پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اردیبهشت 1397 ساعت 01:02:: شناسه خبر: 35316

پروازهای تهران یاسوج از سر گرفته می شود/مشخصات هواپیمای جدید رابشناسید

صبح امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت پرواز از تهران در فرودگاه یاسوج به زمین خواهد نشست.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ازاز امروز سه شنبه پروازهای تهران یاسوج از سر گرفته خواهد شد.

هواپیمای این پرواز متعلق به شرکت آتا و از نوع جت می باشد که عمر این هواپیما ۳ سال می باشد.

نکته قابل توجه درباره این پرواز این است که طول زمان پرواز با این جت از تهران به یاسوج ۵۰ دقیقه است که در هواپیمای قبلی این مدت تقریبا ۲ برابر بوده است.

گفتنی است فردا ساعت ۷ صبح این پرواز از تهران به یاسوج حرکت خواهد کرد و مدیرعامل آتا نیز در این پرواز خواهد بود.

 

به گزارش صدای جنوب، نوع این هواپیما که متعلق به شرکت آتا است، از نوع جت های منطقه ای امبرائر است.

در زیر به مشخصات این نوع هواپیما اشاره شده است:

شرکت امبرائر برزیل امروزه یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده هواپیماهای تجاری در جهان است. این شرکت در سال ۱۹۶۹ تشکیل شد و امروزه با مدیریت برجسته به جایی رسیده است که بعد از شرکت بوئینگ و ایرباس بیشترین میزان سفارش در زمینه تولید جت های غیر نظامی را دارد و تبدیل به غول هوانوردی از جمله در زمینه جت های منطقه ای تبدیل شده است.

از بزرگی این شرکت همان که تا کنون ۲۲۰۰ جت منطقه ای با ظرفیت ۴۰ تا ۱۲۰ نفر و ۱۵۰۰ جت تجاری زیر ۲۰ نفر فروخته است و همچنین حدود ۵۰۰ سفارش ثبت شده دیگر را نیز در دستور ساخت دارد و عملا طی ۳۰ سال بیش تر از تمام طول تاریخ شرکت هایی چون فوکر هلند، دورنیر المان و حتی توپلوف، هواپیمای مسافربری ساخته(البته این شرکت تقریبا همین حدود هواپیما توربوپراپ نیز ساخته از جمله انها هواپیما مشهور سری توکانو است ).

بزرگترین مشتری هواپیماهای امبرائر شرکت های امریکا هستند. این شرکت در رده جت های زیر صد نفر حتی بوئینگ را نیز در بازار به وحشت انداخت و نتیجه آن پایان تولید بوئینگ ۷۱۷ بود.

جت منطقه ای ERJ-145 یک جت دو موتوره با ظرفیت ۳۷ تا ۵۰ نفر برای مسیر های کم مسافر است. این جت دارای بدنه کشیده و دماغه شبیه امبرائر ۱۲۰ که یک هواپیمای دو موتور توربوپراپ ۲۰ دیگر این شرکت می باشد.

این جت در سال ۱۹۸۹ زمان که هنوز امبرائر دولتی بود طراحی شد. در آن زمان با پیشرفت موتور جدید این دید در این شرکت وجود داشت که میتوان با طراحی یک جت منطقه ای هواپیماهای توربوپراپ همچون ای تی ار ویا فوکر ۵۰ را از بازار به در کرد زیرا مصرف موتورهای توربوفن به اندازه پراپ ها پایین امده و سرعت انها نیز ۴۰ درصد بیشتر است (البته در دهه ۱۹۹۰ باز نسل جدید کم مصرف تر پراپ ها وارد شد).

در طی مراحل طراحی دولت برای کاهش بار مالی خود و افزایش توان رقابت این شرکت آن را به بخش خصوصی سپرد و مابقی این طرح در بخش خصوصی انجام شد . در حالی که در مرحله نخست موتورها زیر بال کار گذاشته شده بود ولی در نهایت موتورها در عقب هواپیما نصب شد

ERJ-145 هواپیمای است با بدنه فلزی و دو بال پس گرا در پایین بدنه که از یک دم تی شکل استفاده میکند.
هواپیما دارای سه ارابه فرود هر کدام با دو چرخ است که دو ارابه فرود عقبی زیر بدنه جمع می شوند .هواپیما دارای یگ درب برای سوار شدن مسافر در جلو است که خود دارای پلکان بود و به دلیل ارتفاع کم هواپیما نیاز به پلکان فرودگاهی نیست.

هواپیما در انتهای خود دارای دو موتور رولز رویس AE3007A1P است که در دهه ۱۹۹۰ توسعه یافته و حتی روی هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک نیز نصب شده است.

این موتور دارای ۸۳۰۰ پاوند قدرت است و میتواند هواپیما را به سرعت ۸۲۸ کیلومتر بر ساعت برساند. هواپیما بسته به مدل بین ۱۵ تا ۱۸ تن سوخت درون بالهای خود حمل می کند و میتواند بسته به مدل به برد ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰ کیلومتر طی کند.

هواپیما دارای دو کاکپیت کرو است خلبان و خلبان دوم و کابین دارای پنچ نمایشگر بزرگ رنگی قابل برنامه ریزی و چهار نمایشگر کوچکتر است. هواپیما بسته به مدل دارای توان حمل ۳۵ تا ۵۰ سرنشین است ولی در همه آنها ترکیب این است که در یک ردیف سه صندلی شامل دو صندلی در کنار هم و یک صندلی به شکل تکی قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت