پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اسفند 1396 ساعت 12:12:: شناسه خبر: 32597

آقای استاندار! به جای تدوین کتاب سقوط هواپیما،اجساد جان باختگان را پیدا کنید

کتاب سانحه هواپیمای تهران-یاسوج تدوین می‌شود و این کتاب حاوی تمام مراحل این حادثه غم‌انگیز از جمله نقاط قوت، ضعف‌ها و همچنین مهربانی‌های مردم استان خواهد بود و تمام مراحل این اتفاق نیز مستندسازی می‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هشت روز از حادثه گذشته و هنوز پاسخ بسیاری از سوالات پیرامون سقوط پرواز ۳۷۰۴ یکشنبه گذشته تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا زیر برف سنگین در ارتفاعات دنا مدفون است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خبری عجیب همگان را غافلگیر می‌کند!

به گزارش صدای جنوب به نقل از تابناک، علی‌محمد احمدی که در نشست شورای اشتغال استان برای حضار سخنرانی می‌کرد، ضمن تسلیت دوباره این رویداد دردناک، از برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه یاسوج سخن به میان آورد و آن را بخشی از برنامه توسعه‌ای استان خواند که با هیچ حادثه‌ای متوقف نخواهد شد.

استاندار در ادامه برای آنکه ثابت کند عزم وی و همکارانش برای توسعه تا چه اندازه جدی‌ست، از مذاکره با دو ایرلاین برای انجام پرواز به یاسوج خبر داد و تاکید کرد که فرودگاه این شهر را تقویت و تجهیز خواهد کرد. فرودگاهی که به گفته وی «روی زمین مشکلی ندارد و قریب به ۳۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده» و تنها نیازمند توسعه سیستم ناوبری است.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که پس از سقوط هواپیمای ATR شرکت آسمان، نیرو‌های امدادی به همراه نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف چند روز را صرف یافتن محل حادثه و لاشه هواپیما کردند و تجسس برای یافتن پیکر جان باختگان و قطعات هواپیما از جمله جعبه سیاه آن هنوز به نیمه راه هم نرسیده است. زمانی که برای بیان طرح‌های توسعه‌ای، اگر نگوییم نامناسب است، چندان مناسب هم نیست.

کتاب سقوط پرواز تهران-یاسوج تدوین خواهد شد!

اما این همه حرف‌های عجیب امروز استاندار نیست و وی در ادامه از تدوین کتابی خاص به مناسبت حادثه دردناک اخیر سخن به میان آورد و در توضیح آن گفت: «کتاب سانحه هواپیمای تهران-یاسوج تدوین می‌شود و این کتاب حاوی تمام مراحل این حادثه غم‌انگیز از جمله نقاط قوت، ضعف‌ها و همچنین مهربانی‌های مردم استان خواهد بود و تمام مراحل این اتفاق نیز مستندسازی می‌شود.»

بله درست خوانده‌اید؛ تصمیم به تدوین کتابی در خصوص حادثه‌ای که هنوز پیکر‌های تکه تکه شده جان باختگانش در ارتفاعات دنا زیر انبوهی برف قرار دارد و خدا می‌داند آیا تجسس برای یافتن شان در روز‌های باقی مانده از سال راه به جایی خواهد برد یا می‌بایست ادامه تجسس به سال آینده، تغییر فصل، بهبود شرایط جوی و آب شدن برف‌ها موکول شود؟

کتابی که قرار است مستندسازی هم شود و لابد اطلاعات جعبه سیاه پرواز هم در آن بیاید، اما تصمیم به تدوین آن پیش از پیدا شدن جعبه سیاه گرفته شده و تصمیم گیرنده نیز نه یک نویسنده یا مستند ساز، که جناب استاندار است. فردی که به نظر این روز‌ها می‌بایست با دغدغه‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری دست و پنجه نرم کند نه تدوین کتاب. کتابی که اگر قرار باشد روزی به رشته تحریر در آید، دور از انصاف و حتی اصول مستندسازی است که این تصمیم استاندار در بخش مربوط به نقاط ضعف این حادثه دردناک در آن نیاید!

اتفاقی عجیب، اما واقعی که اگر بشنویم مرز‌های کشورمان را در نوردیده و در زمره اخبار مورد توجه جهانیان قرار گرفته، جای تعجب نخواهد داشت؛ تدارک یک مسئول عالی رتبه برای تهیه و تدوین کتابی سفارشی که گویی قصد دارد اتفاقات عجیبی مانند پرواز یک هواپیما در شرایط بسیار بد جوی، از کار افتادن سیستم مکان‌یاب هواپیما (ELT)، پیدا نشدن لاشه آن تا دو روز و اتفاقات عجیب ریز و درشت دیگر را در کنار حس انسان دوستی اهالی پادنا در پذیرایی و پشتیبانی از امدادگران روایت کند و لابد با فروش آن در کتاب فروشی‌ها، عوایدی نیز داشته باشد!

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت