پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 خرداد 1397 ساعت 02:03:: شناسه خبر: 37001

جلسه تفسیرقران درپایگاه امدادوجاده ای شهیدتقی نژادجوخانه برگزارشد

جلسه تفسیرقران درپایگاه امدادوجاده ای شهیدتقی نژادجوخانه ۲۰خرداد۹۷باحضور امام جمعه سرفاریاب ،فرماندارچرام،بخشدارسرفاریاب نماینده ولی فقیه در هلال احمر،رئیس جمعیت هلال احمرچرام شهردارسرفاریاب ونیروهای امدادی پایگاه برگزارشد.

جلسه تفسیرقران درپایگاه امدادوجاده ای شهیدتقی نژادجوخانه ۲۰خرداد۹۷باحضور امام جمعه سرفاریاب ،فرماندارچرام،بخشدارسرفاریاب نماینده ولی فقیه در هلال احمر،رئیس جمعیت هلال احمرچرام شهردارسرفاریاب ونیروهای امدادی پایگاه برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب، بازدیدکننده گان ضمن بازدید از راهدارخانه و پایگاه امدادی هلال احمر مستقر در جوخانه ، وضعیت، امکانات و تجهیزات و نیروهای داوطلب و آماده باش این پایگاه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

امام جمعه درتفسیرقران در پایگاه امدادجوخانه به تفسیرایاتی ازسوره حمدپرداخت وعنوان کرد:قرآن و تمام ابعاد آن و ارسال رسل با تمام وسعت آن، در فاصله‌ی بین رحمان و رحیم است. رحمان و رحیم مانند جلد های یک کتاب هستند که در وسط آن همه چیز است.

حجه السلام سیدفرج الله پژمان گفت: تمام قرآن در سوره‌ی حمد و تمام حمد در “بسم الله الرحمن الرحیم “است.

وی افزود:خلقت دلیل محکم بر وجود خداوند تعالی است. انسان اگر در تخیّل و تجریدات رود، از مقصود دور می‌شود. باید در همین زندگی، آن چه را خدا خلق کرده نگاه کند و اطمینان لازم را کسب نماید.

پژمان ادامه داد: «رب العالمین» و «الرحمن الرحیم» و «مالک یوم الدین» هر کدام عناوینی جداگانه و متفاوت برای حمد و سپاس الهی هستند و مجموعاً هر سه با هم زمینه ساز حمد خدای تعالی می‌شوند.

خطیب جمعه سرفاریاب اظهارکرد: باتوجه به کلمه «رب العالمین» در می‌یابیم که خدای تعالی ستایشی را می‌پذیرد که در آن اولاً عالمین شناخته شده باشد. ثانیاً نحوه‌ی ربوبیت خدا کشف گردد.

پژمان گفت: «الحمد‌لله‌رب‌العالمین» که بلافاصله بعد از «بسم‌الله الرحمن الرحیم» مطرح شده، می‌رساند که از نظر قرآن، اساس حمد در فهم «عالمین» است.

وی افزود: کسانی که در وجود خدا شبهه پیدا می‌کنند، به‌خاطر این است که در قضیه، بی‌مبنا وارد شده و خیال پردازی نموده‌اند و در نتیجه به‌جای این که نزدیک شوند، دور شده‌اند.

پژمان ادامه داد: ایاک نستعین معنایش این است که در عمل، غیر خدا دخالت نکند و نیت فقط دریافت جوایز الهی باشد.

خطیب جمعه سرفاریاب باتقدیروتشکراز خدمات هلال احمرشهرستان چرام ونماینده ولی فقیه دراستان گفت:از انجام کارخوب فرهنگی که امشب در این پایگاه انجام دادید بسیارسپاسگذاریم واین کار شما در حقیقت عبادت در عبادت است.

سیدفرج الله پژمان گفت:نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان چرام از زمان حضورشون دربخش هرجایی کمکی نیازبودکوتاهی نکردندوخالصانه خدمات رسانی نموده اند و به کمک مردم این دیار شتافتند و با تلاش و فداکاری مجدانه به انجام خدمات بشر دوستانه و عام المنفعه پرداختند که جا دارد در اینجا از خدمات خالصانه و زحمات صادقانه این عزیزان تقدیر و تشکر شود .

گفتنی است؛ در امر امدادرسانی وتوزیع و برپایی چادر و پخش مایحتاج کسانی که دربارندگی های اخیردچارخسارت شده بودند باتوزیع سبدغذایی وپلاستیک وپتوفعالیت داشته اند.

در این بازدیدرئیس هلال  احمرشهرستان چرام  ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای امدادی در جریان سفرهای نوروزی خدمات ارائه شده به شهروندان نیازمند امداد را مطلوب خواند و گفت: خدمات ارائه شده توسط نیروهای امدادی توسط اورژانس و پایگاه هلال احمر در حداقل زمان ممکن اولیه، بشردوستانه و بسیار ارزشمند است و موجب افزایش ضریب استاندارد خدمات امداد جاده ای در منطقه خواهد بود.

علمداردستوراظهارکرد:امدادگران  ۲۴ساعته در سخت ترین شرایط اماده ویارویاوراسیب دیده گان هستند.

وی افزود:درباندگی های برف وباران امسال یک صدوپنجاه مورد رهاسازی وبیست اسکان اضطراری وبیست وپنج موردحمل مصدوم تاشهرستان کهگیلویه داشتیم.

دستورادامه داد:باتوجه به دوربودن پایگاه ازمرکزشهربه علت بارندگی هاارتباط قطع می گرددکه حتی گاهابسیم جوابگونسیت .

دستوراحداث این پایگاه باتوجه به فوت چندنفراز هم وطنان در همین مسیرراخیلی مهم دانست وگفت :این پایگاه  به لحاظ جمعیت بالا  ترددوگردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است که احداث ان یک ضرورت مهم بود.

دستوردرپایان ضمن تقدیراز حاضرین وهمکاری مدیرکل جمعیت هلال احمرونماینده ولی فقیه در استان ازهمه مسئولین خواست که جهت احداث ساختمان دائم پایگاه امدادونجات همکاری لازم را داشته باشند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت