پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 خرداد 1397 ساعت 06:03:: شناسه خبر: 36025

صدای جنوب گزارش می دهد؛

بازار روز دهدشت تخلیه، تخریب و نوسازی می شود

جلسه ساماندهی بازار روز دهدشت عصر روزسه شنبه باحضور مدیر کل دفتر فنی استانداری، مدیرکل امور شهری وشوراهای استانداری، معاون فرماندار کهگیلویه ، شورای اسلامی و شهردار دهدشت برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه ساماندهی بازار روز دهدشت عصر روزسه شنبه باحضور مدیر کل دفتر فنی استانداری، مدیرکل امور شهری وشوراهای استانداری، معاون فرماندار کهگیلویه ، شورای اسلامی و شهردار دهدشت برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب، این جلسه از این نظر اهمیت داشت که غرفه داران بازارروزدهدشت و اعضای شورای اسلامی شهردهدشت خواستار روشن شدن موضوع هستند وادامه این روند تنش زا را به مصلحت شهر نمیدانند.
زین العابدین بالوایه که در این مدت نوک پیکان انتقادات کسبه بازار روز متوجه وی میباشد درسخنانی اظهارکرد:ساماندهی این بازار دغدغه مردم ومسیولان است و در اولویت کاری شورای دور پنجم قرار گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهردهدشت افزود:کسبه ازسال ۶۶تاکنون در این غرفه ها حضوردارند وعملا امکان اگهی ومزایده وجودندارد برهمین اساس کمیته انطباق باکانون کارشناسان مکاتبه و انها نبزضمن بررسی وبازدید میدانی پیشنهاد خود را ارایه دادند که ازسوی کسبه مورد قبول قرار نگرفت.
بالوایه با اشاره به جلسه شورای تامین وحضور نمایندگان کسبه نیز گفت:کسبه ادعای مالکیت دارند و عنوان می کنند که ازشهرداری زمین خام تحویل گرفته اند و پرداختی کنونی تنها عوارض است و اجاره به شهرداری نمی باشد.
زین العابدین بالوایه ادامه داد:اگر حادثه ای در این بازار  رخ دهد قطعا فاجعه بارخواهد بود وباید پیش بینی تمامی شرایط انجام گیرد.
شهردار دهدشت نیزاظهارداشت:در زمینه ساماندهی بازارروزدهدشت، اجاره و ادعای مالکیت دوموضوعی است که دغدغه شهرداری است و این درحالی است که کسبه حق کرایه دادن و فروش امتیازرادرگذرزمان نداشته اند.
اسفندیاربرخه گفت:برای ساخت بازار جدید بیش از۵هزارمترمربع زمین آماده ساخت است وشهرداری امادگی دارد بانظارت سازمان نظام مهندسی طبق مقررات اقدام به تخلیه بازار قدیمی و نوسازی بازار جدید با مشارکت غرفه داران نماید.
برخه ادامه داد:متاسفانه برخی ازغرفه داران حتی خیابان راگرفته اند و عملا معبری نیست و پارافراتر نهاده اند و سرویس بهداشتی را به بازارچه تبدیل نموده اند.
پس ازسخنان رییس شورای شهر و شهردار دهدشت عیسی شهامت از کارکنان دفترفنی استانداری در سخنان کوتاهی گفت:موضوع اجاره غرفه ها می بایست با تفاهم هردوطرف حل شود و مجموعه استانداری دراین زمینه دخالت نمی کنند.
شهامت افزود:جهش مافوق تصور غرفه داران رخ داده و ضروری است تخفیفی ارایه شود.
این مسئول بااشاره به ضرورت ساماندهی بازارروز دهدشت، تصریح کرد:ضروری است شهرداری به این موضوع انتفاعی نگاه نکند و مگر پارک درست می کند ازمردم پول می گیرد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز اظهار کرد:اهمیت موضوع ساماندهی بازارروز دهدشت برکسی پوشیده نیست زیرا آتش زیرخاکستراست وبرای اینکه شاهد پلاسکویی دیگری نباشیم هرچه سریعتر باید ساماندهی صورت گیرد.
سیدحسین کاظمی با بیان اینکه چرا معبر و خیابان اصلی دردهدشت به بازارچه تبدیل شده گفت:تاکنون از این اقدام بی خبر بوده ایم و حق همه مردم باید به رسمیت شناخته شود.
کاظمی بااشاره به اینکه غرفه داران هم حقوقی دارند و نباید حق انها نادیده گرفته شود تاکید کرد طرح تفکیک بازارروز دهدشت درجهت ساماندهی تهیه وارایه شود.
وی گفت:انصاف بازاریان دهدشتی در استان زبانزد است اما وضعیت مخوف این بازار شایسته انها نیست.
سید حسین کاظمی عنوان کرد:کهگیلویه بزرگ زمانی بزرگ است که درعمل و باجلوگیری ازمهاجرت بزرگ شود و مردم در رفاه باشند و باید به این موارد بی تفاوت نباشیم.
کاظمی به سرمایه گذاران در کهگیلویه نوید داد:سیاست استانداری حمایت از سرمایه گذاری است و هرچه درتوان داریم کمک می کنیم.
سید عبدالکریم عزیزی اما سخنان خود را با تمجید و تعریف از دهدشت و سابقه باعظمت ان اغاز کرد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استاندارد کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد:دهدشت شهر اولی ها بوده و ازنظراداری وباستانی جایگاه ممتازی دراستان دارد.
وی افزود:دهدشت محل عبورامام رضا(ع) به سوی خراسان بوده است.
عزیزی نقشه شهری دهدشت را الگو گرفته از کشور آلمان دانست و گفت:درخیابان های این شهرهیچ گاه پدیده ترافیک را نمی بینیم.
وی بازارروزدهدشت را مکانی خواند که هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.
سیدعبدالکریم عزیزی عنوان کرد:از انجا که شورا به دنبال درامد پایدار است باید اولویت اساسی ساماندهی بازار روز باشد .
وی پیشنهاد داد بازارروزدهدشت به مکان دیگری انتقال و مکان کنونی در سریعتر زمان ممکن ساخته شود.
در ادامه جمشیدی عضو شورای شهر دهدشت گفت:نیاز است مسئولان استانداری راهکارارایه دهند و مصداقی صحبت نمایند.
جمشیدی اظهارکرد:مهاجرت معکوس حمایت مسیولان را می طلبد وباید شعار ندهیم.
تقوی دیگر عضو شورای شهردهدشت اظهار کرد:انگاه که کهگیلویه دارای ۱۷ مدیرکل بود باید به دهدشت کمک می شد.
تقوی بااشاره به ایجادموانع در امور مردم بیان کرد:دردیگرشهرستان ها با مردم باتمام وجود همراهی می شود اما مااینجا درهمان آغازکار بامردم همکاری نمی کنیم وسنگ اندازی مینماییم.
وی گفت:دهدشت شهرسوخته است و مردم ان تنهاباوام زندگی می کنند.

عضو شورای اسلامی شهردهدشت تاکید کرد باید با نظر مثبت به ساماندهی بازارروز دهدشت نگاه کنیم و غرفه داران رایاری نماییم.
تقوی از ندادن تخفیف های معمول درمناسبت های مختلف نیز انتقاد کرد.
وی بااشاره به وضعیت حاد شهرداری ازنظر مالی گفت:عیدی به شهردار داده نشد و حقوق ۸ماهه اعضای شورای اسلامی شهردهدشت تنها ۴میلیون تومان شد و ازاین موضوع ناراحت نیستیم زیرا دغدغه شهر راداریم.
آرانپور دیگر عضو شورای اسلامی شهردهدشت ترجیح داد به سایر مشکلات دهدشت بپردازد.
وی گفت:مسیولان توجه بیشتری به دهدشت کنند و توسعه این شهر ازسمینارها و جلسات تحقق پیدا نمی کند و بازخورد خوبی این سمینارهاوجلسات نداشته است.
ارانپور افزود:ازسال۷۲ تاکنون هیچ شهرداری به کمربندی سوم نپرداخته است درحالی که بخش زیادی از توسعه دهدشت بستگی به تعیین تکلیف این کمربندی دارد.
وی گفت:مالکین ازاین وضعیت خسته شده اند و اماده همکاری هستند.
ارانپور بااشاره به مشکلات روستای سمغان نیز گفت:فرمانداری به امام زاده ها کمک می کند اما به سمغان توجهی نمی شود.
وی تاکید کرد:شهرداری تاکنون قدمی برای سمغان برنداشته است.
عضو دیگر شورای شهردهدشت اظهارداشت:تسهیلات بافت فرسوده می توانددرجهت درامد پایدار به شهرداری کمک کند.
سخن سنج گفت:علت مهاجرت مردم دهدشت مسیولان بوده اند و محرومیت و خشکسالی نقشی نداشته است.
وی کمربندی سوم را عامل توسعه دهدشت دانست اما اضافه کرد:مالکان زمین های کمربندی سوم به سبب خلف وعده های قبلی مسیولان دیگر همکاری نمی کنند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز درپاسخ به سخنان آرانپور وسخن سنج گفت:الحاق سمغان به دهدشت انجام شده و بخشی از اعتبارات دهدشت به سمغان اختصاص می یابد.
وی همچنین تصریح کرد:رونق دهدشت ربطی به کمربندی سوم ندارد اما بااینحال اماده همکاری هستیم.
برپایه گزارش صدای جنوب در پایان مقرر شد بارایزنی با غرفه داران بازارروز دهدشت ابتدا تخلیه و سپس تخریب و در نهایت طبق استاندارد ساخت و ساز وبانظارت کامل شهرداری نوسازی و در اختیار غرفه داران قرار گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت