پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 اردیبهشت 1397 ساعت 08:02:: شناسه خبر: 35346

جشن بزرگ نیمه شعبان  در دهدشت برگزار شد

درشب نیمه شعبان ولادت باسعادت امام عصر(عج)جشن بزرگی به همین مناسبت در پارک شهید دستغیب دهدشت برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به همت شهرداری دهدشت و به مناسبت نیمه شعبان  و هفته کارگر با حضور مدیران کهگیلویه و جمع کثیری از مردم  جشن بزرگی در پارک شهید دستغیب دهدشت برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب، امام جمعه دهدشت در این جشن  اظهار داشت: باید منتظران را در این مسیر قرارداد تا در رفتارهای خویش، براساس عدالت و اعتدال رفتار کنند و با برپایی اعمال و مراسم خاص آیینی که در روایات و احادیث معتبر آمده است خود را برای انتظار واقعی آماده سازند.
حجت الاسلام حسینی: بسیاری از مردم در هنگام اوج شادمانی ها و سرورها، در حالت عاطفی خاصی قرار می گیرند و موجب می شود که سرور باطنی و مثبت ایشان به فرح تبدیل شود که بیانگر خروج از حالت اعتدال و عدالت است.

حسینی بیان کرد: دقت در مجموعه مراسم و اعمال روز نیمه شعبان، نشان می دهد که این روز دست کمی از ماه رمضان و ضیافت الله ندارد. اگر ماه رمضان ماه خداست، ماه شعبان ماه رسول الله است و مردم میهمان رسول الله(ص) هستند؛ زیرا در این ماه است که منجی و قائم بالسیف حضرت ختمی مرتبت(ص) متولد می شود.
وی عنوان کرد؛ این ماه برای همه شیعیان و مؤمنان و بلکه برای سالکان کوی دوست بسیار باارزش است.حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: درباره ارزش و اهمیت و شرافت نیمه شعبان و این ماه همین بس که ماه رسول خدا(ص) است و حضرتش(ص) درباره اش فرمودند: «شعبان ماه من است، خداوند کسی را که مرا در ماهم یاری کند، بیامرزد.»

شهردار دهدشت نیز با اشاره به مقام کارگر اظهار داشت: ای اسوه رنج و استقامت! آبادانی این مرز و بوم مرهون دستان توانای تو و استقلال آن مدیون صبر و قدرت بازوان توست، نامت بلند،ای ابرمرد که آبادانی و سرفرازی میهن سبزمان ثمره مردانگی ها و همت والای توست.

اسفندیاربرخه در ادامه گفت: امروز بوسه بر دستانت، کم ترین نشانه قدردانی ماست که بر دستان پر مهرت می نشانیم دستانی زحمتکش که نان آورند و مهربان، دستانی که بندبند آن حکایت گر سختی ها و رنج هایی است که برایمان حلاوت تلاش و سازندگی دارند.

برخه با اشاره به ارزش کار و کارگر در اسلام بیان داشت: کار و تلاش، جوهره و وظیفه هر انسان است چنانکه از دیدگاه اسلام، کار عبادت است و سعی برای کسب روزی نه تنها دنیاپرستی نیست، بلکه جهاد در راه خداوند سبحان محسوب می شود.
وی با اشاره به سخنان امام کاظم (ع) در این باره گفت: امام کاظم علیه السلام می فرمایند: «هر کس که روزی خود را از راه حلال به دست آورد تا خود و خانواده اش را تأمین کند، همانند مجاهد در راه خداست».
شهردار دهدشت در ادامه صحبت های خود به عملکرد شهرداری در هفت ماه گذشته پرداخت و در این مورد گزارشی از روند کارهای انجام گرفته توسط شهرداری در سطح شهر ارایه نمود.
برخه در پایان صحبت های خود از زحمات و تلاش کلیه پرسنل شهرداری قدردانی و از همکاری شورای شهر دهدشت در این مدت کوتاه سپاسگزاری نمود.
در  این جشن برنامه های شادی از قبیل سرود، مسابقه، مولودی خوانی و طنز برگزار شد.
در پایان این جشن که مصادف با هفته بزرگداشت روز معلم است از شهرداران سابق و اعضای شورای شهری که فرهنگی بودند تجلیل شد و به رسم یادبود به انها جوایزی اهدا شد.
همچنین  اعلام شد  به پاس قدردانی از زحمات و تلاش دو تن از شهرداران سابق شهر دهدشت، مرحوم توفیقیان و مرحوم طاهری دو خیابان  به نام این بزرگواران نامگذاری شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت