینکه، باید از دوران کودکی فرزندان خود را با مقوله پژوهش آشنا کنیم، افزود: دانشگاه‌ها باید به دنبال پژوهش‌های عرضه‌محور و تقاضامحور باشند تا از این طریق بتوانند پژوهش‌ها را بر‌اساس نیاز‌های جامعه انجام دهند.
گوهرگانی تاکید کرد: امروزه برگزاری کلاس های پژوهش محور، نیاز اصلی جامعه دانشگاهی است تا دانشجویان گنجینه علمی خود و دانشگاه را ارتقا بخشند.
وی با بیان اینکه، یکی از مهم ترین مشکلات حوزه پژوهشی موضوع تامین مالی است، گفت: در این خصوص جوامع دانشگاهی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.
معاون استاندار افزود: دانشگاه ها یک نهاد متولی برای تربیت پژوهشگر کارآمد و با دانش هستند.
گوهرگانی تصریح کرد: باید بسترسازی لازم برای به‌کارگیری نتایج و یافته‌های پژوهشی از طریق اجرای صحیح طرح‌های پژوهشی در استان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه، مدل های مختلفی در زمینه ارتباط بین سه نهاد دولت، دانشگاه و صنعت وجود دارد، عنوان کرد: در این مدل ارتباط بین سه نهاد به صورت شبکه های دو و سه لایه و ساختارهای پیوندی برقرار است که مدل موفقی در تجاری سازی تحقیقات است.
گوهرگانی با اشاره به اینکه، دولت موظف است از محققان و پژوهشگران به صورت جدی حمایت کند، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای دولت در برنامه ششم توسعه توجه ویژه به حوزه پژوهش و فناوری است.
وی تصریح کرد: پژوهش تنها به یک هفته در استان ختم نشود و این مهم نیازمند حمایت و همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف پژوهشی در استان است.

جعفر گوهرگانی درادامه‌در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان حضور یافت و اظهار داشت: شرکت های بازرگانی برای صادرات محصولات در استان ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حتی یک شرکت توانمند در این حوزه در استان وجود ندارد و عمده صادرات استان از سوی گمرگ انجام می شود.

وی افزود: انتظار می رود اتاق بازرگانی استان برای تاسیس شرکت های صادراتی در استان فراخوان بزند و بانک توسعه تعاون نیز سرمایه گذاران را در این خصوص یاری کند.

گوهرگانی بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در استان تاکید کرد و گفت: بدون شک توسعه خطوط ریلی زیربنا و تکمیل کننده زنجیره صادرات در استان است.

وی تصریح کرد: ظرفیت فرودگاه های استان باید گسترش یابد بدون شک نقش حمل و نقل هوایی در توسعه پایدار صنعت گردشگری و حوزه های مختلف برکسی پوشیده نیست.

گوهرگانی خواستار همکاری شرکت های تولیدی و مخابراتی برای توسعه خطوط دیتا در واحدهای تولیدی شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت