پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 بهمن 1396 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 32138

قائم مقام شرکت اب وفاضلاب استان پیش ازخطبه های نمازجمعه مطرح کرد:

مردم تنها ۳۰ درصدازقیمت تمام شده اب راپرداخت می نمایند

دغدغه اجتماعی آب را قبل از آنکه به آسیب اجتماعی تبدیل شود باید با گفتمان اجتماعی حل کنیم.چ

مهندس دمساز قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان پیش از خطبه های نماز جمعه سرفاریاب پیرامون موضوع آب گفت: دغدغه اجتماعی آب را قبل از آنکه به آسیب اجتماعی تبدیل شود باید با گفتمان اجتماعی حل کنیم.
وی گفت: مشکلات آب تنها از طریق مهندسی آب حل نخواهد شد و باید کلیه مردم و ابعاد مختلف جامعه کمک کنند .

مهندس خسرودمساز درمورداهمیت آب گفت: آب در بدو خلقت همواره از نیازمندیهای اولیه بشربو‌ده‌ و نقش محوری و شکل گیری شهرها در تمدن باستان داشته است.
مهندس دمساز اضافه کرد:اب یکی از عوامل ماندگاری و پیشرفت و تو سعه جوامع انسانی بوده است.
مهندس خسرودمساز به ایات وروایات دین اسلام در خصوص اهمیت آب اشاره وعنوان کرد: آیات و روایات فراوانی دردین اسلام است از جمله اینکه آب مایع حیات است و امکان ادامه حیات بدون آب وجود ندارد و امانتیست از طرف خداوند از آسمان نازل شده است.
وی به وظایف انسان هادرقبال اب اشاره کرد: ماانسان هاموظفیم نه تنها برای نسل حاضر بلکه برای نسلهای آینده نیز باید از این نعمت خدادی حفاظت کنیم.
قائم مقام اب وفاضلاب شهری استان در رابطه با خشکسالی گفت: در اثر خشکسالی ، آب سفره های زیر زمینی فرو رفته، بخشی از چاها خشک شده ، چشمه ها خشک شده و رودخانه ها بی آب گشته است وحدود ۱۴ سال است که کشورمان ایران را نشانه گرفته است.
خسرودمسازبه مهاجرت مردم درمناطق به ویژه در روستاها اشاره وافزود:کم ابی باعث مهاجرت مردم و ایجاد حاشیه نشینی اطراف شهرها و مراکز استانها گردیده و حاشیه نیشینی برای شهرها مشکلاتی رابوجود آورده است.
وی گفت: بخشی از این خشکسالی طبیعی است ولی بخشی از آن هم از عملکرد ما انسانهاست و اگر در مصرف آب مدیریت نشود و کاهش مصرف را در پیش نگیریم و تغییر روش و فرهنگ ندهیم در سالهای پیش رو با مشکل جدی و بحران مواجه خواهیم شد.
و ی ادامه داد:در بخشی از مناطق جنوب کشور خالی از سکنه میشود و مهاجرتهای بی رویه صورت می گیرد.
مهندس دمساز با توجه به سرمایه گذاری کلان و قیمت بالای آب در کشورهای توسعه یافته، درخصوص توجه به سرمایه گذاری در بخش آب تاکید کرد و گفت: قیمت تمام شده آب در استان حدود ۱۲۰۰تومان است که تنها ۳۰ درصد از این مبلغ، تعرفه آب است و از طرف مردم پرداخت میشود که جوابگوی نگهداری و سرمایه گذاری در این بخش نیست.
وی در زمینه مدیریت مصرف عنوان کرد:همه مردم باید نگاه مسولانه نسبت به آب داشته باشند و ضمن کاهش مصرف بی رویه و پرداخت بهاء آب، همکاری لازم را نیز در کاهش هدر رفت آب داشته باشند.
مهندس خسرودمسازدربخش دیگری به مشکلات آب شهر سرفاریاب اشاره و گفت: اولا بر اساس صورتجلسه تغییرو تحول ، تامین و انتقال آب تا مخزن توزیع با شرکت آب و فاضلاب روستایی است و از زمان تحویل آبرسانی تا کنون در این زمینه کار های مطالعاتی و نصب کنتور و اصلاح شبکه توزیع آب انجام گرفته است.
دمسازادامه داد:شرکت اب وفاضلاب شهری اعتباری قریب به ۷۰ میلیون تومان دراین مدت هزینه کرده است.
وی باتقدیرازمردم سرفاریاب گفت:مردم نسبت به پرداخت آب بهاء مصرفی خود همکاری نمایند تا مسولین دلگرمتر نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.
قائم مقام شرکت اب وفاضلاب در زمینه کیفیت آب اظهار داشت: با توجه به آزمایشات کنترل کیفی و نمونه گیری که ماهیانه انجام می دهیم آب شهر سرفاریاب کیفیت خوب و بسیار مطلوبی دارد و جهت آشامیدن جای هیچگونه نگرانی نیست.
مهندس دمسازدرپایان از همکاری مردم سرفاریاب در جهت خدمات آب بویژه از امام جمعه محترم شهر تقدیر و تشکر نمود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت