پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 فروردین 1397 ساعت 12:01:: شناسه خبر: 34772

تازه ترین خبرها از پرواز 3704 تهران-یاسوج؛

پیکر خلبان و کمک خلبان پیدا شد/از ۸ مسافر این پرواز اثری نیست/تجمع اعتراض امیز خانواده جانباختگان در تهران

تاکنون ۱۹ پیکر از جانباختگان سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تحویل خانواده جانباختگان شده است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی  روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه وبویراحمد، کامروز امینی اظهار کرد: از ابتدای سانحه هوایی تهران یاسوج تاکنون تعداد ۲۰۹ بافت انسانی در ابعاد مختلف به اداره‌کل پزشکی قانونی استان تحویل داده شده است و مورد معانیه قرار گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کلیه بافت‌ها تحت معاینات دقیق کارشناسی و نمونه‌برداری جهت آزمایشات ژنتیک و احراز هویت و کد گذاری جهت جمع‌بندی نتایج آزمایشات قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تاکنون در دو مرحله تعداد ۱۹ پیکر شرایط تحویل به خانواده‌ها را داشته‌اند که این شرایط مبتنی بر تکمیل حداکثری بافت‌های انسانی یک پیکر بوده است.

امینی گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه جستجو در محل سانحه همچنان ادامه دارد شرایط تحویل سایر پیکرها نیز منوط به تکمیل حداکثری یک پیکر و یا اعلام خاتمه عملیات جستجو از سوی مسئولین ذیربط می‌باشد.

وی عنوان کرد: لازم بذکر است مراحل مختلف آماده سازی، انتقال و تحویل پیکر جانباختگان به خانواده هایی که امکان حضور در شهر یاسوج را نداشتند، ضمن هماهنگی با امور متوفیان شهرداری یاسوج، مدیریت بحران استان و اداره پزشکی قانونی محل سکونت ایشان انجام گرفته است.

این مسؤول گفت: همچنین با توجه به احراز فوت کلیه مسافرین، کادر پروازی و امنیت سانحه هوایی بر اساس لیست اعلامی شرکت هواپیمایی آسمان ، در حال حاضر صدور گواهی فوت برای جانباختگان سانحه هوایی با انجام مکاتبات قضایی بازپرس پرونده و درخواست خانواده‌ها در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد انجام می‌گیرد لیکن صدور جواز دفن نامبردگان منوط به وجود شرایط تکمیل و امکان تحویل پیکرها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از پیدا شدن بافت‌هایی از اجساد خلبان و کمک خلبان هواپیمای ATR تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا خبر داد.

عزیز فیلی اظهار داشت: بافت‌های انسانی مجزا از پیکر خلبان و کمک خلبان هواپیمای ATR  تهران-یاسوج پیدا شده ولی هنوز کامل نبوده و شرایط تحویل به خانواده‌ها ندارند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه تاکنون ۲۰۹ بافت انسانی مجزا در ارتفاعات دنا جمع اوری و انتقال یافته است، عنوان کرد: تاکنون ۱۹ پیکر از جانباختگان سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تحویل خانواده جانباختگان شده است.

فیلی ابراز کرد: تاکنون هیچ بافت انسانی از پیکر ۸ نفر از جانباختگان پیدا نشده که امیدواریم در ادامه عملیات پیکر این افراد نیز پیدا و به پزشکی قانونی منتقل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه به محض مساعد شدن وضعیت جوی در ارتفاعات دنا عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ادامه می‌یابد، افزود: امدادگرانی از برخی استان‌های کشور و امدادگران هم استانی به احتمال زیاد فردا ادامه می‌یابد.

فیلی در پاسخ به این سوال که پیش بینی تان از پایان عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان چیست؟ گفت: نمی‌شود زمان دقیقی را مشخص کرد ولی به شرط مساعد بودن وضعیت جوی یک ماه دیگر پایان عملیات اعلام می‌شود.

برپایه گزارش صدای جنوب صبح امروز تعدادی ازخانواده جانباختگان پرواز تهران و یاسوج مقابل جمعیت هلال احمردرتهران تجمع ونسبت به روند جستحوی اجساد عزیزانشان انتقاد نمودند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت