پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1396 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 33486

گفت وگوی صدای جنوب با رییس اداره منابع آب کهگیلویه؛

یعقوب دمساز:خدمات سردارهاشمی پور درتاریخ انقلاب در حوزه آب کهگیلویه بی نظیر است

رییس اداره منابع اب کهگیلویه اظهار کرد:در سال ۹۶ در زمینه جلوگیری از کشت غیرمجاز و اب فروشی نیز ۸۲۵ اخطار به متخلفان داده شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هرچند که از مدیران جوان و با نشاط کهگیلویه است اما دغدغه آب دارد.
ازبرداشت های غیرمجاز بسیار ناراضی است ولی در مدت قریب به ۲۰ ماه مسئولیت کارنامه قابل دفاعی از خود به جای نهاده است.
صحبت از یعقوب دمساز رییس اداره منابع اب کهگیلویه می باشد که در آستانه فرارسیدن سال نو باخبرنگارصدای جنوب به گفتگو نشسته است.
دمساز می گوید:در سال جاری ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز پرشده است،صاحبان تعداد ۱۲۸حلقه چاه غیرمجاز نیز در حال اجرای حکم است ومابقی نیز در مرحله رسیدگی می باشند.
وی حفاظت از آب را اولویت کاری خود می داند و ادامه می دهد:در جلسات مختلف بامردم معایب و پیامدهای کشت محصولات غیرمجاز و پر آب را اطلاع رسانی کرده ایم که خوشبختانه سطح زیر کشت این نوع ازمحصولات درسال ۹۵ علی رغم کشت ۷۰۰ هکتاری در سال قبل از آن به عدد ۳۵۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.
رییس اداره منابع اب کهگیلویه امیدوارست که سطح زیرکشت محصولات پرآب چون هندوانه، برنج یونجه و ذرت درسال جاری حتی کمتر از ۲۰۰ هکتار باشد.

وی با بیان اینکه با کشاورزانی که اقدام به کشت محصولات پر اب مانند هندوانه کنند به شدت برخورد می شود گفت:۸۸نفر هم اکنون در حال اجرای احکام می باشند.
رییس اداره منابع اب کهگیلویه اظهار کرد:در سال ۹۶ در زمینه جلوگیری از کشت غیرمجاز و اب فروشی نیز ۸۲۵ اخطار به متخلفان داده شد.
یعقوب دمساز تاکیدمی کند توصیه و سفارش هیچ فرد ویامدیری را درجهت چشم پوشی در موضوع اب را نمی پذیرد.
دمساز افزود:هیچ پروانه ای بدون نصب کنتور حجمی تمدید نخواهد شد.

این مسیول ادامه می دهد:با روند موجود دیری نخواهد پایید که ماهم به سرنوشت مردم کرمان و اصفهان دچار بحران کمبود آب شویم ازهمین رو مردم و مسیولان درجهت استفاده و حفاظت از آب فرهنگ سازی کنند.

رییس اداره منابع اب کهگیلویه گفت:با برنامه ریزی و موفقیت هایی که درزمینه جلوگیری ازتخلفات آب درسطح شهرستان بعمل آمده توانستیم بعنوان اداره نمونه دراستان معرفی شویم.
یعقوب دمساز باقدردانی از نقش پررنگ نماینده کهگیلویه درمجلس شورای اسلامی و تلاش های وی در حوزه آب تاکید کرد:خدمات سردارهاشمی پور درتاریخ انقلاب در حوزه اب بی نظیر است.
وی تخصیص ۳۴۹ میلیون مترمکعب آب از حوزه مارون، آبرسانی به چهارشهر و پیگیری مطالعات سد آبریز راازاقدامات هاشمی پور بیان نمود.

بر پایه گزارش صدای جنوب ،شهرستان کهگیلویه بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که درصد کمی از این اراضی آبی هستند. در کهگیلویه و بویراحمد سالانه از ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب برداشتی از منابع آب زیر زمینی، ۲۱۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی و ۷۰ میلیون متر مکعب آن در بخش آشامیدنی و صنعت مصرف می‌شود. از حدود ۳۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۰ هزار هکتار آبی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت