پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 خرداد 1397 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 36175

بزرگداشت ۱۸ شهید نقش آفرین عملیات بیت المقدس در گلزار شهدای دهدشت

امروز اگر در دیپلماسی در مقابل غرب ایستادگی داریم و اگر به توسعه می رسیم همه را از خرمشهر قهرمان درس گرفتیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ویژه برنامه بزرگداشت ۱۸ شهید نقش آفرین در عملیات بیت المقدس عصر امروز در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.

سید کمال‌الدین دولتخواه در این آیین با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: خرمشهرهای مختلفی پیش رو داریم هر تحولی که در مقابل آن باید ایستادگی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه با بیان اینکه حماسه خرمشهر در تاریخ ملت ایران مانا شد،گفت: امروز می‌طلبد زوایای این روز بازنمایی شود.

وی از خرمشهر به سرفصل تاریخ ملت ایران یاد کرد و افزود:سوم خرداد ۶۱ یادآور دلیرمردانی است که نگذاشتند بیگانگان یک وجب از خاک میهن را بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه خرمشهر مختص یک روز و یک خاک هم نیست،بیان کرد: تحولات بعد از خرمشهر را از خرمشهر درس گرفتیم. امروز اگر در دیپلماسی در مقابل غرب ایستادگی داریم و اگر به توسعه می رسیم همه را از خرمشهر قهرمان درس گرفتیم.

دولتخواه به تشریح جنگ‌های بشر در ادوار مختلف پرداخت و با بیان اینکه از سالیان سال که از تاریخ بشری می‌گذرد بشر فقط ۲۶۸ سال از زندگی در این تمدن را بدون جنگ سپری کرده است،گفت: نخستین جنگ،جنگ انسان با طبیعت است.

وی،افزود: دومین جنگ، جنگی است که انسان با همنوع خود دارد و سومین جنگی که انسان تجربه کرده جنگ با نفس خویش بوده است.

دولتخواه،شهدای بیت‌المقدس را مصداق تقسیم‌بندی نوع سوم جنگ دانست و ادامه داد: شهدا پای ناموس و کیان فضایل بشری ایستادند راهی را رفتند که یک عابد سال‌ها به آن نرسید.

حجت‌الاسلام سید امرالله درخشان نیز، بیان کرد:اگر امروز یادواره شهدا دل دشمن را به لرزه می‌آورد چون می‌داند گرامیداشت یاد شهدا یعنی ایجاد نشاط و شجاعت در دل فرزندان انقلاب است و دشمن از این می‌ترسد.

وی برگزاری یادواره‌ها را زنده کردن اهداف مقدس شهیدان خواند و بیان کرد:شهیدان اول با نفس خود جنگیدند این غبارروبی‌ها نشانه این است که ما باید افسار نفس را بدست گیریم.

درخشان تصریح کرد: آمدیم به شهدا بگوییم دنباله رو اهداف و آرمان شما هستیم. گرچه عده ای امروز با قلم و رفتارشان دل خانواده شهدا و جامعه اسلام را خون می‌کنند اما ما صبر می‌کنیم و گوشمان به حرف رهبر انقلاب است.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیاتی از سوره توبه در تبیین جایگاه والای شهیدان اظهار داشت: اگر به این آیات توجه کنیم عظمت و جایگاه شهدا نزد پروردگار را در می‌یابیم.

درخشان تصریح کرد: شهدا با پروردگار خود معامله کردند؛خریدار خداست و جان و مالشان را به خداوند فروختند.

وی،با بیان اینکه انسان باید به درجه‌ای از کمال برسد تا این جایگاه را فتح کند گفت: خداوند در مقابل این جانفشانی بهشت جاودان را به آنان هدیه می‌دهد.

این استاد حوزه خطاب به عده مورد نظر گفت:مسئولی که در شهرستان ما و دیگر جاها کاری می‌کنید که علیه آرمانهای شهداست اگر می‌بینید انقلابیون سکوت کرده‌اند به خاطر این است که گوش به فرمان رهبر هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت