پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 بهمن 1396 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 32081

مرور خطبه های امروز نمازجمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد؛

مخالفت با پیشنهاد رفراندومی رییس جمهور و قدردانی از حماسه مردمی ۲۲ بهمن

مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه باحضور مردم مومن و خداجوی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مراسم نمازجمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

***
نماز جمعه شهر لیکک ظهر امروز به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
افروغی در خطبه های امروز ابتدا بر لزوم ترویج فرهنگ وقف و احسان در جامعه تاکید کرد.
وی گفت:پیامبر(ص) یکی از اعمالی را که ثواب آن بعد از مرگ هم قطع نمی شود،وقف و احسان نامید.
امام جمعه شهر لیکک از مردم خواست در زمینه توسعه مراکز فرهنگی و دینی وقف داشته باشند تا تاثیر آن در راستای دین دوچندان شود.
افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با تسلیت بمناسبت ایام حزن و اندوه اهل بیت(علیهم الاسلام)، ایام فاطمیه(س)، گفت: حضرت زهرای مرضیه (س) در کنار مظلومیت،یک مبارز بوده که آخرین آئین تربیت فرزند و شوهرداری را در کنار یک شخصیت مبارز سیاسی و دینی در وجود ایشان می بینیم.
امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:حضرت فاطمه(س) نمومه کامل ولایتمداری است که تمام مراحل زندگی ایشان در راستای ولایتمداری بود ، حتی راز مخفی ماندن قبر مطهر آنحضرت هم برای جلوگیری از سوء استفاده حاکمان نااهل می باشد.
افروغی با تقدیر از حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گفت: این پیش بینی حضور حماسی را رهبر حکیم و فرزانه ایشان داشتند که ایشان در پیامی حکیمانه از این حضور پر شور و حجماسی تقدیر و تشکر کرد.
وی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام تقدیر از حضور ملت، گفت: مسئولان باید با خدمت جهادی از مردم تشکر کنند.
افروغی افزود:این از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است که برادران شیعه و سنی در کنار هم در ایام الله شرکت کرده و باهم زندگی می کنند.
امام جمعه شهر لیکک در واکنش به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر برگزاری رفراندوم در ایران، گفت: حماسه ۹دی ها و ۲۲ بهمن ها حامل این پیام شفاف است که ما انقلاب را دوست داریم و حامی انقلابیم و نیازی به رفراندوم نداریم و اندیشه برگزاری رفراندوم یک اندیشه غلط است.

***

حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان درخطبه های این هفته سرفاریاب  بااشاره به ایه ۳۶سوره نحل گفت:  خداوندمی فرماید:
همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را بپرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید،درحقیقت خداونداسباب هدایت رابرای تمام مردم فرستاده گروهی می پذیرندوهدایت می شوندوگروهی انکاروگمراه می شوندپس هدایت ازاوست وگمراهی ازماست.
خطیب جمعه سرفاریاب به مبارزه باظلم وفساد یکی دیگرازاهداف ارسال پیامبران اشاره وافزود:مبارزه عملی باظلمهاوفسادهادرزمان پیامبران علاوه برهدف اساسی پرستش خداوند نیز انجام شده است.
سیدفرج الله پژمان باتقدیر از حضورپرشورمردم دریوم الله ۲۲بهمن عنوان کرد:مردم باحضورپررنگ خوددر این راهپیمایی بدخواهان خارجی وداخلی راپشیمان کردندودست ردبه سینه انان زدند.
وی ادمه داد:حضورمردم درصحنه می گویدکه مسولان کمرهمت ببندندوبه این مردم خدمت کنندومشکلات انان رارفع نمایند.
پژمان به تلاش دشمنان اشاره واظهارداشت:دشمنان تلاش می کردندکه مردم راازانقلاب رویگردان ومایوس کنندوبگویندبرای ارزشهااعتقادندارندامامردم باحضورجواب همه رادادند.
امام جمعه سرفاریاب عنوان کرد:رئیس جمهوربه جای شبه واردکردن وبااعتقادات ومقدسات مردم بازی کردن به فکرمبارزه گرانی وبی عدالتی هاباشد.
وی افزود:اعتراض مردم برگرانی ،بی عدالتی وبی کفایتی برخی مسولان هست.
سیدفرج الله پژمان به سخن  رئیس جمهور وپیشنهاد رفراندوم افزود:بااین بحث هاومسیرهاراعوض کردن مشکلات حل نخواهدشدوبه جای این کارهااختلاس هابی عدالتی هاوعدم برخوردبامتخلفین رابه رفراندوم بگذارید.
پژمان باتسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)به روشهای مبارزه سیاسی ان حضرت اشاره وگفت:مشی سیاسی حضرت فاطمه(س) اعلان عدم مشروعیت خلافت ورهبری واعتراض بی اعتنایی وسرانجام گریستن است ان هم نه برای خالی کردن عقده دل بلکه برای بیدارکردن وهوشیارساختن اذهان به سویی که درانجاحقی رازنده دفن کرده اند.

***

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این مطلب که ولایت و امامت باعث نظم بخشیدن به امور دنیا و حتی آخرت می‌شود، اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین درس‌هایی که باید از سیره حضرت زهرا ( س) گرفت، ولایت‌پذیری در عصر غیبت کبری است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه نشانه‌های ولایت اهل بیت در تئوری ناب ولایت فقیه نمایان است، ابراز کرد: بر همه ماست مراقب باشیم از قطاری که بر ریل مطمئن امامت و ولایت در حرکت است خود را حفظ کنیم.

وی افزود: اگر کسی به هر دلیل به سعادت خود پشت کرده و از قطار انقلاب و ولایت پیاده شود چه باید کرد، برخی می‌گویند خداوند اهل بخشش است پس چرا نمی‌بخشد، بر اساس آیه ۱۱۰ سوره نسا بخشش خداوند زمانی است که انسان به خطای خود پی برده باشد و بعد طلب مغفرت کند.

حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: عده‌ای که در فتنه‌های گوناگون به ملت و انقلاب ظلم روا داشتند و باعث خوشایند دشمنان نظام شدند، تاکنون هیچ گونه عذرخواهی نکرده‌اند و همچنان بر طبل اختلاف و فتنه انگیزی می‌کوبند، آیا از ناحیه مردم مومن و نجیب ایران اسلامی قابل بخشش هستند.

وی گفت: هر چند بر این باور توجه داریم که به شرط توبه و عذرخواهی از ملت قطعا با رافت و گذشت از سوی ملت و رهبری معظم روبرو خواهند شد ولی تا این اتفاق نیفتاده طرح این موضوعات مطابق با مصالح ملی نیست.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: صاحب نظران و مسئولان امر مراقب نوع سخن و مواضع خود باشند و نگویند چهل سال کینه را رها کنیم چرا که این امر کینه با دشمنان دین و انقلاب قرآنی است. به فرموده قران اشداء علی الکفار هستیم.

***

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: رسول خدا(ص) ابتدا در مکه شالوده انقلاب و نظام را پی ریزی کرد و در مدینه به نظام سازی و جامعه‌سازی اقدام کردند و لذا دشمنی در مدینه هم سخت‌تر و هم پیچیده‌تر بود.

وی گفت: هم دشمنان خارجی و هم منافقان داخلی هم جنگ‌ها و هم هزینه‌های زیادی بر انقلاب رسول‌الله تحمیل کردند که جامعه پیامبر سه دسته بودند یکی اصحاب راستین و سابقون که تا آخرین لحظه و آخرین قطره خون از رسول خدا و انقلاب و اسلام دفاع کردند مثل ابوذر، سلمان، عمارف مولا علی  مثل مقداد؛ دسته دوم ضعیف الایمان‌ها بودند که علی رغم اینکه اسلام آورده بودند و بعضا همراه پیامبر بودند اما در حوادث و سختی‌ها لغزیدند و باعث ضربه‌های مهلکی به انقلاب رسول الله شدند.

وی گفت: مثل نگهبانان تنگه احد، دسته سوم انقلابی نماها بودند اینها هم مسلمان بودند هم همراه پیامبر بودند ادعای انقلابی‌گری داشتند اما رفتار آنان برخلاف ادعایشان بود همین انقلابی نماها با شایعه با حاشیه سازی با تحریف محکمات انقلاب رسول‌الله با تشویش اذهان عمومی با سیاه نمایی با ترساندن مردم عامل تضعیف انقلاب رسول خدا شدند.

صلواتی بیان کرد: بعد از ۱۴ قرن انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران با این سه دسته مواجه است؛ یک دسته اصحاب راستین انقلاب که با باور تمام و در همه سختی‌ها و شرایط کنار رهبران انقلاب اسلامی بودند که در خط امام، راه امام و اهداف امام ثابت قدم بودند مثل شهیدان بزرگوار بهشتی، مطهری، مفتح، رجائی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و در کنار خلف صالح امام راحل شخصیت‌هایی همچون مراجع معظم تقلید، آیت‌الله جنتی، مصباح یزدی، علم الهدی، احمد خاتمی سید حسن نصرالله، سپاه، بسیج و مردم بصیر ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه یک دسته دیگر ضعیف الایمان ها بودند که به دلیل دنیا‌طلبی و هوس‌ها و عدم بصیرت در حوادث مختلف انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال بعضی‌ها لغزیدند و فتنه‌ها بوجود آوردند و بعضی‌ها با بار سنگین خیانتشان به انقلاب و نظام و امام و شهدا و مردم  از دنیا رفتند بعضی‌ها هم مرده متحرک هستند که دیر یا زود به درک واصل می‌شوند خاطرنشان کرد: دسته سوم انقلابی نماها هستند که دست از انقلابی گری برداشتند.

صلواتی افزود: خط امام و انقلاب را تحریف می‌کنند نهادهای انقلابی را تخریب می‌کنند با شایعه سازی، شبه افکنی، سیاه نمایی، لجن پراکنی و حاشیه سازی با طرح مسائل حاشیه‌ای و غیر ضروری و دشمن شاد کن با آدرس غلط دادن به مردم با حمله و هجمه مستقیم و غیر مستقیم به ستون خیمه انقلاب ولایت فقیه با امید کاذب ایجاد کردن با دروغ گفتن سعی می کنند در دل مردم و جامعه ناامیدی ایجاد می کنند به این حربه ها به  دنبال جدایی مردم از نظام اسلامی  هستند قصورات را به ولی فقیه ارجاع می دهند امام جامعه را نشانه می‌گیرند دنبال ولی زدایی هستند دنبال انقلاب زدایی هستند اینها ولی ستیزان عصر ما هستند.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: امروز بر هر مسلمانی، بر هر دلسوز انقلاب و نظام و وفاداران به امام و شهدا لازم است که این جریان را باید شناخت و نسبت به حربه ها و دسیسه های این جریان آگاه بود در مقابل این جریان بایستی روشنگری کرد باید ایستاد باید هویت این جریان را آشکار کرد امروز سخت ترین دشمن انقلاب و مانع اصلی تحقق آرمانهای امام و شهیدان این جریان است.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب در پی حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن ملت ایران اشاره و تاکید کرد: این پیام چند فراز مهم داشت که راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۶ یک حادثه خیره کننده بود، پرجمعیت تر از سالهای گذشته بود، پاسخ قاطع و دندان شکنانه بودن، زنده بودن و پویا بودن انقلاب را به رخ دشمن کشیدن، پایبندی به آرمان های امام راحل و مسولان کشور قدر این پدیده بی نظیر را بدانند از مهمترین فراز و ویژگی پیام رهبر معظم انقلاب بود و جا دارد ما هم از ملت و مردم فهیم و انقلابی و ولایی منطقه چاروسا به دلیل حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره و خاطرنشان کرد: مشی سیاسی حضرت فاطمه(س) مشی اعتراض، بی اعتنایی، عدم تایید دستگاه رهبری خلیفه و مشی به محاکمه و استیضاح رهبر و خلیفه وقت مشی مظلومیت بود و سیره سیاسی حضرت زهرا(س) مشی آگاهانه، توام با بینش و بصیرت و حساب شده و انتخابی و گزینش شده مبنی بر ایمان و عقیده است و غاصبان را تهدید به نفرین نمود.

وی ادامه داد: مقابله با ترور شخصیت علی(ع) و دفاع از ولایت، جریان برنداز حاکمیت ولایت را رسوا نمود، اعتراض به مردمان ساکت و خاموش حضرت زهرا(س) این چنین از ولی زمان دفاع کرد و زهرا را باید شناخت و این زهرا(س) بایستی الگو ما باشد و به حرمت حضرت زهرا(س) در مراسمی که در روز سه شنبه در قلعه رئیسی برگزار می شود شرکت کنید.

صلواتی با انتقاد از مدیران فرهنگی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: این شهرستان دارای مردمی مومن، متدین، انقلابی و ولایی است و امروز دشمن در جنگ نرم ایمان و اعتقادات و ارزشهای اسلامی را مورد هجمه و حمله قرار می دهد این میدان نیاز به مدیران مجاهد فرهنگی دارد بعنوان نمونه در روز ولنتاین که فرهنگ و آداب و رسوم وارداتی غربی و به منزله فروپاشی اخلاق در جامعه و در ضدیت با ارزشها و احکام اسلام است در شهرستان کهگیلویه که از درب و دیوار آن خون شهید می‌چکد اما در غفلت مسئولان فرهنگی و نظارتی در روز ولنتاین اقلام فرهنگی غربی‌ها در بعضی از  گل فروش‌هایی شهرستان به جوانان عرضه می شود حتی عروسک‌ها و ابزار آلات شیطان پرستی عرضه می‌شود اما وقتی نهادهای فرهنگی خواب باشند و ایده و  خلاقیتی و نوآوری نداشته باشند این بلا بر سر فرهنگ شهرستان می‌آید.

امام جمعه قلعه رئیسی اضافه کرد: مدیریت سنتی در عرصه فرهنگ جوابگو نیست و بعضی از آقایان دیگر صلاح نیست بمانند حداقل به حرمت خون شهدا و برای پاسداری از میراث  شهدا  بگذارید مدیران جوان با نشاط، با فکر و ایده، صاحب خلاقیت و مسلح به علم روز و در راس اداره های فرهنگی قرار بگیرند.

***

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی این شهرستان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان  اظهار کرد: خوداوندتوفیق دهد تا بتوانیم تقوا در زندگی پیشه کنیم.

 وی ادامه داد: حاکم اصلاح نمی‌شود مگر اینکه مردم قرص و محکم به وظایفشان عمل کنند.

 حجازی افزود: باید سعی شود اول دین عزت و قدرت پیدا کند و در چنین حالتی امور دینی تقویت می‌شود و در این صورت مشکل جامعه حل می‌شود.

 امام جمعه گچساراذعان کرد: اگر مسوولی بقای عمر صندلی خود را می‌خواهد این است که تلاش کند جامعه را جامعه دینی به بار بیاورد که معیارش اخلاق و دین باشد.

 حجازی تصریح کرد: اما اگر مردم تلاش کنند به مسوولان دهن کجی کنند و مسولان را تضعیف کنند و از آن سو نیز والی و حاکم نیز همین گونه باشد نتیجه آن اختلاف است و در چنین صورتی اگر مشکلی پیش بیاید مردم حمایت نخئاهند کرد.

 امام جمعه گچساران در ادامه عنوان کرد:چنان که مشاهده کردیم صدام از خیلی حکام عرب قوی‌تر بود اما هنگامی که آمریکا وارد خاکش شد نه مردم و نه ارتش آن وارد نشدند و حمایت نکردند.

 حجازی  با بیان اینکه اگر حاکمی بر اساس تقوا و دین را حاکم کند، گفت: مسوولان هر چقدر هم قوی باشند بدون مردم هم نمی‌توانند مدیریت کنند.

 خطیب جمعه گچساران بیان کرد: به تعبیر امیر المومنین (ع) آنجایی که حکومت اسلامی است، حکام آن به دین و اسلام  عمل نمی‌کنند که در چنین حکومتی، حکام دین را مسخره می‌گیرند و دستورات را اجرا نمی‌کنند.

 حجازی ادامه داد: وقتی که حق تعطیل شود و دستورات دین اجرا نشود و هیچ کس هم اعتراض نمی‌کند در چنین جامعه‌ای انسانهای با تقوا منزوی می‌شوند و ثروتمندان صاحبان ثدرت می‌شوند.

 امام جمعه گچساران  در ادامه در خطبه‌ دوم نماز جمعه این شهرستان  با اشاره به مناسبت‌های این ایام بیان کرد: ایام حزن انگیز دهه فاطمیه را در پیش رو داریم که امیدواریم خداوند به واسطه مقام آن حضرت به ما معرفت دهد که مورد توجه آن خاندان قرار بگیریم.

 وی با شاره به حضور ملت سرافراز ایران اسلامی در ۲۲ بهمن گفت: فتنه‌گران و دشمنان و خاصه آن رئیس جمهور احمق امریکا تو دهن محکمی از مردم با بصیرت و دشمن شناس ایران خوردند.

 حجازی ابراز کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال کاری کرد که دشمنان دیگر نتوانستند دهانشان را باز کنند و من وظیفه دارم از تک تک مردم بابصیرت برای این حضور تقدیر و تشکر نمایم

 خطیب جمعه گچساران در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به بیانیه تشکر ایشان از مردم عنوان کرد:  ایشان در بیانیه خود اعلام کردند حضور شما ملت بزرگ ایران پاسخ قاطع و محکمی به سست عهدان بود.

وی  ادامه داد:  رهبر معظم انقلاب به مسوولان توصیه کردند که قدر این پدیده را بدانند  و با روحیه جهادی و انقلابی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

 حجازی توصیه کرد:  باید قدر این مردم را دانست و جهادی خدمت کرد و از شعار پرهیز کرد و از ارمان‌های انقلاب که مبتنی بر مبنای دینی است دفاع کنیم.

 وی  اظهار کرد: مسوولان باید حرمت قائل شوند چرا که انقلاب صورت گرفت تا این گونه باشیم.

 امام جمعه گچساران ادامه داد: مسوولان دقت کنند گاهی ممکن است به  بی‌پول‌ها و بی‌پارتی‌ها ظلم شود و نباید بگذاریم آنهایی که پارتی ندارند لگد مال شوند.

حجازی با بیان اینکه حکومت اسلامی، یعنی حکومت حق و عدالت است، تصریح کرد: این بدان معنا است که به مستمندان و بی‌پارتی‌ها ظلم نشود و میدان، میدان حق باشد نه میدان زورمندان.

 امام جمعه گچساران گفت: وای به حال روزی که مظلومی آه بکشد و خداوند بخواهد تقاص او را بگیرد.

 وی در ادامه  بیان کرد: گاهی اوقات مباحثی پیش می‌آید که بنده وظیفه دارم اولا به صورت محرمانه پیام بدهم و پیام هم می‌دهیم که اصلاح شود اما اصلاح نمی‌شود و سعی می‌کنند به نوعی رنگ دینی به مراسمات خود بدهند.

 حجازی افزود: شخصی که فقیه نیست نمی‌تواند احکام فقهی بدهد و قبلا هم تذکر داده بودیم اما توجه نمی‌شود.

 امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه در پاسخ به ما می‌گویند صدا و سیما هم از چنین وسیله‌هایی استفاده می‎‌کند که در پاسخ به آنها گفته‌ایم آنها هم کارشان غلط است.

 وی  با بیان اینکه گاها جشن‌هایی در شهرستان گرفته می‌شود که با احکام اسلامی مغایرت دارد تاکید کرد: مسوول نظام جمهوری اسلامی باید شرمش شود در چنین جایگاه‌هایی  شرکت کند.

 حجازی ادامه داد: برای مانامه می‌نویسند که از منظر فقه سخن می‌گویم در حالی که تنها یک فقیه عادل و جامع الشرایط می‌تواند حکم صادر کند.

 وی بیان کرد: ما نمی‌‌توانیم خود سرانه عمل کنیم چرا که در این مملکت فقیه جامع الشریطی وجود دارد که باید بر اساس دستورات او عمل کنیم.

 امام جمعه گچساران اظهار کرد: برخی هم می‌گویند نمی‌توانیم کاری کنیم که در همین جا بیان می‌کنم اگر مسوولی نمی‌تواند استعفاء دهد چرا که این به صلاح دین و مردم نیست.

 حجازی ادامه داد: ما باید تابع و مقلد باشیم و کسی نمی‌تواند بگوید به نظر من  و انتظار ما این است که این تجمعات جمع شود.

 وی بیان کرد: ما حتی گلایه‌هایی نیبه تالارهای عروسی داریم چرا که بارها گفتیم و قانون هم مصوب کردیم که در عروسی‌ها زن و مرد باید جدا شوند اما مشاهده می‌کنیم به این مصوبه عمل نمی‌شود و این یک دهن کجی است.

 حجازی با بیان اینکه می‌گویند شما می‌خواهید جلوی خوشی مردم را بگیرید و برخی می‌گویند این سنتی است و گذشتگان ما هم این  گونه عمل کرده‌اند،افزود: خدای این مردم دلسوزتر از من و شما است و توقع ما از آیت الله ملک حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و روحانیون این است  که در این خصوص ورود کرده و تبیین نمایند چرا که برخی می‌گویند فقط حجازی مخل وحدت است و من انتظار دارم روحانیون و ائمه جمعه این مسائل را تبیین کنند.

 امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: مگر می‌شود  من به عنوان یک سرباز ولایت  مخل وحدت باشم.

 حجازی با اشاره به حادثه زوار امام رضا (ع)  و آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان و صبر برای خانواده‌های فوت شدگان ابراز کرد:  تقدیر این چنین شد که روح و جان این دست رفتگان امام رضا (ع) را زیارت کنند.

 وی با توصیه به صدا و سیمای شبکه دنا استان گفت:  بارها گفته‌ایم و خواهش می‌کنیم  مسائل روز که در خطبه‌ها بیان کرده‌ایم در صدا و سیمای دنا بیان شود و اگر تبعاتی هم داشته باشد من آن را می‌پذیرم چرا که شاهد هستیم به عنوان مثال در اخبار امروز فقط عنوان می‌کنند  امام جمعه گچسارن شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت.

***

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به یکی از فرموده های امام علی(ع) تاکیدکرد که بفرموده مولی الموحدین، هرعملی که با تقوا همراه باشد کم و کوچک نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی در خطبه های این هفته نماز یاسوج گفت: هر عملی که با تقوا همراه باشد از سوی پروردگار متعال پذیرفتنی است.

وی با بیان اینکه دل ها و قلب های کثیف مانند زمین های سخت سنگی است، خاطرنشان کرد: در این دل ها و قلب ها هم عنایات پروردگار متعال و ائمه اطهار وارد نمی شود چون دل های شان ینگی است.

امام جمعه یاسوج افزود: در دل برخی ها هم مثل منافقین خیلی آثار الهی و عنایات ائمه وارد نمی شود چون زمین های شان هم‌سنگی است.

حسینی با بیان برخی بعد از رحلت پیامبر(ص) دل های شان لرزید و هوا و هوس بر آنها غلبه کرد، یاداورشد: در انقلاب ما هم‌مثل صدر اسلام، انقلاب در دل سنگ آنها اثر نکرد مثل سلطنت طلبان و کمونیست ها.

وی گفت: منافقینی که به دشمن پناه بردند و به انقلاب ضربه زدند دل های شان مثل سنگ بود و انقلاب و آثار آنها در دل های شان اثر نگذاشت.

امام جمعه یاسوج افزود: فتنه گران انقلاب هم‌ مانند فتنه گران صدر اسلام ابتدا با انقلاب همراهی کردند اما دل های شان منحرف و سنگی شد.

حسینی، حضور مردم در عرصه های مختلف همانند ۲۲ بهمن ماه را نشانه موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته عنوان و اظهارداشت: این ملت،خون ها دادند تا این انقلاب بااقتدار بماند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته یاسوج به برخی موضوعات هفته اشاره و تصریح کرد: در هفته های گذشته عده ای مطالبات خود را با سر و صدا به مسولان رساندند و با اعتراض خو خواستند خواسته های شان را به گوش مسولان برسانند اما عده ای پادوی دشمن آشوب های دیگری کردند.

امام جمعه یاسوج گفت: ترامپ رییس جمهور آمریکا و دشمنان ما ذوق و شوق کردند که عده ای در کشور پرچم ایران را آتش زدند و فکرکردند مردم ما از انقلاب جدا شده اند.

حسینی با بیان اینکه مردم ایران در ۲۲ بهمن ماه امسال کاری کردند کارستان، تصریح کرد: طبق برآوردی که اهل نظر کردند حضور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی امسال بیش از ۳۵ درصد حضورشان بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی افزود: مردم ‌ما به فرمان مقام‌معظم رهبری گوش دادند و حماسه دیگری خلق کردند تا دشمن را کنار زده و تو دهنی محکمی به دهان ترامپ و دیگر دشمنان انقلاب زدند.

امام جمعه یاسوج باتاکید براینکه این انقلاب باید نسل ها ادامه پیدا کند، اظهارداشت: تمام نقشه های دشمنان تاکنون نقش برآب شده و همیشه نقش بر آب می شود.

حسینی بااشاره به ایام فاطمیه زهرا(س) و عنایات ایشان، اظهارداشت: چرا آنان فراموش کردند فرمایش پیامبر(ص) را در غدیر خم؟

وی گفت: آنها علی(ع) را کنار زدند و فاطمه زهرا(س) را بشهادت رساندند تا اولین شهید راه امامت باشد.

امام جمعه یاسوج بااشاره چگونگی به قدرت رسیدن رضاخان پهلوی، تصریح کرد: انگلیسی ها با به قدرت رساندن رضاخان ایران را چپاول کردند و وقتی تاریخ مصرفش به پایان رسید بردند.

حسینی گفت: فرزند بی عرضه رضاخان یعنی محمدرضا شاه نیز ایران را چپاول کرد اما انقلاب اسلامی ریشه این خاندان کثیف را از بن خشکاند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته، بیان داشت: ایران با وجود تمام مشکلات و دشمنی ها اکنون قدرت منطقه است و در تمام حوزه ها دستاوردهای فراوانی داریم.

امام جمعه یاسوج افزود: ای مردم بدانید که انقلاب دشمن دارد و این دشمن خواب نمی رود و جوانان باید بدانند که انقلاب گذشته با ریخته شدن خون ها به دست آنها رسیده است.

وی با بیان اینکه این لطف پروردگار متعال است که جوانان امروزی گه انقلاب و امام راحل را ندیده اند اکنون شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند، ادامه داد: دشمن هرگز موفق به شکست ما با حضور جوانان انقلابی نخواهد شد.

حسینی گفت: شعار مرگ بر آمریکا باید همیشه بلند باشد و نباید این شعار را به آرامی بگوییم.

وی به شهادت خدمت شهدای سانچی  هم اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم شهدای سانچی با شهدای کربلا محشور باشند.

امام جمعه یاسوج افزود: عده ای از زوار حضرت رضا(ع) هم شهادت گونه بشهادت رسیدند چون مسافر آن امام همام بودند که ما نیز به خانواده های آنان تسلیت می گوئیم.

***

خبربروز رسانی میشود…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت