پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 فروردین 1397 ساعت 18:01:: شناسه خبر: 33877

نوروز را در چاروسا سپری کنید؛

از طبیعت بکر الگن و المور تا بارگاه امامزاده سید محمود(ع) و قلعه تاریخی قلعه رئیسی

بخش چاروسا در فاصله  ۷۰ کیلومتری از شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد و هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری در تمامی طول سال است.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

بوی بهار در سراسر دشت‌های بخش چاروسا پیچیده است و رقص مزارع شمیم دل‌انگیز زندگی را در دل تازه می‌کند.

بخش چاروسا در فاصله  ۷۰ کیلومتری از شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد و هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری در تمامی طول سال است.

این منطقه زیبا از استان دارای وجود مناطق بسیار زیبای گردشگری است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جلب می‌کند که به گوشه‌ای از ده‌ها مناطق گردشگری، زیارتی و سیاحتی اشاره می‌کنیم.

بارگاه امامزاده سید محمود(ع)

در مسیر گذر از عروس آبشارهای کهگیلویه آبشار کمر دوغ  آستان مقدس امامزاده جلیل‌القدر سید محمود معروف به سید محمید(ع) از نوادگان امام جواد(ع) در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر قلعه‌رئیسی واقع شده است که این امامزاده هر ساله زائرین زیادی را از کشور از جمله خوزستان به خود جلب می‌کند.

در محیط و فضای امامزاده بیش از ۱۰۰ منزل مسکونی و ۸۰ چادر هلال‌احمر نصب و آماده اسکان مسافران است که طبیعت بسیار زیبای اطراف امامزاده هر بیننده‌ای را به سوی خود می‌کشاند.

روستاهای تاریخی و رویایی شوتاور، الگن و المور در فصل بهار

روستای پلکانی شوتاور بزرگ‌ترین روستای بخش چاروسا در ۷ کیلومتری شهر قلعه‌رئیسی واقع شده است این روستا بیش از یک قرن قدمت دارد و دارای قلعه تاریخی متعلق به دوره قاجاریه بوده است.

روستای رویایی المور یکی از لطیف‌ترین تابلوهای طبیعت در بخش چاروسا مسافران نوروزی را به میهمانی بهار دعوت می‌کند که در سه کیلومتری شهر قلعه‌رئیسی قرار دارد.

تنگ الگن یکی دیگر از مناطق بکر و دیدنی بخش چاروساست زیبایی طبیعت در بخش چاروسا خستگی را از تن هر رهگذری می‌زداید.

روستای الگن از روستاهای بسیار زیبا و باغات انار، انگور و گردو است که از مسیر دهدشت به سمت قلعه رئیسی که حرکت می‌کنید در روستای جاورده تابلو راهنما نصب شده و به سمت روستای الگن و المور حرکت کنید تا زیبایهای خداوند در این روستاها را نشانه گر باشید.

چشمه چنداران

چشمه چنداران از دیگر مناطق چاروسا است که وقتی به سمت امامزاده نورالدین(ع) حرکت می کنیم در بین مسیر و در روستای چم لپو شاهد یکی از چشمه های زیبا این منطقه هستیم.

قلعه تاریخی قلعه رئیسی 

نام شهر قلعه‌رئیسی به دلیل قلعه بسیار تاریخی که در این شهر وجود داشت و رئیس و خان شهرستان کهگیلویه در گذشته در این شهر حضور داشت به قلعه‌رئیسی معروف شد.

قلعه‌ تاریخی قلعه‌رئیسی یکی از بزرگترین قلعه‌های به جامانده دوره قاجاریه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این بنا، قلعه‌ای تدافعی و حکومتی بوده که در‌ دوره پهلوی بخش‌های دیگری به ساختمان آن اضافه شد.

اضلاع چهارگانه قلعه در‌ اطراف حیاط مرکزی به‌ صورت دو طبقه بنا شده که طبقه پایین محل اسکان خدمتگزاران، انبار علوفه و غلات و اصطبل و طبقه بالا جایگاه‌ حاکم‌نشین، خانواده‌اش و همچنین دیده‌بان و محافظان بوده است.

مهمان نوزای مردم چاروسا در استان چشمگیر است و مردم چاروسا را به مهمان نوازی می شناسند و مطمئن باشید هر کس به این منطقه از استان سفر کند خستگی یکساله را از وجود خود بیرون می‌کند.

محمد شکوهی در خصوص اسکان مسافران نوروزی گفت: ۷ آموزشگاه در مناطقی که گردشگر پذیر هستند آماده اسکان مسافران نوروزی است.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا تصریح کرد: این آموزشگاه‌ها در روستای امامزاده سید محمود(ع)، الگن، المور، آبچندار، چم لپو، کمردوغ و شهر قلعه رئیسی هستند که آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

فیض‌الله آبرود هم در خصوص استقبال از مسافران نوروزی بیان کرد: شهر قلعه‌رئیسی از شهرهای تاریخی و گردشگری استان است که هر ساله گردشگران زیادی را جلب می‌کند و شهرداری قلعه رئیسی تمامی پارک‌ها، و محل‌های اسکان آماده اسکان مسافران نوروزی هستند و همچنین ۳۰۰میلیون ریال جهت روشنایی سطح شهر و لکه گیری آسفالت قبل از نوروز انجام گرفت تا شهری آماده برای مسافران نوروزی داشته باشیم.

ماهیاری رئیس حمل و نقل راهداری کهگیلویه هم در این خصوص گفت: امسال توانستیم قستمی از محور قلعه رئیسی تا دهدشت که دارای کندکاری و دست اندزهای زیادی بود را آسفالت و لکه‌گیری کنیم که آماده بار ترفیک و با توجه به فضای بسیار زیبا بین مسیر گردشگران بتوانند از این مسیر به درستی استفاده کنند.

====================

گزارش سیدحسن آرمند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت