پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1397 ساعت 00:01:: شناسه خبر: 33979

شهرستان بهمئی از کهگیلویه وبویراحمد جدا می شود!

دوری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مجاروت با استان خوزستان و فاصله اندک لیکک با بهبهان و اهواز و نارضایتی از برخی تصمیم گیری ها در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مهم ترین دلایل این درخواست مردم بهمئی است .

یهمئی ها خواستار خروج از استان کهگیلویه و بویراحمد و  پیوستن به استان خوزستان هستند .

به گزارش صدای جنوب، این درخواست در طوماری برای مقام معظم رهبری ارسال شده  و گروهی مردمی نیز مامور  پیگیری این جدا سازی هستند .

گفته می شود دوری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مجاروت با استان خوزستان و فاصله اندک لیکک با بهبهان و اهواز و نارضایتی از برخی تصمیم گیری ها در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مهم ترین دلایل این درخواست مردم بهمئی است .

پیگیری ها نشان می دهد در سال  ۹۳ طوماری با  هشت هزار امضا مردم منطقه بهمئی تهیه و طی نامه ای برای مقام معظم رهبری و بیت رهبری ارسال شد که این نامه برای ۷ مرجع تقسمیمات کشوری وزارت کشور ،مجلس شورای اسلامی،ارسال و پیگیر درخواست مردم شدند.

این گزارش نشان می دهد که در سال ۹۵هئیتی از تقسیمات کشوری به منطقه اعزام و جغرافیا،مرزهای بهمئی بازدید کردند که قرار شد نتیجه در کمیسیون بررسی و نتیجه را اعلام کنند که هنوز نتیجه خاصی اعلام نشده است .

گفته می شود  گروه مردمی از بهمئی قصد دارند در سال ۹۷ بصورت ویژه این موضوع را دنبال کنند تا در سال جدید این مهم عملی شود .

از نظر کارشناسی  و موقعیت جفرافیایی این درخواست کاملا درست بوده و می طلبد مسئولان ارشد کشور و استانداری استان هر چه سریعتر با این درخواست بحق مردم بهمئی موافقت نمایند . خبردنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت