پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 بهمن 1396 ساعت 01:11:: شناسه خبر: 32156

انتقاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه از مشخص نشدن رییس سازمان جهاد کشاورزی

حجت‌الاسلام زمانی اظهارکرد:در واگذاری منابع ملی نیز گاها زمین‌ها و مراتع را به کسانی که باید بدهیم نمی‌دهیم، جایی که باید گاز برسانیم، نمی‌رسانیم و نتیجه آن ناچاری مردم به قطع درختان و تخریب جنگل‌ها است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت‌الاسلام حبیب‌الله زمانی در نشست هماهنگی ستاد هفته منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد در سخنان کوتاه و مهمی گفت که در مورد درخت و حفظ آن بیشترین مطالب و تأکیدات در دین اسلام و احادیث و روایات آمده و همین بس که مقام معظم رهبری مسئله محیط زیست و حفظ منابع طبیعی را یک موضوع تجملاتی نمی‌داند و آن را حیاتی می‌داند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود که اسلام با حساب و کتاب قوانین و دستورات لازم را گذاشته است اما این ما هستیم که اهتمامی به این دستورات نداریم و می‌بینیم که به جای آنکه جنگل‌ها و درختان ما روز به روز بیشتر و بیشتر شوند، کاهش می‌یابند و حتی به نصف هم می‌رسند.

وی گفت که چارچوب اداری ما ایراد اساسی دارد و باید بگوییم که سیاسی‌کاری همه جا این استان را بدبخت کرده و در جنگل و مرتع و منابع ملی هم وضع همین است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های با انتقاد از عدم انتخاب ریاست این سازمان یادآور شد: البته با حضور آقای تاج‌الدینی امورات مردم و بخش کشاورزی در حال انجام است اما واقعا وقتی ۶ ماه است نمی‌توانیم یک مدیر انتخاب کنیم چگونه می‌خواهیم حیات و جنگل‌های این استان را درست کنیم؟!

حجت‌الاسلام زمانی این را هم گفت که البته این‌ها به معنی کم‌کاری یک نفر یا یک مدیرکل نیست بلکه اتفاقا” می‌بینم که متولیان و شخص مدیرکل منابع طبیعی دلسوزانه و با انگیزه تلاش می‌کند اما چارچوب اداری ما سیاست زده و مشکل‌دار است.

شما می‌بینید هر روز این اداره و آن نهاد یک تپه را تخریب و تصاحب می‌کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آیات قرآن در مورد ضربه زدن به حیات انسان‌ها به دست خودشان تصریح کرد: در این استان که جنگل‌های مثمر آن ارزش بالاتری دارند، بی‌توجهی به حفظ این منابع به معنی تیشه زدن به ریشه خودمان و کمک کردن به گرد و خاک و ریز گرد ها با دست خودمان است.

وی ادامه داد:که با این روند داریم خودکشی می‌کنیم و برخی متوجه این موضوع نیستند.

حجت‌الاسلام زمانی این را هم گفت که در واگذاری منابع ملی نیز گاها زمین‌ها و مراتع را به کسانی که باید بدهیم نمی‌دهیم، جایی که باید گاز برسانیم، نمی‌رسانیم و نتیجه آن ناچاری مردم به قطع درختان و تخریب جنگل‌ها است.

او تأکید کرد که باید مردانه پای کار بیاییم، منابع طبیعی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و بدانیم که مجوز قطع یک درخت و هر امضایی برای نابودی یک درخت و یک جنگل یعنی امضای قتل انسان‌ها.

وی تأکید کرد که وقتی در یک کار کوچک می‌مانیم و اینگونه انگشت‌نما می‌شویم چگونه می‌خواهیم کارهای بزرگ‌تر را انجام دهیم؟!

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت