پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 اردیبهشت 1397 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 35994

یادداشت

آقای استاندار؛ روستائیان را بدهکار نکنید

اگر قرار است تولید و اشتغالی صورت گیرد بدون در نظر گرفتن شایستگی‌ها در اعطای وام‌ها و همچنین نظارت پس از پرداخت چین امری محقق نخواهد شد و باز هم باید شاهد وام گیرندگانی بدهکار و هزینه کردن تسهیلات در ساختمان سازی و خرید خودرو باشیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

داریوش بهنیا از فعالان رسانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی در خصوص سرنوشت تسهیلات بانکی که در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود این گونه آورده که تاکنون تسهیلات در این استان سرنوشت خوبی نداشته است.

استانی که از نظر توسعه یافتگی استان آخر کشور به شمار می‌رود از همین سرنوشت نافرجام تسهیلات ضربات جبران ناپذیری خورده است.

آن چنان در استان نسبت به سرنوشت تسهیلات بی‌تفاوت بوده‌ایم که هم بانک‌ها ورشکسته شده‌اند و هم اعتبار خود را از دست داده‌ایم و در افکار عمومی هم وضعیت خوبی نداریم چرا که مردم نسبت به سرنوشت تسهیلات در استان خوشبین نیستند و همین بار روانی سنگینی را ایجاد کرده است که یقینا در راه توسعه استان اثرگذاری منفی دارد.

استانی کوچک و با سرمایه‌های خدادادی فراوانی هستیم که برای تولید و اشتغال چندین کار سختی نداریم چرا که خداوند همه چیز را برای مان فراهم کرده است.

این روزها در خصوص پرداخت تسهیلات روستایی در همه نقاط استان صحبت از پرداخت چنین تسهیلاتی است که مسوولان باید با عبرت گرفتن از تجربیات ناموفق گذشته اجازه ندهند این بار تسهیلات روستایی دچار قضا و بلا شود.

متاسفانه علاوه بر سرنوشت نافرجام وام‌ها و تسهیلات مختلف که معلوم نیست سرنوشت بسیاری از آن‌ها به کجا کشیده شد در پرداخت وام به نورچشمی‌ها نیز مردم خاطرات خوبی ندارند.

وقتی وام‌ها با سفارش مسوولان و نمایندگان در سال‌های گذشته پرداخت می‌شد باید امروز هم توقع نداشته باشیم که مردم نگران نباشند هر چند که هم اکنون نیز خبرهای خوبی از پرداخت این وام ها در استان شنیده نمی‌شود.

مردم از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در همین اندک مدیریت خود دائم از قانون‌گرایی و پرهیز از بی عدالتی سخن می‌گوید انتظار دارند اجازه ندهند سرنوشت وام‌های روستایی مثل سایر وام‌ها و تسهیلات به ناکجا آباد کشیده شود.

اگر قرار است تولید و اشتغالی صورت گیرد بدون در نظر گرفتن شایستگی‌ها در اعطای وام‌ها و همچنین نظارت پس از پرداخت چین امری محقق نخواهد شد و باز هم باید شاهد وام گیرندگانی بدهکار و هزینه کردن تسهیلات در ساختمان سازی و خرید خودرو باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت