پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 فروردین 1397 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 34396

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی:

احداث سد تنگ سرخ بزرگترین پروژه در دست اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دانست

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس امروز از پروژه سد مخزنی تنگ سرخ بازدید کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس از پیش بینی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۹۷ برای تسریع در روند عملیات اجرایی سد تنگ سرخ خبر داد.

به گزارش صدای جنوب ، غلام‌محمد زارعی در بازدید استاندار کهگیلویه وبویراحمد وبرخی ازمسئولان استان از روند عملیات اجرایی سد تنگ سرخ بویراحمد اظهار داشت: از هیچ تلاشی برای اختصاص اعتبار با هدف تسریع در روند عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از محل‌های مختلف دریغ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم تنگ سرخ امروز با هدف استقبال از مسئولان به جلوی محل کارگاه سد تنگ سرخ آمدند، عنوان کرد: مردم خوب تنگ سرخ امروز مایه آبروی من شدند و این مردم از بهترین مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

زارعی احداث سد تنگ سرخ را بزرگترین پروژه در دست اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: علی محمد احمدی در مدت کوتاهی که در استان بوده نشان داده کار و فعالیت برای توسعه از هر موضوعی برایش مهمتر است و در این زمینه شناخت خوبی از تک تک پروژه‌های عمرانی در دست اجرا دارد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس ‌‌خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان، باغداران و اهالی روستاهای مختلف منطقه تنگ سرخ شد و گفت: در این زمینه پیگر بوده‌ام و قول می‌دهم تا محقق شدن موضوع از هیچ کوششی دریغ نکنم.

زارعی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنم در کمترین زمان ممکن وضعیت تملک اراضی و باغات تنگ سرخ تعیین تکلیف و مطالبات کشاورزان پرداخت شود، ادامه داد: با احداث سد تنگ سرخ آب شرب، صنعت و کشاورزی بخش زیادی از شهرستان بویراحمد تامین می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از اختصاص اعتبار از منابع دیگری برای تسریع در روند اجرایی این سد خبر داد و گفت: اعتبارات سد تنگ سرخ از ۳۰ میلیارد ریال به ۱۵۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۷ افزایش یافت.
علی محمد احمدی ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی و همکاری مردم این منطقه، اظهار داشت: با راه اندازی  این سد آب شرب، آب صنعتی و کشاورزی شهر و روستاهای اطراف یاسوج به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب در سال تامین می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی این سد در ۴ ماهه اخیر از  ۴ درصد به ۱۲ درصد ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۷۰ متر تونل انحرافی سد تنگ سرخ تا کنون ۲۳۶ متر آن اجرا شده است.

احمدی بر پرداخت مطالبات و رعایت حقوق کشاورزان تاکید کرد و گفت: پرداخت مطالبات مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و ارزش و درجه اهمیت آن کمتر از احداث سد نیست و به طور قطع تا ریال آخر مطالبات مردم منطقه را پیگیری می کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر احراز مالکیت اراضی این منطقه در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: در این راستا کارگروهی متشکل از مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و کارشناسان سابق این موضوع در استانداری تشکیل می شود.

مقام ارشد اجرایی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت های دولت در سال ۹۷، عنوان کرد: مسئله اشتغال، بافت های فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، محیط زیست و مصرف بهینه آب از مهم ترین این اولویت ها است.

وی با اشاره به وضعیت تنش آبی در برخی از  مناطق استان، گفت: مصرف بهینه آب در بخش های خانگی، کشاورزی و صنعتی باید به صورت ویژه مدیریت و از هدر رفت این منبع حیاتی جلوگیری شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت