پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 بهمن 1396 ساعت 12:11:: شناسه خبر: 31989

بی توجهی شبکه سازو نغاره به دیار کهگیلویه بزرگ

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

بارها شاهد هستیم که دیار کهگیلویه ی بزرگ در این عصر ارتباطات وفن آوری به دلیل مدیریت ضعیف و گاهی کج سلیقه گی و صریح تر بنویسم بی توجهی مدیران استانی ، تنها فرستنده ی امواج تلویزیونی شهرستان کهگیلویه به دلایل فنی و قطع برق دچار اختلال در پخش تصاویر دیجیتال میشود و مردم در دریافت امواج تلویزیونی با مصائبی روبرو میشوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در عصر سیطره ی صنعت بر سنت و در زمانی که تمام علوم نظری و عملی دنیا دچار پوست اندازی شده و ماهیت نوینی پیدا کرده اند، هنوز اما در برخی از نقاط جغرافیایی با پدیده ی مقاومت در برابر تغییر روبرو هستیم. پذیرش شرایط موجود ، تفکری است که توسط برخی از افراد بر رسیدن به شرایط مطلوب ترجیح داده میشود. شرایط موجود هر جامعه، حاصل فعل و انفعالات اعضا، مدیران و شهروندان همان زیست بوم در زمانهای ماضی بوده است که اینک به منصّه ی ظهور مینشیند.به عبارتی گویاتر میتواند عملکرد طبقاتی هر جامعه ای را میراث آیندگان آن طبقه به شمار آورد.

در پارامترهای انسانی و علوم مدیریتی که تنها انسانها سهیم میباشند قضیه متفاوت مینماید.

این روزها ودر آستانه بعثت انقلاب در حالی که مردم و مدیران کهگیلویه ی بزرگ همانند گذشته  ازحضور در صحنه ها تا حمایت از برهه های حساس انقلاب هیچ گونه دریغی نداشته اند ، متاسفانه شاهد کج سلیقه گی و نوعی بی اعتنایی صداوسیمای مرکز استان نسبت به انعکاس فعالیت ها و انعکاس اخبار کلنگ زنی ها و افتتاحیه ها در کهگیلویه ی بزرگ بودیم.

بارها شاهد هستیم که دیار کهگیلویه ی بزرگ در این عصر ارتباطات وفن آوری به دلیل مدیریت ضعیف و گاهی کج سلیقه گی و صریح تر  بنویسم  بی توجهی مدیران استانی ، تنها فرستنده ی امواج تلویزیونی شهرستان کهگیلویه به دلایل فنی و قطع برق دچار اختلال در پخش تصاویر دیجیتال میشود و مردم در دریافت امواج تلویزیونی با مصائبی روبرو میشوند. صعب العبوربودن مسیر دسترسی به آنتن فرستنده و قطع برق این فرستنده در روزهای بارانی بزرگترین مشکلی است که تاکنون در رفع دائم آن اقدامی صورت نگرفته است تا جایی که در برخی از محلات شهر دهدشت، مردم به استفاده از امواج ماهواره به جای دیجیتال اقبال بیشتری نشان بدهند.

آقای مدیر کل چه کسی باید پاسخگوی انحراف جوانان و خانواده های علاقه مندی باشد که به دلیل عدم توانمندی شما وهمکارانتان به سمت شبکه های غیر مجاز سَوق داده میشوند؟؟

متاسفانه در روزهای اخیر نیز شاهد تبعیض شدید صدا و بیشتر ؛ سیمای مرکز دنا در انعکاس اخبار وفعالیت های مدیران و نماینده ی کهگیلویه ی بزرگ در ایام غرورآفرین دهه ی فجر انقلاب اسلامی در انعکاس خدمت رسانی هابه مردم بوده و هستیم.

اخبار شبکه ی دنا در یک قسمت  ویژه در دو بخش خبری ۲۰ و ۲۲: ۴۵ دقیقه ی شبانه اش به انعکاس فعالیت های مدیران و نمایندگان و دولت در دهه ی فجر میپرداخت که در بعضی شبها برای پر کردن وقت مخاطبان به انعکاس جشن انقلاب در فلان روستا در مدرسه ی ابتدایی یا راهنمایی آن شهرستان خاص میپرداخت ولی در نهایت تعجب و افسوس از افتتاح گازرسانی و روشن شدن شعله های امید در مناطق  قلعه دختر و جاورده در چاروسا هیچ گونه خبری پخش نگردید!!

پروژه ی بسیار مهمی که علاوه بر تلاشهای مدیران و نمایندگان ادوار گذشته کهگیلویه ی بزرگ، مدیران فعلی و نماینده ی پرتلاش کهگیلویه در به سرانجام رسانی آن فعالیت های جهادی بسیاری داشتند و بسیار مایه ی خرسندی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ولی نعمتانی از دیار رنج و تبعیض به نعمت گاز طبیعی دسترسی پیدا کردند ولی متاسفانه هیچ گونه انعکاس خبری و آگاهی رسانی به جامعه در این زمینه صورت نگرفت تا هم محرومیت مردم شریف چاروسا رافریاد بزنیم و هم مظلومیت سردار هاشمی پور را.

آقای مدیر سیمای استانی:

چگونه تلاش وزحمات  نمایندگان مردم و مدیران ارشددولت و شادی مردم محروم در چشمتان ناچیز مینماید ولی برای پخش صدای ساز و نقاره ای اکیپ های تصویری و خبری گسیل میدارید؟

این شائبه در ذهن ها به وجود آمده که واقعا اخبار کهگیلویه و انعکاس تلاش مدیران و نمایندگان کهگیلویه ی بزرگ کجای سیاست های سیمای دنا  قرار دارد؟

یادمان نمیرود که در روز غرق شدن کشتی سانچی و شب اعلام عزای عمومی و داغداربودن ملت ایران و جامعه ی عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد چگونه در شبکه ی استانی دنا صدای ” دی بلال” های خواننده ی روشندل بختیاری آزارمان میداد و داغ ” ایوب” مان را تازه تر میکرد.

آقایان و مسولان شبکه ی دنا؛ از نگاه های قومیتی دست بردارید و زمستان های معتدل از گرمسیرگزارش نفرستید و تابستانهای لطیف از سردسیر..

مخاطبان شما آنقدر فهیم هستند که ناتوانی مدیریتی و بی محتوا بودن برنامه ی ” شویل دنا” و ضعف مجریانتان را به رو نمی آورند ، شما مسولیت پذیر تر باشید و فرهنگ اصیل این خطه از زاگرس را قربانی لوده بازی های چند مجری ناتوان نکنید.

به جای مجلات تصویری بی هویت و پخش گاه و بی گاه و بی بهانه ی دی بلال ها به نام تصنیف زیبای لری، به هنر و اصالت این مردم احترام بگذارید . به خویش تلنگری بزنید که سهم فرهنگ قشقایی و بهمئی – غیر از آوازها آنهم  اندک- در رسانه ی شما چند ساعت،  برنامه بوده است؟

سهم شما در معرفی فرهنگها و خرده فرهنگهای استان کدام است؟

در ساخت برنامه های قرانی و آموزش انگاره های اسلامی و فرهنگ سازی اجتماعی و اعتقادی چه برنامه ی مفید استانی و قابل نمایش در سطح ملی ساخته اید؟

افتخارات در جشنواره ها پیشکش خودتان ، اما میراث دارفرهنگ و اصالت  این مردم شریف باشید.  ” دَلگ و هِسوُم” به فراموشی سپرده نمیشوند اگر شما مدیران قابلی باشید‌.

در پایان به مدیران و نماینده ی مردم شریف کهگیلویه ی بزرگ پیشنهاد میدهم جهت انعکاس بیشتر اخبار و فعالیت هایشان حتما در هر برنامه از  ساز و نقاره استفاده نمایند تا صداو سیما پوشش کاملی از فعالیت هایشان داشته باشد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت