پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1397 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 35429

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برنامه ریزی مدیریت آب استان با جدیت تمام در اولویت قرار گرفته است

عزیزفیلی گفت:ممنوع کردن محصولات آب بر، حرکت به سمت استفاده از پسآب‌ها، احیاء و تعادل بخشی بحث آب  و کنترل خشکسالی از برنامه‌های مهم در حوزه آب استان در سال ۹۷ است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با کم آبی و خشکسالی استان در سال ۹۷ آغاز شده که امیدوارم منتج به نتیجه شود.

عزیز فیلی عنوان کرد: بخشنامه‌های مختلفی از سوی وزارتخانه‌های نیرو، کشور و جهاد کشاورزی درخصوص اصلاح و تغییرالگوی مصرف و تعادل بخشی به آب و بهروری اتخاذ شده که برای مقابله با کم آبی باید وارد فاز اجرا شوند.

فیلی با بیان اینکه بازنگری درخصوص برنامه‌ طرح‌های آبی و وضعیت آب استان درکارگروه و شورای حفاظت از منابع آب با مطالعه وارد عرصه تازه‌ای می‌شود، تاکید کرد: برنامه ریزی مدیریت آب استان با جدیت تمام در اولویت و دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اولویت‌های استان در خصوص منابع آب به ترتیب تخصیص آب، تامین، انتقال و توزیع آن است،ادامه داد: دغدغه تمام دستگاه‌های اجرایی بویژه شرکت‌های آب منطقه‌ای آب، فاضلاب شهری و روستایی، شهرداری‌ها، صنعت معدن، جهاد کشاورزی، محیط زیست و صدا و سیما ابن اولویت‌ها باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاظرنشان کرد: باید موضوع آب در حوزه‌های کاشت، صنعت، خدمات و کشاورزی با برنامه ریزی مورد بررسی قرار گیرد و به شایستگی مدیریت شود.

فیلی به نگهداری و ساماندهی وضعیت موجود ظرفیت‌ها و منابع آبی روان آب‌ها، آب‌های زیرزمینی و نیروگاه‌ها تاکید کرد و گفت: کارگروهی تخصصی و فعال تشکیل شده تا نسبت به ساماندهی و مصارف منابع آب استان اولویت‌ها به ترتیب شرب، صنعت و کشاورزی را برنامه ریزی و ساماندهی کند.

وی بیان کرد: این کارگروه پیشنهادات و دیدگاه‌های تمام دستگاه‌های اجرای در حوزه آب را جمع آوری و نتیجه را در شورای حفاظت از آب استان ارائه تا در خصوص آن راهکار و تصمیم نهائی و سودمند اتخاذ شود.

فیلی به موضوع فرهنگی سازی و اجتماعی کردن برنامه‌های محتوایی در استفاده بهینه از منابع آبی در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت، تاکید کرد و افزود: ممنوع کردن محصولات آب بر، حرکت به سمت استفاده از پسآب‌ها، احیاء و تعادل بخشی بحث آب  و کنترل خشکسالی از برنامه‌های مهم در حوزه آب استان در سال ۹۷ است.تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت