پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اردیبهشت 1397 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 35233

به بهانه روز جوان؛

مدیریت امروزی که مهم ترین شاخصه آن ریسک پذیری است، به جوانان واگذار شود

با مبحث مهم جوان گرایی نباید شعارگونه و نمادین برخورد کرد؛ بلکه باید به عنوان یک واقعیت، مدیریت امروزی را که مهم ترین شاخصه آن ریسک پذیری است، به جوانان واگذار نمود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با مبحث مهم جوان گرایی نباید شعارگونه و نمادین برخورد کرد؛ بلکه باید به عنوان یک واقعیت، مدیریت امروزی را که مهم ترین شاخصه آن ریسک پذیری است، به جوانان واگذار نمود؛ اما در جامعه ما هنوز فرصت ها و مناصب از نسل اول و دوم به نسل های بعدی منتقل نشده که این خود یکی از چالش های بزرگ پیش روست و باید درباره آن چاره ای اندیشید. این چالش عدم اعتماد به جوانان و واگذاری جایگاه های تصمیم سازی به کهنسالان، رخوت و خستگی کهنسالی را به جامعه تزریق کرده و از شور و نشاط جامعه کاسته و دلزدگی و اشتیاق مردگی در جوانان ریشه دوانده… از طرفی اعتماد به وزیر جوان و موفق کابینه از نقاط عطف دولت دوازدهم محسوب می شود و موجبات تزریق امید و خودباوری به نسل بعد انقلاب را در پی داشت. و لذا اطمینان و واگذاری بخش قابل توجه پست های اجرایی و مدیریتی حاکمیت به جوانان- که نیاز به شور و نشاط بیشتری دارد – میسر می‌شود.

وطبیعتا عدم اعتماد، تحقیر، بیکاری و… رفته رفته شریان های حیاتی جامعه را می خشکاند. هرچند جوانان توانمند و خلاق نباید به خودی خود دنبال کارهای سازمانی و اداری باشند چرا که بعنوان مثال موتور محرکه بزرگترین شرکتهای صنعت دیجیتال در دنیا توسط جوانان اداره می شود.

* باید حرکتی همراه با ایمان، ثبات، جدیت، آگاهی و بصیرت را در جوان نهادینه نمود، ویژگی های مهم جوانی اعم از انرژی، امید، ابتکار را تقویت بخشید تا او نیز تحصیل، تهذیب و ورزش را در اولویت کاری خویش قرار دهد.

* امروزه راهبرد امپراطوری رسانه ای ایجاد یأس در جوانان است که بزرگترین آفت این قشر محسوب می گردد؛ لذا هویت و امیدبخشی به او، راهکار مبارزه با این خطر خواهد بود تا آنجا که لزوم بازخوانی دستاوردهای گذشته انقلاب برای نسلهای بعدی بیش از پیش رخ می نمایاند.

* همیشه اعتماد و اطمینان حاکمیت به جوانان، نتیجه بخش بوده که پیشرفت در عرصه های مختلف علمی اعم از فناوری هسته ای، فناوری نانو، هوا و فضا و سلولهای بنیادین، از آن جمله است.

* در عرصه دیپلماسی که نقطه تقابل اراده حکومتهاست نیز می توان به کسب موفقیت های چشمگیر جنگ هشت ساله، سی و سه روزه لبنان، سوریه و محور مقاومت، اشاره نمود که مرهون تلاش جوانان این کوی و برزن است؛

* در روایات آمده که جوان به ملکوت نزدیکتر است و به حقیقیت باید گفت که:در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است/ و رنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار

* در هر کشور روز خاصی (تولد شاهان و…) را بعنوان روز جوان نام می نهند و در کشور ما این روز یازدهم شعبان المعظم مصادف با میلاد حضرت علی اکبر(ع) همان «اَشبَهُ الناس بالرسول خَلقاً و خُلقاً و مَنطِقاً» است./

سید فرزاد نجات نیا

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت