پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 فروردین 1397 ساعت 16:01:: شناسه خبر: 34740

عدل هاشمی پور در همایش بزرگ ایل بهمئی خبرداد:

تامین ۶۰ میلیارد ریال جهت بهسازی و تکمیل جاده تنگ چویل-باغملک / اتمام پروژه گازرسانی به دیشموک در نیمه دوم سال

هاشمی پور خطاب به مردم دیشموک گفت: جاده دم عباس به سمت دشت آزادی و تونل آبریز زیرنا در حال احداث است که شما بتوانید زمانی که جاده پاتاوه به دهدشت به پایان رسید از آن استفاده کنید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عدل هاشمی در همایش بزرگ ایل بهمئی که در شهر دیشموک برگزار شد گفت:مهمترین مشکلات مردم بخش دیشموک جاده های ارتباطی، آب شرب و گاز رسانی بود، که با پیگیری های انجام شده در حوزه راه ها اقدامات خوبی انجام شده همچنین پروژه گاز رسانی با سرعت خوبی در حال اجرا هست و تا نیمه دوم به برداری خواهد شد.
وی تامین آب شرب پایدار را یکی از مسائل مهم این بخش دانست و افزود: با درخواستی که از وزیر محترم نیرو داشتم به آب و منطقه ای استان تاکید کردند در کمترین زمان جهت تامین آب شرب با کیفیت و پایدار اقدام کنند که هم اکنون فاز اول مطالعات این طرح به پایان رسیده و قطعا در آینده این مشکل حل خواهد شد.
در این همایش مهندس هاشمی پور از مهندس امیریان مدیریت طرح های عمرانی وزرات نفت تشکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این حوزه جزو مسئولیت های ایشان نبوده است اما برای رفع محرومیت گوشه ای از این خطه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه آنچه که برای ما به عنوان بچه های انقلاب، فرزندان امام(ره) و فرزندان مقام معظم رهبری مهم است این است که خروجی این جلسات و همایش ها را مردم در عرصه های مختلف به عینه ببینند، ادامه داد: اعتقاد داریم که این مردم با شعار دادن و حرف زدن و تنها همایش برگزار کردن مشکلاتشان حل نمی شود و باید با روحیه عمل گرایی و مدیریت جهادی و دلسوزی وارد عمل شد تا مشکلات حل شود.

هاشمی پور با اشاره به اینکه مردم عملکرد مسئولان را به خوبی متوجه می شوند و نظارگر هستند و آن را مدیریت و ارزیابی می کنند، گفت: امیدوارم که خروجی این همایش، نشست و گردهمایی و یا هرچه که نامگذاری کرده اند عملیاتی شدن چند پروژه و کار مهم برای مردم محروم این منطقه باشد و سال آینده گزارش آن را در همین جا به مردم بدهیم.

وی با بیان اینکه مردم قدردان زحمات نظام جمهوری اسلامی، خون شهدا، مدیران زحمت کش هستند، تصریح کرد: مردم از تبعیض و بی عدالتی، بی انصافی، خستگی و فرسودگی و بی تفاوتی مدیران خسته هستند اما وفاداری آنها نسبت به نظام، انقلاب همچنان باقی و صادقانه از مقام معظم رهبری حمایت می کنند.

نماینده شهرستان‌ های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده خطاب به مسئولان گفت: اگر می خواهیم کار اساسی در منطقه دیشموک انجام بدهیم باید اول به جاده ها بپردازیم و مردم را از بن بست خارج کنیم.

وی با بیان اینکه مردم دیشموک زندانی هستند، افزود: مردم دیشموک از سمت چهارمحال و خوزستان( به دلیل نداشتن راه ارتباطی مناسب) در زندان هستند و متاسفانه از سمت کهگیلویه هم در زندان هستند.

هاشمی پور ضمن تشکر از راهداری استان به خاطر روکش کردن جاده دیشموک، ادامه داد: تنها سیاه کردن این جاده کم عرض و غیر استاندارد در شان این مردم نیست.

وی عنوان کرد: با کمک مسئولان توانستیم برخی مشکلات را برطرف کنیم و امیدوارم در آینده بتوانیم جاده را تعریض و یک جاده آبرومندی برای مردم دیشموک داشته باشیم.

هاشمی پور خطاب به مردم دیشموک گفت: جاده دم عباس به سمت دشت آزادی و تونل آبریز زیرنا در حال احداث است که شما بتوانید زمانی که جاده پاتاوه به دهدشت به پایان رسید از آن استفاده کنید.

وی با بیان اینکه دو سال پیش بحث احداث جاده تنگ چویل و اهمیت آن را داشتم، اذعان داشت: دو ماه پیش به همراه دکتر خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک خدمت مهندس زنگنه وزیر نفت رسیدم و چون میدانستم که دولت، وزارت راه و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد قدرت اجرای این پروژه را ندارد بنابراین دنبال راهکار می گشتیم و ما دو نفر درخواستی مشترک به مهندس زنگنه نوشتیم و وزیر محترم با توجه به عنایتی که به این مناطق محروم داشتند آن را به مهندس امیریان مدیریت طرح های عمرانی وزارت نفت پاراف کردند و همانکاری که در بحث جاده جایزان به لیکک، جاده بهمئی به ابوالفارس و از ابوالفارس به رامهرمز صورت گرفت و الان پیشرفت بسیار خوبی دارد.

هاشمی پور با بیان اینکه از طرف وزارت نفت مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این جاده در نظر گرفته شده است، گفت: به استان اعلام شده که به سرعت مناقصه برگزار شود و پل سردو که نیمه کاره رها شده وتعریض، ترمیم و روکش آسفالت آن با سرعت در دستور کار قرار گیرد تا این مردم به راحتی بتوانند با استان خوزستان در ارتباط باشند.

وی با بیان اینکه ظرف مدت چند روز آینده مناقصه برگزار می شود و یک پیمانکار قوی باید مشخص شود که از عهده این پل های خاص برآید و بتوانیم در یک تا دو سال آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم، افزود: اعتماد مردم مرا واردار به درخواست از وزیر نفت برای پیگیری و اجرای جاده تنگ چویل کرد.

هاشمی پور با بیان اینکه از مهندس زنگنه تشکر میکنم که دستگاه های راهسازی وزارت نفت را برای تعریض و بهسازی جاده برفکون فرستادند، عنوان کرد: الان ۱۰ کیلومتر این جاده تمام شده و اگر هنوز گلوگاه آن مانده به دلیل این است که راه و شهرسازی خودش کار را معطل کرده که همینجا اعلام می کنم جناب آقای دکتر پوزش سریع تصمیم بگیرید اگر این گلوگاه را پیمانکار می تواند باز کند، سریع باز کند و اگر نمی تواند، خلع ید کنید و فایده ای ندارد زیرا ۱۰ کیلومتر آنطرف ساخته و این قسمت نیز در حال اجراست اما گلوگاه همچنان مانده است و خطاب به فرماندار گفت آقای فرماندار شما و بخشدار بحث جاده را با هم جلسه بگذارید و تعیین تکلیف کنید.

وی ضمن تشکر از وزیر نفت و نمایندگان ادوار گذشته شهرستان کهگیلویه افزود: از آقای بزرگواری تشکر می کنم که برای بحث گاز رسانی به قلعه رئیسی و دیشموک زحمت کشیدند و تلاش کردند اما دیدم که برای یک سال اجرای ۶ کیلومتر خط لوله گاز فایده ندارد و با این میزان این پروژه به نتیجه نمی رسد و نامه ای به مهندس زنگنه نوشتم که اگر می خواهید گاز به قلعه رئیسی و دیشموک برسد باید ۴۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیرید و پروژه به صورت یک پکیج کامل و در یک مناقصه و با چندین گروه اجرایی انجام شود تا این پروژه تمام شود.

هاشمی پور ادامه داد: به لطف خدا شاهد بودید که در جبهه های مختلف کار انجام شده و تا نیمه دوم امسال گاز به شهر دیشموک می رسد و تا پایان امسال گاز به روستاها نیز می رسد.

وی با بیان اینکه منتی بر شما ندارم و خدمتگزار شما مردم هستم، گفت: برنامه زمانبندی، تامین متریال و حتی عبور لوله از رودخانه مارون را مدیریت کردیم تا امروز به برکت این نظام ما دیگر نگران گاز رسانی نیستیم و این پرونده به زودی بسته می شود.

نماینده شهرستان‌ های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده یادآوری کرد: روزی که گاز جاورده افتتاح شد با حضور دکتر حسنوند رئیس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم باید کنتور گاز را به صورت رایگان در اختیار مردم این منطقه قرار دهید و تاییدیه آن را وزیر نفت و رئیس کمیسیون انرژی گرفتیم.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به چهار شهر نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و این پروژه بزرگ در حال اجراست، گفت: یک هفته پس از آن که آقای اردکانیان وزیر نیرو شدند برای وی نامه ای نوشتم که مردم دیشموک مشکل آب دارند و همان وقت به مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه وبویراحمد دستور تامین آب این منطقه را دادند و مطالعات فاز اول تمام شده و مطالعات فاز دوم در حال انجام است و حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی پور افزود: در این طرح آب شرب مورد نیاز مردم منطقه دیشموک از چشمه های و رودخانه گندمکار تامین و با احداث ۱۵ کیلومتر خط انتقال و یک ایستگاه پمپاژ آب را به مخزن و در نهایت به صورت ثقلی به منطقه می رسد و این کار ماندگاری برای مردم این منطقه است.

وی با اشاره به معدن نیترات دیشموک تصریح کرد: کارهای مربوط به تامین برق، آب انجام شده و تامین تسهیلات آن در مراحل پایانی قرار دارد و ظرف مدت دو تا سه ماه آینده فعال می شود.

هاشمی پور ادامه داد: احداث سالن چند منظوره و چمن مصنوعی شهر دیشموک در دستور کار قرار دارد.

نماینده شهرستان‌ های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده بیان کرد: از مردم خوب ایذه و باغملک و مردمی که در کنار این رودخانه قرار گرفتند تشکر می کنم که این وحدت و همدلی و برادری را حفظ و در جهت امنیت تلاش کردند و این مردم یک رو و یک رنگ در کنار هم مراوده دارند و زندگی کردند.

وی افزود: برای نخستین بار است که نماینده ای از شهر ایذه و باغملک به شهر دیشموک آمده اند، نمی دانم که چرا ما باید از این وحدت ها، همایش ها و جشنواره ها بترسیم.

هاشمی پور ضمن تشکر از مدیریت فرماندار، بخشدار و شورای شهر دیشموک گفت: مدیران کل باید اینجا حضور پیدا کنند و چند روز در بین مردم بمانند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و تصمیم سازی کنند.

هاشمی پور با اشاره به اینکه از مدیران کل و مسئولان استانی میخواهم که به این حوزه ها بیایند، افزود: استاندار مانند استانداری مالک اشتر نخعی باید اینجا حضور پیدا کند، نه تشریفاتی و گفتار درمانی، با گفتار درمانی محرومیت برطرف نمی شود.

وی با بیان اینکه عده ای برای مسئولیت هایشان نترسند و شجاع و علی گونه باشند، تصریح کرد: مدیران استانی تصمیم بگیرند و سفرهای شهرستانی و بخشی را طبقه بندی کنند و با توجه به محرومیت بیایند و در کهگیلویه بزرگ خیمه بزنند و چند روز از هر ماه را به حوزه انتخابیه محروم من اختصاص دهید که نیمی از استان کهگیلویه وبویراحمد است.

نماینده شهرستان‌ های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده گفت: امروز که این حرف را میزنم دو سال دیگر تا انتخابات مانده، من عاشق القاب و عناوین نیستم و می خواهم روزی که خواستم از بین مردم بروم بگویم به کمک نظام و دولت این خدمات انجام شد.

وی با بیان اینکه برخی ها می گویند خدمات دولت، افزود: من کی خواستم خدمات دولت را مصادره کنم، مگر من می توانم به عنوان نماینده مجلس بروم و یک دولت دیگر درست کنم.

نماینده شهرستان‌ های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ادامه داد: وظیفه من نظارت و پیگیری است و دولت وظیفه دارد که با من همکاری کند همانطوری که در مجلس به آن رای می دهم و ما در کنار هم هستیم و این مردم حق دارند که از خدمات مناسب بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه مردم شهر دیشموک با تشویق های پی در پی سخنان هاشمی پور نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده را تایید کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت