پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اردیبهشت 1397 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 35683

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه:

سوزاندن بقایای محصولات زراعی در مزارع ممنوع است

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه تاکید کرد: سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی درمزارع ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید عمران تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سوزاندن بقایای کشت شامل کاه و کلش در مزارع ممنوع است از کشاورزان خواست پس از برداشت محصول از سوزاندن بقایای آن خودداری کنند.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه تاکید کرد: در صورت مشاهده آتش‌سوزی ناشی از سوزاندن بقایای محصولات با متخلفان برخورد قضایی و قانونی صورت خواهد گرفت.

تقوی گفت: آتش زدن بقایای مزارع کشاورزی علاوه بر آسیب رساندن به بافت ارزشمند خاک و تاثیر منفی بر حاصلخیزی خاک مزارع، موجب آلودگی هوا و انتشار گازهای آلاینده می‌شود.

به گفته تقوی طی سال‌های گذشته در برخی موارد این آتش‌سوزی‌ها به باغ‌ها و منازل مسکونی هم سرایت کرده و خسارات بسیاری به بار آورده است .

تقوی با اشاره به آغاز برداشت محصولات استراتژیک (گندم، جو و کلزا) در این شهرستان اظهار داشت: تاکنون ۳۵۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه، افزود: با توجه به سطح زیر کشت این محصول پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن تولید داشته باشیم که از این میزان ۱۵ تا ۱۷ هزار تن مازاد بر مصرف خواهد بود.

سیدعمران تقوی تصریح کرد:تمامی اقدامات لازم درخصوص خرید تضمینی گندم برای کشاورزان پیش بینی شده است و گندم مازاد تا ساعت ۹ شب تحویل شرکت غله می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت