پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اردیبهشت 1397 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 35024

رئیس شبکه بهداشت چرام خبرداد:

اعزام تیم‌های سلامت برای ارائه خدمات رایگان به روستاهای محروم بخش سرفاریاب

جعفری،خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به صورت خانه به خانه و توسط مراقبین سلامت و بهورزان در خانوارهای دارای افراد بالای ۳۰سال انجام می‌گیرد

اعزام تیم‌های سلامت برای ارائه خدمات رایگان به روستاهای محروم شهرستان چرام

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام گفت: تیم‌های سلامت مراکز خدمات جامع سلامت به مدت یک هفته به مناطق محروم اعزام و به مردم خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب، علی جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته سلامت و با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت با عنوان پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا است،از اجرای برنامه های مختلف بهداشتی و سلامت در سطح شهرستان چرام در این هفته خبر داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام، ویزیت رایگان مردم مناطق صعب العبور و محروم این شهرستان توسط تیم سلامت مراکز خدمات جامع سلامت را یکی از این برنامه‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: تیم سلامت همه مراکز جامع خدمات سلامت چرام در تمامی مناطق صعب‌العبور و محروم شهرستان به مراجعه کننده به صورت رایگان ارائه خدمت می‌کنند.

وی،افزود: حفظ و ارتقاء سلامت و خدمت به مردم یکی از مهمترین ابعاد توسعه جامعه و طرح تحول سلامت است که در همین راستا تیم‌های سلامت مراکز خدمات جامع سلامت چرام، کره شهبازی، سادات و سرفاریاب به مدت یک هفته به  صورت رایگان با اعزام به مناطق دلی جی، تنک انار، طسوج، دو کوهک، توگبری، گره ای، گچ دره شیری، مازه کره، تاوه سفید،لاور، خمیند، بیدک، مندان و دلیاسیر  مراجعین را به صورت رایگان مورد ارزیابی و معاینه قرار می‌دهند.

این مسؤول همچنین به اجرای طرح شناسایی بیماران دیابتی و پرفشاری خون در شهر اشاره داشت و هدف از این طرح را شناسایی بیماران مبتلا به پر فشاری خون و دیابت ساکن شهر چرام دانست که با شناسایی و ثبت مشخصات بیماران در سامانه یکپارچه بهداشت، از آنها مراقبت و افراد در معرض خطر که بیمار نیستند جهت اقدامات پیشگیری به پزشک ارجاع داده شوند.

وی با بیان این مطلب که مراقبت بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت به صورت ماهیانه توسط مراقب سلامت و به صورت فصلی توسط پزشک انجام می شود،خاطر نشان کرد: در این طرح ضمن شناسایی بیماران، افراد بالای ۳۰سال جهت خطر سنجی سکته‌های قلبی و مغزی به پایگاه های بهداشتی فراخوان می‌شوند.

جعفری،خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به صورت خانه به خانه و توسط مراقبین سلامت و بهورزان در خانوارهای دارای افراد بالای ۳۰سال انجام می‌گیرد.

وی ابراز کرد: نتیجه غربالگری، پایان هر روز در اختیار کارشناس بیماری‌های مرکز خدمات جامع سلامت چرام قرار داده می‌شود و بیماران قدیمی ثبت‌نام و افرادی که در معرض خطر هستند جهت تائید و یا رد بیماری به پزشک مرکز ارجاع داده می‌شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت