پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1397 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 37863

در نشست خبری مشترک فرماندار، بخشداران و دهیاران چرام با اصحاب رسانه مطرح شد:

هرمدیری که نمی تواندکارکندومردم ازاوناراضی هستندخودش استعفادهد/خبرنگاران باتیتر جنجالی فضای شهرستان را ملتهب نکنند

روز چهارشنبه سیزدهم خرداد ماه هادی فتاحی فرماندار چرام با حضور افسردیر بخشدار مرکزی و آتش‌سودا بخشدار سرفاریاب و دهیاران روستاههای شهر ستان چرام نشستی خبری را با اصحاب رسانه در محل جلسات فرمانداری تشکیل و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

پایگاه خبری صدای جنوب:در روز چهارشنبه سیزدهم خرداد ماه هادی فتاحی فرماندار چرام با حضور افسردیر بخشدار مرکزی و آتش‌سودا بخشدار سرفاریاب و دهیاران روستاههای شهر ستان چرام نشستی خبری را با اصحاب رسانه در محل جلسات فرمانداری تشکیل و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
فرماندار چرام ضمن جمع بندی تمامی سوال‌ها و در مقام پاسخ اینگونه به ایراد سخن پرداخت و بیان کرد:
– روز قلم و روز دهیاران است ومن تبریک عرض می‌نمایم، دهیاران کارهای خوبی در حوزه‌های خود انجام داده‌اند ومن تشکر می‌کنم،
–  فرماندار در خصوص همکاری اصحاب رسانه با دستگاهها وفرمانداری انتظار می‌رود آنچه به نفع مردم است انعکاس یابد، ایشان چنین عنوان نمود و گفت:
– انتظار نداریم اصحاب رسانه از کار خودشان عدول نکنند، ما نمی‌گوییم انتقاد نکنند چراکه کار آنها انتقاد سازنده است در جهت توسعه و کمک کننده است به بهترشدن کارها.
فرماندار در ادامه توضیحات خود و پاسخ به سوالات گفت:
-هر جای این کشور کاری انجام شود مربوط به نظام است، چه امام جمعه و چه فرماندار و سپاه، همه از آن نظام است، کسی از جیب شخصی هزینه نمی‌کند و برای مردم کار انجام می‌شود.
فرماندار در مورد نظام اشاره کرد و گفت:
–  نظام مربوط به یک جناح و یا طیف و گروه و قوم خاصی نیست ما انتظار داریم از همه بخشداران و دهیاران و اصحاب رسانه که در راستای آرامش و وحدت مردم و جامعه هر قدمی که می‌خواهند بردارند.
– فرماندار به حساسیت کشور اشاره داشتند ودرخواست نمودند که همه با وحدت وهمدلی کنار هم باشیم تا دشمن نتواند آسیبی برساند لذا عنوان کرد: کشور ما در نقطه بسیار حساسی است و در مقابل دنیای کفر ایستاده است یا باید تسلیم شویم ویا مقاومت کنیم، اگر بخواهیم تسلیم شویم مشکلات خاص خودرا دارد و اگر مقاومت کنیم باید وحدت داشته باشیم، یک گروه خاص نمی‌تواند در مقابل دشمن بایستد، دشمن در مقابل یک جریان ویا گروه وطیف خاصی قرار نگرفته بلکه مقابل نظام جمهوری اسلامی است.
وی از همه درخواست نموده که بدون در نظر گرفتن چپ و راست از نظام و خدمات دولت دفاع نمایند و در ادامه گفت:اعتبارات در اختیار دولت است و برای مردم کار می‌کند، دهیاران کارهای خوب وارزشمندی انجام داده‌اند، به هر روستایی که می‌رویم مشاهده می‌کنیم که دولت خدمات بسیاری انجام داده است، روستایی نیست که از خدمات دولت بهره نبرده باشد.
فرماندار از مردم روستاها خواستند با دهیاران همکاری لازم را داشته باشند:در روستایی که طرح هادی اجرا می‌شود مردم باید همکاری کنند نه اینکه مانع خدمت رسانی دولت شوند، پول هست وطرحها آماده است اما متاسفانه بعضی حاضر نیستند نیم متر از دیوار خودرا جابجا کنند، اگر می‌خواهیم کارشود مردم همکاری کنند، در شهرستانهای دیگری که می‌رویم مردم خودشان بعضی هزینه هارا متقبل می‌شوند، انتظار می‌رود از مردم در حد توان همکاری کنند.
فرماندار توصیه‌هایی نیز به دهیاران داشت و عنوان کرد:اعتباراتی که در اختیار شماها هست کارهای خوبی می‌شود با آن انجام داد، خلاقیت به خرج دهید و با توجه به امکانات هر روستا وتوانایی های آن، کارها انجام شود، ممکن است اولویت با دامداری ویا باغداری ویا جدول گذاری وکانال کشی باشد.
شما با توجه به خواسته مردم ورفاه آن‌ها اعتبار را هزینه کنید.
فرماندار تاکید کردند که در حفظ اموال بیت المال بکوشید و به دهیاران گفت: در حفظ ونگهداری اموال دولتی تلاش کنید، وسیله ایی که در اختیار دارید مراقب نمایید فرسوده نشود.
فرماندار چرام در ادامه به چندین سوال خبرنگاران پاسخ گفت، وی اشاره کرد که؛ فنی وحرفه ایی را به جد پیگیری می‌کنم تا بازسازی وراه اندازی شود، تمامی مقدمات آن انجام شده است، در مورد بیمارستان سعی کرده‌ایم به تعداد تخت‌های آن اضافه کنیم و طی جلسه ایی که با ایلامی مدیرکل بهداشت و درمان داشتیم مقرر شد با تخصیص اعتبارات امسال ایشان دوبرابر در نظر بگیرند،
دانشگاه صنعت ومعدن در شرف تعطیل شدن بود با درخواست از مدیریت استان از این کار جلوگیری کردیم وانشاله هفته آینده دکتر عریان در منطقه خواهند بود.
باغات سید آباد طرح مطالعاتی آن انجام و فعلاً به علت خشکسالی کم کم جلو می‌رویم.
پلیس راه به مکان جدید تغییر کرده و از ساختمان قبلی برای دهیاری می‌شود استفاده کرد،

دکترفتاحی اصل گفت :خشکسالی علل آتش سوزی گذشته بوده است که با کمک مردم ومسئولین و دهیاریها مهار گردید و من از زحمات این عزیزان کمال تشکر را دارم، بخشداران برا ی دهیاران کارت مخصوص تهیه کنندکه دراتش سوزیها حتی درشهرستان همجوار هم کمک کنند اتش سوزیی که درسرفاریاب بود خیلی خوب مهار شدوهرچنداتش سوزی در کمترازده هکتاربوداماکمترین اسیب واردشدامادراتش سوزیها امکانات کمی وجوددارد.

آب تمبی هم در حال انجام است بعضی به دنبال منافع خویش هستند ودغدغه مردم را ندارند، در مورد فسفات هم نماینده آن را به جد پیگیری می کند و من تشکر می‌کنم از ایشان، کمپین چشمه بلقیس نیز در صدد هستیم حصار کشی شود تا بتوان در آن اعتباراتی را هزینه کرد.

فتاحی درپایان به سوال خبرنگار در مورد تغیرات مدیریتی گفت:تغییرات یک امرطبیعی هست ،وهرمدیری که خوب کارکند ومردم را ضی باشندمی ماندوهرمدیری که مردم ازاو ناراضی ونمی تواندکار کندخودش استعفانماید.

افسردیربشدارمرکزی دراین نشست گفت:اهل قلم وخبرنگاران از جهات مختلف یاری دهنده مسئولین هستند برای پیشبرد هر جامعه ایی ویا حکومتی ومملکتی وحتی دینی ،همانگونه خداوند به قلم قسم یاد کرده است امیدوارم دوستان با قلم زنی منصفانه و عادلانه کمک کنند در شهرستان چرام تا انشاله توفیق داشته باشیم گره ایی از مشکلات باز نماییم.

بخشدارمرکزی چرام عنوان کرد:خبرنگار باید از تیتر جالب توجه استفاده کند و آب وتاب به خبر وقلمش بدهد تا خواننده بدنبال کردن خبر بپردازد اما سعی کنید این قلم زدن خدایی باشد .

وی افزود:هرکسی در هرمقامی اگر سخنی گفت در زمان آماده کردن خبر شماهستید وخدای تان ، آنجا با خدای خود که هستید هدف این نباشد جنجالی ایجاد شود و فضای یک شهرستان ملتهب گردد و بحران ایجاد کنیم

وی ادامه داد: اگر شما نباشید واجازه را از خبرنگار بگیرندویا از قلم بدست بگیریم دیکتاتوری میشود وتبدیل به خود رایی میشود ، اصل در نظام اسلامی اینگونه است ، مستحضرید در پیشگاه مقام رهبری سریع وشفاف نظرات را میگویند وایشان وریاست جمهور با لبخند جواب میدهند من انتظار ندارم نکته ایی را از جانب من مخفی نمایید یا بپوشانید هر چه گفته میشود بگویید اما خدا وکیلی بی انصافی نکنید منصفانه قلم بزنید ، تیترداغی مشکل آفرین نباشد همانند تیتر)(بخشدار رضا خانی) ویا صحبتهای جنجالی بخشدار ، مسئولیت آنقدر با ارزش نیست آنگونه که از بیرون به آن نگریسته میشود ، مسئولیت یعنی از آرامش وآسایش خود بزنی تا مشکلی را حل نمایی.

افسردیرعنوان کرد:از اصحاب رسانه انتظار میرود برای خود تان هم شده منصفانه قلم بزنید ودرجهت رضای خداباشد. از دهیاران عزیز هم انتظار میرود همانگونه که تاکنون بوده اند پر تلاش باشند و قدمهای مثبتی برای رفع مشکلات بردارند .

وی در پایان به عملکردخود در روستاها پرداخت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت