پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 تیر 1397 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 37432

رئیس دادگستری چرام مطرح کرد:

دادگستری چرام جزءدادگسترهای برتراستان بوده وزمان رسیدگی کمتراز۵۲روزاست

شورای فرهنگ عمومی در سال ۷۳ جهت گرامیداشت مقام والای شهید بهشتی یکم تا هفتم تیر را به عنوان هفته قوه قضاییه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب، یوسف احمدی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در سال ۷۳ جهت گرامیداشت مقام والای شهید بهشتی یکم تا هفتم تیر را به عنوان هفته قوه قضاییه اعلام کرد.

رئیس دادگستری شهرستان چرام با بیان اینکه شهید بهشتی در افکار عمومی بیشتر با عنوان شهید مظلوم شناخته شده است، عنوان داشت: واکاوی شخصیت این شهید بزرگوار نشان می‌دهد آن چیزی که شهید را مظلوم کرده، محجوبیت شهید بود، این شهید بزرگوار چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب، هم در تثبیت انقلاب و هم در حرکت کردن پشت سر ولایت فقیه و هم در برخورد با مخالفان و دشمنان خود برخورد صبورانه توام با اخلاق داشت.

وی با اشاره به شخصیت متمایز و محجوب شهید بهشتی به نقش موثر این شهید بزرگوار در تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش پررنگ شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و تحولاتی که در دادگستری نوین ایجاد کردند چه از حیث تدوین قوانین حقوقی و جزایی و چه از حیث تشکیل دانشکده علوم قضایی که مخصوص تربیت قضات بود و هم اکنون فارغ التحصیلان این دانشکده بیش از ۵۰ درصد مدیران و قضات دستگاه‌های قضایی را تشکیل می‌دهد بر کسی پوشیده نیست.

احمدی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان رفتار و منش این شهید بزرگوار را در مدیریت و منش خود اعمال کرد به جایگاه دستگاه قضایی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: مقام قضا و قضاوت چه در آیات قرآن کریم و چه در سخنان ائمه و قانون اساسی ما از یک جایگاه والا و ویژه‌ای برخوردار است، آن‌گونه که قرآن کریم خطاب به حضرت داود می‌فرماید که ای داوود ما تو را خلیفه قرار دادیم پس در بین مردم به حق حکم کن، این آیه می‌رساند که قضاوت در وهله اول شان پیامبران است.

وی افزود: دلیل اینکه قضاوت از جایگاه والایی برخوردار است این بوده وظیفه‌ای که بر عهده دستگاه قضایی قرار گرفته یک وظیفه بسیار مهم و اقامه قسط و عدل است، اولین وظیفه رسالت تشریح و قانون گذاری است، یعنی خداوند از طریق پیامبران قانون گذاری را صورت می‌دهد تا مردم با حرکت کردن در چارچوب آن قوانین قسط و عدل را به پا کنند.

وی ابراز کرد: همیشه در جامعه وضع به این صورت نیست و در هر جوامعی افرادی هستند که قوانین را زیر پا می‌گذارند و اینجاست که حاکمیت اسلامی با تشکیل دستگاه قضایی از حقوق فردی و اجتماعی هر جامعه دفاع می‌کند و اهمیت دستگاه قضایی بخاطر همین وظیفه خطیر است.

رئیس دادگستری چرام با تاکید بر این مطلب که بنای ما در دادگستری چرام، حفظ استقلال و قاطعیت است، تصریح کرد: با این حال که با همه مردم و دستگاه‌ها تعاملات لازم را داشتیم اما همیشه مراقب بودیم که این استقلال مخدوش نشود، قاطعانه اعلام می‌کنیم هیچکس در شهرستان چرام نمی‌تواند بگوید حیاط خلوتی در دادگستری این شهرستان داشته است.

وی در ادامه به گوشه ای از اقدامات دادگستری چرام اشاره کرد و گفت: در ۳ ماه اخیر سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرونده در مجموعه دادگستری چرام ثبت شده که این پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

احمدی ابراز کرد: شاخص‌های عملکردی دادگستری شهرستان نشان می‌دهد که این دادگستری جز دادگستری‌های برتر استان بوده و متوسط زمان رسیدگی ما کمتر از ۵۲ روز است در صورتی که در شهرستان های همجوار کمتر از ۳ ماه نیست.

این مسؤول به ترویج فرهنگ مصالحه و سازش تاکید کرد و متذکر شد: این عادتی که پیدا کردیم همه مسایل را به دادگستری بکشانیم عادت بدی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت