پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 بهمن 1396 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 31018

خطبه های امروز نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه دهدشت خواستار قرار دادن رعایت در سرلوحه کار از همه مسوولان شد و خاطرنشان کرد: اگر در یک جامعه کار به عدالت پیش رود باعث فرهنگ‌سازی آن جامعه و جلوگیری از انواع ظلم و بی‌عدالتی خواهد

پایگاه خبری صدای کنوب:

مراسم سیاسی‌عبادی نمازجمعه امروزدرشهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمدبرگزارشد.

***

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام ‌الله علیها اظهار کرد: آن حضرت سرچشمه همه فضائل بود.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید در حین برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب حرمت ایام فاطمیه حفظ شود.

این خطیب جمعه در ادامه با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه ملت‌های اسلامی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر بهره‌‌مند شدند.

وی افزود: ارزش‌های الهی و معنوی که تا پیش از این به فراموشی سپرده شده بود با روز کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران حاکم شد چرا که این انقلاب قبل از هر چیز یک انقلاب دینی بود.

حسینی‌صدر در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به حضور رهبری معظم انقلاب و تجدید میثاق معظم‌له با شیهیدان اشاره کرد و گفت: ایشان در درس خارج فقه خود انتقال داعش توسط آمریکا به افغانستان را توطئه جدیدی علیه امت اسلامی دانست.

وی افزود: دشمنان اسلام به ویژه امریکا برای ضربه زدن به امت اسلامی از هیچ کوشش دریغ نمی‌کنند و دیدیم که در عراق و سوریه و یمن و افغانستان انواع جنایت‌ها با همدستی امریکا صورت گرفت.

این خطیب جمعه همچنین به پیام مقام معظم رهبری به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین قسمت آن اهمیت خودباوری و توجه به معنویت بود که توسط معظم‌له بر آن تأکید شد.

***

مام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با بیان اینکه جهاد در زمان‌های مختلف متفاوت است، اظهار داشت: ما باید در هر شرایطی برای اسلام دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه گاهی فیزیکی، فرهنگی و یا اقتصادی اتفاق می‌افتد، گفت: ما باید با موضع گیری‌های خود مقابل دشمن بایستیم و به او اجازه ورود و دخالت به کشور را ندهیم.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: خداوند به جهاد انسان‌ها نیاز ندارد، لذا خدواند با این جهاد انسان‌ها را امتحان و افتخاری نصیب آن‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه جبهه کفر مقابل نظام ما ایستاده، خواستار جهاد و مقاومت همه انسان‌ها نسبت به جبهه کفر در مقابل ارزش‌ها شد.

خطیب جمعه دهدشت با یادآوری روز نیروی هوایی و تبریک این روز عنوان کرد: این بلندپروازان در جنگ هشت ساله تمام تجهیزات دشمن را در هم کوبیدند و افتخار بزرگی خلق نمودند.

حجت‌الاسلام حسینی خواستار استخدام نیروی انسانی در ادارات و سازمان‌ها بر اساس رعایت عدالت و ضوابط شد و تصریح کرد: چیزی که مردم را ناراحت می‌کند جریان جذب استخدام‌ها نه بر مبنای عدالت و قانون، بلکه بر اساس پارتی و ناعدالتی است.

 وی با بیان اینکه استخدامی‌های غیرقانونی به استحکام نظام ضربه وارد می‌نماید، گفت: در هر حکومتی بی‌عدالتی رواج پیدا کرد آن حکومت ناپایدار خواهد ماند.

امام جمعه دهدشت خواستار قرار دادن رعایت در سرلوحه کار از همه مسوولان شد و خاطرنشان کرد: اگر در یک جامعه کار به عدالت پیش رود باعث فرهنگ‌سازی آن جامعه و جلوگیری از انواع ظلم و بی‌عدالتی خواهد شد.

وی خاصیت حکومت اسلامی را فرهنگ‌سازی دانست و تصریح کرد: نگاه به عدالت نگاه به منافع شخصی نباشد وگرنه جامعه ضربه خواهد خورد.

حجت‌الاسلام حسینی خواستار نظارت حاکمیت بر عدالت شد و افزود: پایبندی به قوانین و ضوابط در جامعه، باعث گسترش آن جامعه و مشکلات کمتر خواهد شد.

***

حجت الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته با دعوت نمازگزارن به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا راه رستگاری و رسیدن به خدای متعال است.

امام جمعه گچساران ادامه داد: در عصر غیبت رسالت عالم و وظیفه مردم در مقابل عالم مشخص شده است.

 وی افزود: در عصر غیبت عالم و فقیهی که تمام شرایط را داشته باشد راه را ترسیم می‌کند و مردم را از دام‌هایی که شیطان برای انسان پهن کرده است نجات می‌دهد.

 حجازی  تصریح کرد: عالم، انسان را از بدی‌ها نجات می‌دهد و با حکم عالم مجاهد به میدان می‌آید و بر تک تک مومنین واجب است که از فرمان چنین عالمی اطاعت کنند.

 امام جمعه گچساران  با اشاره به عالم و فقیه زمانه گفت: امام راحل وقتی مملکت را در خطر دیدند و حتی شرف و عزت مملکت را در خطر دیدند بارها و بارها نصحیت کردند و پیام‌های بسیاری را فرستادند.

 حجازی  عنوان کرد: امام چنین خطری را احساس کرد که محمد رضا پهلوی نمی‌فهمید و به میدان آمد که مشاهده کردیم هزاران نفر از ملت ایران به میدان آمدند.

 وی اذعان کرد: امام با قدرت ورود کرد و قانون کاپیتولاسیون را باطل اعلام کردند و آن را مایه ننگ می‌دانستند.

 امام جمعه گچساران عنوان کرد: وضع امروز را با دوران طاغوت مقایسه کنیم و مشاهده کنیم که دیروز و امروز چه تفاوتی داشته است و این را عالم ایجاد کرده است.

 حجازی ادامه داد: این همه عناد و کینه و دشمنی دشمنان با ایران اسلامی وجود عزت قدرت و سربلندی این مملکت است.

 وی با اشاره به ایام حزن انگیز ایام فاطمیه و با تشکر از برگزار کنندگان مراسم در این  چند روز گفت: باید سعی کنیم مراسمی  در شان آن حضرت و شهرستان برگزار کنیم.

 امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تبریک این روز به حضرت ولی عصر(عج)، امام خامنه‌ای و مردم ولایت مدار و قدرشناس ایران اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که وظیفه بزرگان است این است که وضعیت امروز را  با گذشته برای نسل جوان بیان کنند.

وی ادامه داد: هر چند امروز از وضعیت رفاهی راضی نیستیم اما باید عنوان کرد خدماتی که در نظام جمهوری اسلامی داده شد قابل قیاس با گذشته نیست.

 حجازی عنوان کرد: امروز وضعیت آسفالت راه‌ها، روستاها و ضعیت علمی، افزایش دانشگاه‌ها را به عینه می‌توان دید و یادمان نمی‌رود در دوران طاغوت خیلی وقت‌ها پیش می‌آمد که آرد و نان هم پیدا نمی‌شد.

 امام جمعه گچساران افزود: امروز رشد علمی، نظامی، معیشتی کشور ما  دشمنان را به هراس انداخته است و آنها از عزت ایران اسلامی به هراس آمده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است و این موجب بیم دشمنان شده است.

حجازی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در درس از خارج فقه که فرمودند آمریکا می‌خواهد منطقه روی خوش نبیند، بیان کرد:  امروز ملت‌های مسلمان  باید هوشیارتر نسبت به گذشته باشند چرا که آمریکا تلاش می‌کند با ایجاد امثال داعش  و کشتار و خونریزی ملت‌ها را به جان هم بیندازد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت