پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اردیبهشت 1397 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 35485

امام جمعه چرام:

بیان رهبرمعظم انقلاب به وزیرکاروتعاون جای شرمنده گی دارد

انسان با تقوا خود را از آلودگی‌ها و تملق دور می‌کند و توجهش به عالم معنا هست و عزت خویش را حفظ میکند،مسلماً احساسات چنین شخصی ازکسی که خویش رادر گناه و فحشا و آلودگی غرق کرده است، لطیف‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب،حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه شهر چرام در خطبه های این هفته چرام بیان کرد:یکی از تاثیرات تقوا در انسان متقی این است که احساسات انسان متقی لطیف میشود.

وی افزود: انسان با تقوا خود را از آلودگی‌ها و تملق دور می‌کند و توجهش به عالم معنا هست و عزت خویش را حفظ میکند،مسلماً احساسات چنین شخصی ازکسی که خویش رادر گناه و فحشا و آلودگی غرق کرده است، لطیف‌تر است.

امام جمعه چرام با اشاره به خطبه ۱۹۶ نهج البلاغه عنوان کرد: هر کسی که چنگ به دامن تقوا بزند سختی ها بعد از آن به او نزدیک شده اند،وسختی ها از او دور می‌شوند و امور مشقت بر او آسان می‌گردد.

وی با بیان اینکه فتنه‌ ها همان گرفتاری‌های اخلاقی و اجتماعی است، گفت: چنین فتنه هایی زندگی را تلخ و شقاوت آلود می‌کنند و هر گونه سعادت دنیوی و اخروی را از انسان سلب می سازد.

حجت الاسلام افشار ادامه داد: اغلب گرفتاری هایی که برای ما پیش می آید، از خارج نیامده و خودمان برای خویش درست کرده ایم و اگر انسان در فتنه قرار گیرد، تقوا او را نجات میدهد.

خطیب جمعه چرام در ادامه عنوان کرد:بنابراین تقوا ابتدا انسان را روشن بین و بصیر می‌کند و سپس از مهلکه ها نجات می دهد.

وی با اشاره به گفته رئیس جمهور امریکا مبنی بر ماندن یا خارج شدن از برجام عنوان کرد: با نزدیک شدن به وعده رئیس جمهور آمریکا برای ماندن یا خارج شدن از برجام، بعضی مقامات اروپایی مثل امانوئل مکرون و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به کاخ سفید آمریکا رفتند تا در این باره با ترامپ تقسیم کار برای فشار برایران کنند.

وی افزود:در این زمینه آنچه روشن است، تقسیم کار بین اروپا و آمریکا شکل گرفته است تا ایران اسلامی را به میز مذاکره درباره توان موشکی و نفوذ منطقه ای بکشانند. در واقع می‌خواهند تعهدات بیشتری را بر ایران تحمیل کنند و از ابراز فشار و تهدید استفاده کنند.

حجت الاسلام افشار با اشاره به تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر پایبندی جمهوری اسلامی برای معاهده برجام، عنوان کرد: این درحالیست که در آن طرف مقامات آمریکایی و اروپایی با بهانه‌های واهی از اجرای تعهدات خود طفره می روند.

امام جمعه چرام اظهار کرد:برخی سهل اندیشان، دشمنی جبهه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی را خیلی سطحی می‌نگرند و فکر می‌کنند اگر ایران از بعضی حقوق خویش کوتاه بیاید، این دشمنی پایان می یابد. در حالی که دشمنی جبهه استکبار با ذات اسلام و تشیع علوی است؛ آن اسلامی که با ظلم سر سازش ندارد و یاور مظلوم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی با مواضع اصولی خویش کانون آگاهی بخش و بیداری اسلامی شده است و نهیبی بر سیاست های خصمانه و ظالمانه استکبار می‌زند به همین خاطر انقلاب اسلامی در چشم ملت‌ها عزیز بوده و هست.

خطیب جمعه چرام با اشاره به خروج آمریکا از برجام و نتایج آن عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام، سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و همچنین تقویت بنیان‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر را سامان می‌بخشد و ایران می‌تواند در مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در برهه کنونی آنچه باید توجه شود این است که عمده  نگاههادر مذاکره برجام باید به بی اعتمادی آمریکا معطوف شود  اگرچه مواضع و شعارها و وعده‌های برخی افراد و جریان های سیاسی در داخل کشور در مسئله برجام مورد نقد و ارزیابی جدی است.

حجت الاسلام افشار افزود: کاهش واردات از آمریکا و کشورهای هم پیمان آمریکا همانند انگلیس، فرانسه و آلمان پاسخ مناسبی به رفتارهای غیر دیپلماتیک این کشور ها علیه ایران اسلامی است.

امام جمعه چرام در ادامه عنوان کرد: جای شرمندگی است که رهبر انقلاب به وزیر کار و تعاون فرمودند که در برابر این سیل واردات، اگر به جای شما بودم در هیئت دولت یقه ام را پاره می کردم.

وی در ادامه گفت: تشکیل بازارهای مشترک و همچنین صادرات به کشورهای همسایه و توجه به ظرفیت همسایگان به جای توجه به آمریکا و غرب، می‌تواند به استقلال و اقتصاد کشورمان کمک کرد و ما از این مرحله با موفقیت گذرنمائیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت