پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 فروردین 1397 ساعت 10:01:: شناسه خبر: 33912

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد:

اسکان مسافران نوروزی در ۳۰ چادر جمعیت هلال احمرکهگیلویه/اقامت ۱۶ هزار مسافر نوروزی در شهرستان

علی پوزش اظهار کرد:درصد زیادی از مسافران نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش، نهادها، خانه مسافر و کمپ‌ها و چادرهای بوستان این شهرستان اقامت دارند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه گفت: ۸۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، مذهبی و تاریخی این شهرستان از ۲۷ اسفند ۹۶ تاکنون دیدن کرده‌اند.

علی پوزش در گفت‌وگو با صدای جنوب و درحاشیه بازدید ازچادرهای نوروزی اسکان مسافران در هلال احمر کهگیلویه اظهار داشت: از این تعداد ۱۶ هزار نفر در شهرستان اقامت کردند.

علی پوزش برپایی چادر در محوطه هلال احمر کهگیلویه و اسکان مسافران نوروزی و ارایه امکانات به انها را اقدامی ابتکاری بیان کرد و بااشاره به اینکه این اقدام تنها در شهرستان کهگیلویه اتفاق افتاده از سیدعادل رهبریان رییس جمعیت هلال احمر کهگیلویه قدردانی نمود.

پوزش تصریح کرد:همچنین ۹ مدرسه با ۶۹ اتاق با همکاری آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی تأمین شده است.
وی افزود: درصد زیادی از مسافران نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش، نهادها، خانه مسافر و کمپ‌ها و چادرهای بوستان این شهرستان اقامت دارند.

پوزش افزود: شهرستان کهگیلویه دارای جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و خانه‌های تاریخی و اماکن متبرکه است که هرساله تعداد زیادی از گردشگران نوروزی از آنها بازدید می‌کنند.

وی بیان کرد: آبشار کمر دوغ، امام زاده سید محمود و میرسالار (ع) و بافت تاریخی دهدشت بیشترین محل بازدید مسافران نوروزی بوده است.

فرماندار کهگیلویه ارائه بروشورهای گردشگری و برگزاری نمایشگاه‌های عکس، صنایع دستی و هنرهای سنتی و ایستگاه سلامت را از جمله برنامه‌های هلال احمر و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مسافران نوروزی ذکر کرد.

سیدعادل رهبریان نیزاظهارکرد:برای اولین بار اقدام به برپایی ۳۰چادر در محوطه جمعیت هلال احمر نمودیم.

رییس جمعیت هلال احمرکهگیلویه افزود:امنیت بالا و داشتن امکانات مختلف و شبانه روزی سبب شده مسافران استقبال خوبی کنند

وی گفت:ایجادغرفه های متنوع باارایه خدمات مختلف به مسافران ازدیگر اقدامات انجام گرفته می باشد .
برپایه همین گزارش، مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان کهگیلویه بافت تاریخی دهدشت، آبشار کمر دوغ، آبشار طوف خیمه، جاذبه طبیعی لگین راک، جاذبه طبیعی دشت مازه و امام زادگان جلیل القدر سید محمود (ع) و میر سالار (ع) در بخش چاروسا و دیشموک است.
دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با جمعیتی حدود ۶۵ هزار نفر در فاصله حدود ۲۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
شهرستان کهگیلویه با چهار شهر، چهار بخش و ۱۰ دهستان هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران اسلامی است.
براساس آمارهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ تا دوم فرورین امسال ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری این استان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد افزایش نشان می دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت