پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 تیر 1397 ساعت 02:04:: شناسه خبر: 37602

درنشست خبری مسئولان قضایی عنوان شد:

کاهش ۲۴ درصدی آمار نزاع های دسته جمعی در شهرستان کهگیلویه/۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند

مجید کرمی اظهار داشت: برخورد اثر گذار و ورود سریع نیروی انتظامی نقش مهمی در کاهش نزاع های دسته جمعی در این شهرستان داشته است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست مسئولان قضایی شهرستان کهگیلویه به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزارشد.

به گزارش صدای جنوب، رئیس دادگستری کهگیلویه در این نشست گفت: آمار نزاع های دسته جمعی در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

مجید کرمی اظهار داشت: برخورد اثر گذار و ورود سریع نیروی انتظامی نقش مهمی در کاهش نزاع های دسته جمعی در این شهرستان داشته است.
وی بیان کرد: نزاع های دسته به عنوان یک جرم علاوه بر سلب آرامش مردم حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی که به دنبال ایجاد امنیت در راستای سرمایه گذاری هستند را با مشکل مواجه می کند.
کرمی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و برخورد قاطع با متخلفان نزاع های دسته جمعی کاهش چشمگیری داشته و به نوعی کنترل شده است.
وی اضافه کرد: ۲۹ شعبه در دادگاه، دادسرا و شواری حل اختلاف در زمینه های مختلف به مردم خدمات رسانی می کنند.
کرمی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۲۹ هزارو ۹۷۹ پرونده به مراجع قضایی کهگیلویه وارد شد.
وی با اشاره به عملکرد مثبت دادگستری در رسیدگی به پرونده های قضایی گفت: ۲۵ هزارو ۹۰۹ پروده نیز مختومه شده است.
کرمی عملکرد مثبت دادگستری را یک هزارو ۹۳۰ پرونده ذکر کرد.
وی صدور ابلاغ الکترونیکی را یکی از عملکردهای مثبت دادگستری دانست و گفت: ۷۵ درصد ابلاغها بصورت الکترونیکی به متقاضیان اعلام می شود.
کرمی با اشاره به راه اندازی دفتر خدمات الکترونیکی قضائی در سطح شهرستان عنوان کرد: دادخواستهای مردم در این دفتر ثبت و از طریق سیستم به مراجع قضائی ارسال می شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این دفتر نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و شکایات از طریق مراجع قضایی به فرد اعلام می شود.

رییس اداره زندان کهگیلویه نیز اظهارداشت: سه میلیاردو ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به زندانیان بعد از خروج در یک سال گذشته پرداخت شد.

هدایت بازگیر گفت: این میزان تسهیلات به ۴۸ نفر از زندانیان پرداخت شد.
وی بیان کرد: طی یکسال گذشته تعداد ۲۰ نفر از زندانیان آزادی مشروط، ۵۸ زندانی تخفیف مجازات، ۳۱ زندانی تعلیق مجازات، ۵۷ مورد عفو، ۲ هزارو ۱۷۹ نفر مرخصی و ۲۳۹ زندانی مرخصی پایان حبس دریافت کردند.
بازگیر تصریح کرد: با کمک انجمن حمایت از زندانیان دهدشت ۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مبلغ یک میلیاردو ۶۸ میلیون ریال آزاد شدند.
وی تصریح کرد: در جشن گلریزان نیز چهار میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال جمع اوری شد.
بازگیر بیان کرد: طی یکسال گذشته ۴۶ نفر از زندانیان بدهکار مالی، سه زندانی بدهکار مهریه، چهار زندانی دیه غیر عمد، ۵۳ زندانی بدهکار جرائم غیر عمد آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

فرشید روشندل نیزدراین در نشست خبری  وظیفه دادستانی را نظارت و احیای حقوق عامه مردم عنوان و افزود: در بحث خرده فروشان مواد مخدر ۲۰ نفر دستگیر و هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

دادستان کهگیلویه از برخورد قاطع و اثرگذار با جرائم مخل امنیت و نظم عمومی خبر داد و بیان کرد: برخورد با افراد با کوتاه‌ترین بازه زمانی انجام شد.

وی از خدمت صادقانه و تمام وقت پرسنل حوزه قضایی به ارباب رجوع‌ها به عنوان مهم‌ترین کار انجام شده در حوزه قضایی نام برد.

رییس انجمن حمایت از زندانیان کهگیلویه از پوشش ۳۰۰ خانواده تحت حمایت این نهاد خبر داد و بیان کرد: مبلغ ۱۵۶ میلیون تومان توسط انجمن حمایت از زندانیان به خانواده‌های زندانی کمک شد.

روشندل اهدای سبد کالا در ماه مبارک رمضان؛ لوازم التحریر به مبلغ بیش از یک میلیون تومان و کمک موردی تأمین مالی با مبلغ ۲۵ میلیون تومان به زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت را از کارهای انجام شده انجمن حمایت از زندانیان برای زندانیان عنوان کرد.

علی‌دوست یاری زاده از خدمات دهی اداره ثبت اسناد و املاک دهدشت به چهار شهرستان دهدشت، بهمئی، چرام و لنده خبر داد و افزود: در راستای طرح کاداس اداره ثبت و اسناد کهگیلویه خدمات خود را به صورت مکانیزه و با دقت و سرعت و جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع انجام می‌دهد.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه مشخص شدن حدود املاک، تثبیت مالکیت، مستندسازی اسناد و جلوگیری از دست درازی به منابع ملی، ضریب امنیت بالا، ارتقا سیستم سنتی به سیستم نوین، صرفه جویی در مصرف اوراق، تکریم ارباب رجوع، تحویل اسناد مالکیت به درب منازل و پیشگیری از جعل اسناد را از جمله مزایای طرح کاداس برشمرد.

وی در ادامه به تشریح اهم فعالیت‌های انجام شده اداره ثبت و اسناد کهگیلویه از هفته قوه قضائیه سال گذشته تا هفته قوه قضائیه امسال پرداخت و اظهار داشت: طی این بازه زمانی چهار هزار و ۵۵۴ سند صادر شده است.

یاری‌زاده اسناد صادر شده دولتی را ۶۰۶ فقره عنوان و بیان کرد: بازداشت املاک یک هزار و ۱۳ فقره و رفع بازداشت۸۸۷ فقره صورت گرفت.

وی معوقات وصول شده بانکی را ۱۰۱ میلیاردریال عنوان کرد.

این مسئول دفاتر ازدواج در شهرستان را ۱۲ دفترخانه عنوان و تصریح کرد: طی یکسال اخیر دو هزار و ۲۶۷ مورد وقایع ازدواج صورت گرفته است.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه از صادر شدن ۲۰۰ فقره اسناد برای مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان خبر داد و افزود: در همین راستا در اداره اوقاف استان رتبه اول را کسب نمودیم.

یاری‌زاده عنوان کرد: در تقاضای اجرای مهریه ۷۲ فقره پرونده وصولی داشتیم که ۳۵ فقره پرونده مختومه شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت