پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 خرداد 1395 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 3363

حجت الاسلام محسنی اژه ای دردیدارباخبرنگاران:

امسال هم برنامه‌های متنوعی برای هفته قوه قضائیه تدارک دیده‌ شده است

محسنی اژه‌ای گفت: یکی از مسائلی که جزو اولویت‌های ما در سال ۹۴ بود و جزو اولویت‌های ما در سال ۹۵ هم است، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و همچنین آزادی‌های مشروع است که از وظایف قوه قضائیه محسوب می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه  با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی، شهید آیت‌الله قدوسی و شهید لاجوردی با اشاره به اینکه هفته قوه قضائیه فرصتی برای مردم و قوه است که مروری بر سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکرد سال گذشته و هم یک نگاه به سیاست‌ها و برنامه‌های سال پیش‌رو داشته باشند، گفت: امسال هم مانند سنوات گذشته برنامه‌های متنوعی برای هفته قوه قضائیه تدارک دیده‌ شده است.

به گزارش صدای جنوب،حجت الاسلام محسنی اژه‌ای به ذکر برخی از این برنامه‌ها پرداخت و افزود: یک برنامه مثل سال‌های قبل همایشی با حضور سران قوا (رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه) است که بسیاری از مقامات لشکری و کشوری و تعداد قابل توجهی از افراد از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف،‌ رسانه‌های عمومی و همه مدیران قوه قضائیه در این همایش حضور دارند. به نظر بنده این همایش از چند جهت حائز اهمیت است. اول اینکه قوه قضائیه در حضور این جمع به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای همه مردم یک گزارش تفصیلی توسط وزیر دادگستری ارائه می‌‌دهد؛ به نظرم از نقاط قوت نظام است که عملکرد خود را به صورت عریان در محضر همه رسانه‌ها در معرض دید می‌گذارد.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: از دیگر اهمیت این همایش این است که حضور سران سه قوه جزو جلسات کم‌نظیر است که هر سه حضور داشته باشند، صحبت کنند و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. دیگر اهمیت این است که همه مدیران قوه در این همایش شاهد جمع‌بندی و ارائه عملکرد و نقطه نظرات مسئولان عالیرتبه نظام هستند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه به تشریح برنامه دوم هفته قوه قضائیه پرداخت و گفت: هر ساله تعدادی از مدیران و مسئولان قوه قضائیه خدمت مقام معظم رهبری می‌رسند که امسال هم چنین است و یک گزارش توسط رئیس قوه قضائیه خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای آینده قوه استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این ملاقات دو استفاده و سود خواهیم برد، خاطرنشان کرد: اولی این است که رسیدن حضور ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از معنویت این جلسه که این از اهمیت به‌خصوصی برخوردار است و همچنین که در ماه رمضان در زمان افطار خدمت ایشان هستیم و افطار و نماز را در کنار ایشان خواهیم داشت. مهمترین از اینها رهنمودهایی است که مقام معظم رهبری ارائه می‌کنند.

محسنی اژه‌ای افزود: برنامه دیگری که از نظر من بسیار حائز اهمیت است، حضور در مرقد امام (ره) و تجدید میثاق با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است. ما معتقدیم امام (ره) زنده است و امام (ره) احیاگر عزت و شرف اسلامی در این عصر است.

وی تاکید کرد: با امام (ره) تجدید پیمان می‌کنیم و می‌گوییم اماما ما آمده‌ایم با تو پیمان مجدد ببندیم و تا پایان راه در جهت تحقق آرمان‌های اسلام ناب ایستاده‌ایم و هرگونه شماتت در این راه را به جان خواهیم خرید، اماما آمده‌ایم با تو تجدید پیمان کنیم که ان‌شاءالله تا آخر در مسیر مستقیم ولی فقیه و پیروی از ولی فقیه باقی خواهیم ماند.

رئیس بزرگداشت هفته قوه قضائیه بیان کرد: از آنجا که هر چه داریم متعلق به شهدا و ایثار خانواده‌های جانبازان است،  برنامه‌ای داریم که با مجموعه خانواده‌های شهدا و جانبازان ملاقات داشته باشیم. ممکن است ما ۲۲۵ یا ۲۵۵ شهید از جمله شهید بهشتی و شهید قدوسی در قوه قضاییه داشته باشیم که البته ممکن است این رقم کمتر باشد و به این میزان نباشد. همچنین بیش از ۵ هزار جانباز بیش از ۲۵ درصد داریم که البته کمتر از ۲۵ درصد خیلی بیشتر است؛ در واقع بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ رزمنده در قوه قضاییه داریم که آمار قابل توجهی است، یعنی مجموعه شهدا، جانبازان و ‌آزادگان و مجموع این ایثارگران حدود ۱۶ هزار نفر است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد:  برنامه دیگری داریم که حضور بیشتری را در مجامع عمومی مثل مساجد، نماز جمعه و دانشگاه‌ها در صورت امکان داشته  باشیم که البته نمی‌دانم دانشگاه‌ها در این زمان به دلیل ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کنند یا خیر.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما حضور بیشتر در زیرمجموعه‌های خودمان است. این امر ممکن است به صورت سرزده باشد یا ممکن است به صورت سرزده نباشد. دیدن مسائل از نزدیک که البته این در طول سال انجام می‌شود ولی ما به مدیران تأکید داشتیم که در این هفته بر این موضوع تأکید بیشتری داشته باشند. بیشتر سرکشی و عنایت کنند، هم حضور مردم را در سازمان‌های وابسته و دادگستری ببینند و بشنوند و هم رفتار خودمان را تکریم ارباب رجوع و اشکالات کار را ملاحظه کنند.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از مسائلی که جزو اولویت‌های ما در سال ۹۴ بود و جزو اولویت‌های ما در سال ۹۵ هم است،  احیای حقوق عامه و گسترش عدل و همچنین آزادی‌های مشروع است که از وظایف قوه قضائیه محسوب می‌شود.

محسنی اژه‌ای  اضافه کرد: در سال گذشته به سازمان بازرسی کل کشور دستور داده شد نسبت به آلودگی هوا حساس باشد و بر اساس وظایفی که قانون اساسی بر عهده این سازمان گذاشته بود بر دستگاه های متولی در زمینه هوای پاک، نظارت داشته باشد.

وی افزود: در نهایت سازمان بازرسی گزارش اجمالی را در این زمینه تهیه و به رئیس جمهور و معاون اول وی ارسال کردند تا اگر این دستگاه ها کاستی داشته اند یا اقداماتی را باید انجام می دادند که نداده اند ، آن‌ها را رفع کنند. ان‌شاء‌الله  در سال آینده هم این برنامه دنبال می‌شود.

وی افزود: توجه به آلودگی زمین و محیط زیست و جاهایی که تخریب می شوند و جاهایی که آلوده می شوند از اولویت‌های ماست که در سال آینده هم به آن اهتمام می ورزیم.  مدعی العموم در رابطه با وضعیت محیط زیست نباید منتظر ارسال گزارش دستگاه ها باشد. همچنین در رابطه با سلامت انسان‌ها در غذا، قوه قضاییه ورود کرده و این موضوع ادامه خواهد داشت. در بسیاری از مواردی که در توزیع مواد غذایی سهل انگاری شده و خلافی صورت گرفته بود دادستان وارد شد؛ چرا که سلامت مردم مهم است و این موضوع جزو اهم حقوق شهروندی است.

محسنی اژه‌ای  یادآور شد: در سال ۹۵ در این هفته و روزهای اخیر در کرمان شاهد بودیم که یکی از کارخانه های تولید شیر تخلفی در حوزه بهداشتی و غذایی داشت که با توجه به اهمیت موضوع به وضعیت متخلفان رسیدگی خواهد شد. کل حکومت از جمله قوه قضاییه به قانون اساسی متعهد بوده و هستیم و باید در جهت رشد فضایل اخلاقی و نیز جلوگیری از هرگونه مظاهر فساد تلاش کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت