پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 تیر 1395 ساعت 01:04:: شناسه خبر: 3482

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند کمک روحانیت و ائمه جمعه است

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید در این راستا ضمن آسیب شناسی جدی برنامه های عملیاتی مدون ، متناسب و قابل اجرا ارائه دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد کاهش آسیب های اجتماعی در کنار اقتصاد مقاومتی را دو اولویت مهم دولت در سال جاری اعلام کرد و خواستار ورود و حمایت جدی ائمه جمعه و روحانیت در این زمینه شد.

به گزارش صدای جنوب ، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدرکهگیلویه وبویراحمد افزود: تمرکز روحانیت و تریبون های نماز جمعه به سمت آسیب های اجتماعی باید پررنگ تر شود.
وی تصریح کرد: ائمه جمعه می توانند به جای ورود به برخی مشکلات روزمره و کمبود خدمات رسانی همچون قطعی آب در یک روستا و منطقه ،بیشتر در حوزه آسیب های اجتماعی که بخش وسیعی از جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد ورود کنند.
خادمی اظهار کرد: رفع این گونه مشکلات و دغدغه ها که در حیطه وظایف دولت است از سوی متولیان امر دهیار، بخشدار، فرماندار و دستگاه مربوطه پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه سوء مصرف مواد مخدر جز استان های پاک محسوب می شود، گفت: البته نباید از خطر رشد و شیوع روزافزون این معضل اجتماعی نیز غافل شد.
وی اجتماعی کردن مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر را مهمترین رویکرد و راهبرد دولت یازدهم و وزارت کشور ذکر کرد.
خادمی افزود: تشکل های مردمی و مدنی، دانشگاهیان، رسانه ها، روحانیت و دستگاه های فرهنگی از جمله نهادهای تاثیرگذار برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی بویژه معضل خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر هستند.
وی یکی از چالش های جدی در حوزه مواد مخدر را تغییر الگو از سنتی بودن به صنعتی دانست و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید در این راستا ضمن آسیب شناسی جدی برنامه های عملیاتی مدون ، متناسب و قابل اجرا ارائه دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مخواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش گفت: این استان در زمینه مبارزه و ارائه برنامه های پیشگیرانه جز استان های پیشرو بوده است.
ناصر رضایی اشتغال بیش از ۳۵ بهبودیافته از طریق اعطای تسهیلات بانکی، شناسایی و پاکسازی برخی مناطق آلوده ، اجرای طرح شیوع شناسی و ساماندهی معتادان را از جمله اقدام های مهم این شورا در سال گذشته اعلام کرد.
وی تغییرالگو از مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی، کاهش سن اعتیاد بویژه در نوجوانان ، گرایش روزافزون زنان به سمت مواد مخدر و افیونی را از جمله عوامل خطرزا در این زمینه اعلام کرد.
رضایی تعداد مراکز ترک اعتیاد در استان را ۷۰ مورد ذکر کرد و افزود: رویکرد اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر کشور و این استان نیز متناسب با این تغییرات و شرایط است.
وی ابراز داشت: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ بافت قومی و قبیله ای و شرایط اجتماعی حاکم بر آن در بسیاری از شاخص ها بویژه در زمینه مبتلایان به مواد مخدر، میزان شیوع و یا کاهش سن وضعیت بهتری دارد.
در این آیین از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و برخی فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد با اهدای لوح سپاس نیز تجلیل شد.
استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۴شهید و چهار جانباز را در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت