پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1397 ساعت 00:01:: شناسه خبر: 34540

قلع و قمع درختان منطقه دمه سرفاریاب توسط اداره منابع طبیعی چرام/مسئولان نظارتی ورود کنند

منابع طبیعی شهرستان چرام دراتفاقی نادراقدام به قلع وقمع درختان منطقه سردسیری دمه بخش سرفاریاب نمود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب باغداران وکشاورزان در منطقه دمه سادات سرفاریاب استان کهگیلویه و بویراحمد برای آبیاری و نگهداری از درختان خود باید روزانه بیش از ۷۰ کیلومتر را طی کرده تا بتوانند عمران و آبادانی در این منطقه ایجاد کنند.
برای رسیدن به منطقه زیبای دمه باید پیچ‌های خطرناکی را بگذرانید تا بتوانید به این منطقه زیبا قدم بگذارید. تلاش‌های زیادی در سه ساله اخیر برای ایجاد بسترهای توسعه در این منطقه بکروزیباشده است به‌گونه‌ای که هم اکنون محور ارتباطی به این مناطق درحال زیرسازی آسفالت بوده وماباقی ان دراینده نزدیک به مناقصه خواهدرفت تامردم اسایش داشته باشند.
ساکنان منطقه دمه در تماس تلفنی با پایگاه خبری صدای جنوب از قلع و قمع تعدادزیادی درختان خود توسط مسوولان و پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام گله‌مندند و تاکید دارند اقدام آنان خلاف شعار سال «حمایت ازکالای ایرانی واقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بوده است.
در حالی که کشاورزان وباغدران منطقه دمه ازسادات امام زاده علی (ع)درتکاپوی کاشت درخت بودندامااقدامی غیرباورمنابع طبیعی شهرستان چرام اقدام به قلع وقمع تعدادزیادی ازدرختان نموده است.
باغداران وکشاورزان معترض به پایگاه خبری صدای جنوب گفتند: به گفته گروهی از کشاورزان که درختانشان قطع شده، منطقه دمه سادات سال های بسیار دور توسط پدران و اجدادمان کشاورزی می‌شده و تنها منبع درآمد مااز این زمینهای حاصل خیز بوده است.
شاهدان و کشاورزان اضافه کردند: چند صد درخت در یک اقدام خلاف عرف بدون ازاطلاع قبلی واخطاروحضورمالکین توسط منابع طبیعی قطع و بدینوسیله نان خانواده‌ های فقیر از سفره‌شان گرفته شد.
باغداران ادامه دادند: به گفته بعضی ازحاضرین از رئیس و پرسنل منابع طبیعی خواستند که دلیل و علت قطع یاحکم قطع درختان راتوضیح یانشان بدهندولی انهاپاسخ گونبودند.
معترضین افزودند: منابع طبیعی در حالی درختان ماقطع کرده است که این زمین‌ها از ده نسل گذشته به ما رسیده و از صد‌ها سال پیش کشاورزی بوده و در اختیار ما بوده و تقسیم نامه اجداد ما از سال های بسیار دور شاهد این ادعای ما میباشد.
دیگرباغداران وکشاورزان ازشکستن وبردن لوله های خودگلایه داشتندومی گفتندکه درختان راقطع کردیدچرالوله هارابردند؟
شاید همه دیوار نویسی‌های منابع طبیعی را دیده باشید که نوشته‌اند شکستن شاخه‌ای از درخت همانند شکستن بال و پر فرشتگان است اما بریدن صدها درخت را چگونه توجیه کنند، خدا داند.

باغداران اظهارداشتندمنتظراقدام مسئولین جهت جلوگیری وبرخوردبااین اقدام هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت