پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اسفند 1396 ساعت 12:12:: شناسه خبر: 32591

مدیرکل ثبت احوال خبرداد:

۲۰ اسفند آخرین فرصت مردم کهگیلویه و بویراحمد برای هوشمند سازی کارت ملی

۴ دفتر پیشخوان، ۳ ایستگاه پست و ۱۰ اداره ثبت و احوال در کهگیلویه و بویراحمد خدمات مربوط به هوشمند سازی کارت ملی را بر عهده دارند.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۰ اسفند فرصت دارند برای هوشمند سازی کارت ملی خود اقدام کنند.

به گزارش صدای جنوب، محمد علی تقوی با اعلام این خبر، اظهار داشت: ۳۴ دفتر پیشخوان، ۳ ایستگاه پست و ۱۰ اداره ثبت و احوال در کهگیلویه و بویراحمد خدمات مربوط به هوشمند سازی کارت ملی را بر عهده دارند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به مراحل دریافت کارت هوشمند ملی، گفت: در مرحله اول پیش ثبت نام است که فرد زمان، محل را تعیین و هزینه تعرفه دولتی ثبت نام را پرداخت میکند و هر جایی که خودش تعیین کرده برای ادامه روند دریافت کارت ملی، مراجعه میکند(این مرحله به صورت اینترنتی نیز توسط افراد با مراجعه به سایت https://www.ncr.ir قابل انجام است).

وی گفت: برای تکمیل ثبت نام فرد به همان مکان و در همان زمان انتخابی مراجعه می کند و اسکن مدارک، انگشت نگاری و گرفتن عکس زنده را انجام می دهد.

تقوی گفت: مرحله آخر نیز تحویل کارت ملی هوشمند است که ۱۵ تا ۲۰ روز بعد از آخرین مرحله عملیات فوق است و برای اطمینان خاطر از اینکه کارت تحویل صاحب ان می شود حضور خود شخص و انگشت نگاری مجدد از او الزامی است.

مدیرکل ثبت و احوال استان تصریح کرد:هزینه ثبت نام کارت ملی هوشمند ۲۰ هزار تومان است، ادارات پست و دفاتر پیشخوان هم برای اسکن مدارک و عکس مبلغ ۹ هزار تومان از متقاضی دریافت می کنند.

تقوی به ضرورت دریافت کارت هوشمند ملی هم اشاره کرد و افزود: تمام افرادی که به سن ۱۵ سال رسیدند باید کارت هوشمند ملی داشته باشند این موضوع هم برای کسانی که کارت ملی قدیمی دارند و هم افرادی که تاکنون کارت ملی نداشتند صدق می کند.

وی بیان کرد:برای کارت ملی هوشمند پیش بینی ارائه خدمات ویژه ای از قبیل جایگزین کارت های بانکی، احراز هویت افراد با این کارت بسیار راحت تر است چرا که اثر انگشت فرد و تمام اطلاعاتش ذخیره شده، هر اداره ای به واسطه کارش میتواند بخشی از اطلاعات مورد نیازش دسترسی داشته باشد.

مدیرکل ثبت و احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت ۵۱۷ هزار نفری واجد شرایط استان برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کردند(از این تعداد ۱۱۰ هزار نفر در سال ۹۶ محقق شد) و انتظار ما اینست تا پایان مهلت سال ۹۶ حدود ۴۰ هزار نفر دیگر نیز ثبت نام کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت