پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 تیر 1397 ساعت 21:04:: شناسه خبر: 37395

برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

جراحی سنگین و پیشرفته آزاد کردن نخاع تحت فشار و اصلاح انحراف ستون فقرات در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: عمل آزاد کردن نخاع تحت فشار و اصلاح کجی و انحراف ستون فقرات برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: عمل آزاد کردن نخاع تحت فشار و اصلاح کجی و انحراف ستون فقرات برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛ دکتر محمد طاها خادمی  افزود: بیمار ۲۷ ساله مبتلا به ناهنجاری مادر زادی ستون فقرات برای اولین بار در استان در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تحت عمل جراحی سنگین و پیچیده قرار گرفت و نخاع آن آزاد و انحراف ستون مهره برطرف شد.

وی ادامه داد: این بیمار یک روز پس از انجام عمل، بدون نقص عصبی از تخت خارج و در بخش نوروسرجی(جراحی مغز و اعصاب) پیاده روی و نیز پس از ۵ روز از بیمارستان مرخص شد.

جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت نیز  با اشاره به انجام این عمل پیشرفته و سنگین اظهار داشت: این مرد ۲۷ ساله دچار کجی ستون فقرات از کودکی بود که در چند سال اخیر این کجی ستون فقرات تشدید و در ماه های اخیر دچار ضعف اندام های تحتانی و اختلال در راه رفتن شده بود.

دکتر عبدالحمید براتی افزود: در بررسی ها، گرافی(تصویر برداری) و CT اسکن وMRi  (تصویر برداری پیشرفته) وجود نقص مادر زادی در مهره T10 (دهمین مهره پشتی) به صورت عدم تشکیل نصف مهره(همی ورتبرا) و وجود یک دنده اضافی متصل به نصف مهره مشاهده شد.

وی اذعان داشت: دیسک و مهره T10 و  T11 روی نخاع فشار وارده کرده و باعث تغییر در نخاع شده بود، بیمار تحت عمل جراحی سنگین و پیشرفته به صورت برداشتن مهرهT10   ناقص و دنده اضافی و آزاد کردن نخاع از اطراف به طور کامل قرار گرفت.

وی اذعان داشت: سپس ۲۲ پیج و ۱۱ مهره از مهره T4 تا L3  جایگذاری شد و تمام ارتباطات و مفاصل مهره های پشتی و کمری شکسته و آزاد شد، سپس با استفاده از تغییر شکل ستون فقرات به فرم مناسب و مورد نظر ستون فقرات بیمار صاف شد.

دکتر براتی یادآور شد: بیمار با تست wake up (بیدار کردن بیمار در حالت خوابیده به شکم روی تخت جراحی و در وسط عمل جراحی در اتاق عمل) قرار گرفت و با تست عملکرد پاهای بیمار، مجددا بیمار بیهوش و عمل جراحی ادامه پیدا کرد.

به گزار وب دا؛ این جراحی ۷ ساعت به طول انجامید و در ساعت پنجم بیمار به صورت کامل از بیهوشی خارج با انجام تست عملکرد پا مجددا تحت جراحی قرار گرفت.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت