پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 اردیبهشت 1397 ساعت 10:02:: شناسه خبر: 35207

ساماندهی بافت تاریخی دهدشت برای بازدید گردشگران

در این بازدیدکه دکتر عزیزی مدیر کل پایگاه های میراث فرهنگی کشورحضور داشت مشکلات بافت تاریخی دهدشت از قبیل کمبود اعتبار برای تملک ، مرمت اضطراری و ساماندهی بافت تاریخی مورد بررسی قرارگرفت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

کارشناسان دفتر پایگاههای میراث فرهنگی کشور از پایگاه پژوهشی بافت تاریخی دهدشت بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد، معاون میراث فرهنگی استان امروز شنبه ۸اردیبهشت ماه ۱۳۹۷با اشاره به این بازدیدگفت : در این بازدیدراهکارهایی اجرایی برای آماده سازی بستر بافت برای حضور گردشگران ارائه شد.
مسعود شفیعی با بیان اینکه که سه روز است کارشناسان دفتر پایگاه های کشور در حال برسی و ارائه راهکارهایی برای ساماندهی هر چه بهتر پایگاه پژوهشی دهدشت برای گردشگران و معرفی بیشتر این اثر تاریخی هستند تصریح کرد:این بازدید به درخواست و پیگری مدیرکل میراث فرهنگی استان به منظور رفع مشکلات و معضلات بافت تاریخی دهدشت صورت گرفته است.
وی تصریح کرد:در این بازدیدکه دکتر عزیزی مدیر کل پایگاه های میراث فرهنگی کشورحضور داشت مشکلات بافت تاریخی دهدشت از قبیل کمبود اعتبار برای تملک ، مرمت اضطراری و ساماندهی بافت تاریخی مورد بررسی قرارگرفت.
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش داریم با پیگری مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان و کارشناسان دو پایگاه دیگر را به صورت ملی در استان ایجاد کنیم اظهار کرد: دو اثرتاریخی تنگ سولک بهمئی و مجموعه خان احمد باشت دارای قابلیت خوبی برای تبدیل شدن به پایگاه ملی در استان است.

بافت تاریخی دهدشت مربوط به دوره صفوی است و این اثر در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شمارهٔ ثبت ۱۶۸۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت