پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 فروردین 1397 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 34894

فرماندار شهرستان چرام خبر داد:

اهداء ۳۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بخش سرفاریاب

۳۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به مردم مناطق بید انجیر و بیدک بخش سرفاریاب اهداء شد.

 

پایگاه خبری صدایرجنوب:

اهداء ۳۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بخش سرفاریاب

۳۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به مردم مناطق بید انجیر و بیدک بخش سرفاریاب اهداء شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب:به منظور تغییر الگوی مصرف سوخت و استفاده نکردن مردم مناطق کوهستانی از چوب درختان جنگلی و همچنین تشویق آن‌ها به حفظ طبیعت، به همت اداره منابع طبیعی شهرستان چرام، تعداد ۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به مردم ساکن در مناطق بید انجیر اهداء و نصب شد.

فرماندار چرام در حاشیه بازدید و بررسی مشکلات منطقه روستای بید انجیر سرفاریاب گفت: تا چند روز آینده، ۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی دیگر به مردم بیدک بخش سرفاریاب تحویل داده می‌شود.

هادی فتاحی اصل با بیان اینکه یکی از مشکلات مناطق محروم و جنگل نشین استفاده از سوخت فسیلی است که هم موجب نابودی طبیعت می‌شود و هم برای ساکنان این مناطق در ما‌های سرد سال دردسر آفرین است افزود: هدف از نصب این آبگرمکن‌ها، تغییر الگوی مصرف سوخت و تشویق مردم به حفظ طبیعت است.

هادی فتاحی اصل اضافه کرد:استفاده از انرژی‌های نو به جای سوخت فسیلی در این مناطق سخت گذر گام مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و آسایش مردم است.

فرماندارشهرستان چرام بیان کرد: افزایش مشارکت پذیری مردم در حفظ و احیاء عرصه‌های جنگلی و ترویج فرهنگ استفاده بهینه از طبیعت از نتایج مهم این طرح است.

گفتنی است منطقه بید انجیر سرفاریاب دارای ۶ روستا، حدود ۸۰ خانوار و ۴۰۰ نفر جمعیت است که در ۵۰ کیلومتری شهر سرفاریاب واقع شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت