پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 خرداد 1397 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 36974

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه خبرداد:

حریق ۳۵ هکتار از مراتع منطقه دره لبک در اولین آتش سوزی مرتعی کهگیلویه

آتش‌سوزی که عصر روز جمعه در منطقه دره لبک از توابع کهگیلویه روی داد بخشی از مراتع بدپوشش علف و طرح‌های جنگل‌کاری شخصی را از بین برد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری کهگیلویه گفت:۳۵ هکتار از مراتع شهرستان طعمه حریق شد.

هدایت اویزش افزود:این آتش‌سوزی که عصر روز جمعه در منطقه دره لبک از توابع کهگیلویه روی داد بخشی از مراتع بدپوشش علف و طرح‌های جنگل‌کاری شخصی را از بین برد.

آویزش ادامه داد: برداشت و دروی محصولات کشاورزی در کنار طرح‌ها و سهلانگاری کشاورزان منجر به آتش‌سوزی و نابودی بخشی از مراتع شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه، وزش باد، عدم تعلیف و قرق بودن طرح‌ها را مزید بر علت تشدید این آتش‌سوزی دانست و بیان کرد: با حضور همکاران منابع طبیعی دهدشت و چرام ، همکاری مردم محلی منطقه،طرح داران و تعدادی از ادارات آتش‌ به طور کامل مهار شد.

وی از همکاری فرماندار، بخشدار مرکزی و عوامل شهرداری،نیروهای بسیج،محیط زیست،هلال احمر، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، امور عشایر، اداره زندان در مهار این آتش‌سوزی نام برد.

آویزش، با بیان اینکه در مواقع آتش‌سوزی با سرشاخه درختان برای مهار آتش استفاده می‌شود، گفت:عدم امکانات لازم و تجهیزات جهت اطفا ی حریق، کمبود نیروی انسانی، کمبود اعتبار لازم جهت خرید آب و امکانات غذایی از مشکلات اساسی اداره منابع طبیعی شهرستان در مواقع بروز حادثه است.

این مسؤول از بی توجهی کامل کشاورزان هنگام دروی محصولات سهل انگاری به جهت روشن کردن آتش انتقاد کرد و افزود: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ایناقدام جرم محسوب می‌شود و جهاد کشاورزی به عنوان متولی باید پاسخگو باشد.

آویزش با بیان اینکه آتش‌سوزی روز گذشته نخستین آتش‌سوزی و از نوع مرتعی در سطح شهرستان بوده است، گفت: اعضای مدیریت بحران باید جدی‌تر باشند و با حساسیت ویژه در مهار آتش‌سوزی‌ها همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، خواستار معرفی لیست کشیک ادارات به فرمانداری و آمادگی و هماهنگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت