پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1397 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 34882

وقتی معاون رئیس جمهور پای را از گلیم خود درازتر می کند/رضوی:نام کهگیلویه وبویراحمد راتغییر دهید

بهتر است معاون رییس جمهور بداند نام این استان هویت مردمان این دیار درطول تاریخ است و به جای مطرح کردن چنین موضوعی به پیگیری سایرمشکلات کهگیلویه وبویراحمد بپردازد. 

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: اسم استان کهگیلویه و بویراحمد سخت است و گاهی نوشتن آن هم سخت است.

به گزارش صدای جنوب، سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در نشست اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار، معاونین وی و مدیران کل برگزار شد، اظهار کرد: اسم استان شما سخت است و گاهی در نوشتن آن با مشکل مواجه می‌شویم چه برسد به تلفظ آن، برای استان‌تان نام تک سیلابی انتخاب کنید.

وی اظهار داشت: سهم این استان از تسهیلات اشتغال روستایی ۳۰۶ میلیارد تومان بوده که ۲۱۴ میلیارد تومان ابلاغ شده و در صورت جذب امکان افزایش  نیز دارد.

این  مسئول با بیان اینکه ۳۰ درصد در اختیار ملی مانده است, عنوان کرد: در صورتی استانی ۷۰ درصد ابلاغی را  جذب کند از سهم ۳۰ درصد استان های که جذب نکرده تشویقی می گیرند.

رضوی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد مانده با هدف رقابت استان ها نگه داشته ایم,  ابراز کرد: باید تا آخر تابستان تسهیلات توسعه روستایی بنا به خواسته رئیس جمهور با سه بانک کشاورزی, توسعه تعاون, صندوق کار آفرینی و پست بانک جذب شود در غیر اینصورت ۳۰ درصد مانده در اختیار استان های موفق قرار می‌گیرد.

رضوی ادامه داد: سهم استان را بر مبنای ۳۰۶ میلیارد تومان برنامه ریزی کنید و بر اساس جمعیت هر شهرستان و همچنین تعداد بیکاران هر منطقه تقسیم کنید.

معاون مناطق محروم و توسعه روستایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه سهم هر بخش اعم ازصنعت, کشاورزی و …مشخص است, تصریح کرد: استاندار اختیار دارد ۲۰ درصد سهم هر بخش را کم و به دیگری واگذار کند.

رضوی افزود: وظیفه ما ایجاد اشتغال بوده و باید بفکر کسب و کار برای افراد بیکار با فقر بیشتر باشیم و در زمینه رسته های شغلی با نظر متولیان امر و استاندار به هر شغلی وام پرداخت کنید.

وی با تاکید بر اینکه دنبال ایجاد شغل های پایدار باید باشیم, اظهار داشت: نباید شغلی ایجاد شود که بعد ازمدتی حتی در پرداخت قسط وام خود بماند.

رضوی با بیان اینکه ایجاد دامداری سنتی ممنوع است, ادامه داد: باید دنبال واحدهای چندقلوزایی باشیم و بانک‌ها حق ندارند به واحدهای سنتی وام پرداخت کنند.

**متاسفانه مسیولان پایتخت نشین به جای پرداختن به مشکلات اصلی و پاسخگوبودن به کم کاری های خود در محرومیت استان به موضوعاتی واردمیشوند که هیچگونه سنخیتی بامسیولیت انهاندارد و عملا بامطرح کردن مسایل حاشیه ای استان را وارد برخی از تنش ها می کنند .
تغییرنام کهگیلویه وبویراحمد همچنانکه بامخالفت قاطع مردم درسال های قبل روبروشده است اینبارنیزفرصت به حاشیه سازان را نخواهد داد و بهتر است معاون رییس جمهور بداند نام این استان هویت مردمان این دیار درطول تاریخ است و به جای مطرح کردن چنین موضوعی به پیگیری سایرمشکلات کهگیلویه وبویراحمد بپردازد. 
 
 
 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت