پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 تیر 1397 ساعت 18:04:: شناسه خبر: 37922

دهبانی پورشایسته ارتقاست/حوزه فرهنگ جولانگاه سیاسیون نیست

عدم درک از جایگاه و دغدغه های صنفی هنرمندان و یا بی توجهی به ظرافت های موجود در انتخاب مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی قطعا واکنش هایی را در پی خواهد داشت .

پایگاه خبری صدای جنوب به نقل ازعصرزاگرس؛ انتخاب و انتصاب فعالیت افرادی به عنوان مدیر و مسوول در حوزه های فرهنگ و هنر در شرایطی که هیچ اعتقادی و التزامی به راهبردهای اتخاذ شده توسط دولت نداشته باشند،و با حوزه فرهنگ و هنر بیگانه باشد و در واقع استخوان خورد کرده این میدان سخت نباشد منطقی و قابل قبول نیست که به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن هم در استان کهگیلویه و بویراحمد میدان خطا و آزمایش باشد.

این روزها و طبق شنیده ها دکتر دهبانی به دلایلی در حال خداحافظی از مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد است که برای وی آرزوی موفقیت داریم اما چیزی که خاطر هنردوستان و علاقه مندان به حوزه فرهنگ و هنر استان را مکدر نموده زمزمه های انتخاب گزینه ای به عنوان مدیرکلی حوزه فرهنگ استان است یعنی خانم زینب قربانی مدیر پیشین کتابخانه های عمومی استان که ضمن احترام به این بانوی محترم باید به استحضار برسانیم که مدیریت در حوزه خطیر و حساس فرهنگ و هنر نیازمند تخصص، دانش و اشرافیت است.

بنابراین در صورتی کسی می تواند مدیرفرهنگ و هنر استان باشد که نسخه شفابخشی در حوزه فرهنگ تجویز کند که با ذائقه، شخصیت، تفکر، نیازمندی های جامعه کهگیلویه و بویراحمد و افراد تحت پوشش آشنا و قدرت آسیب شناسی به موقع و تجزیه و تحلیل درست رویدادها را داشته باشد.

خانم قربانی شاید در مناصب و حوزه های دیگری توانمندی داشته باشد اما در حوزه فرهنگ و هنر که در واقع حساس و عبور از روی لبه تیغ است نمی تواند کارآیی داشته باشد چرا که در مدیریت کتابخانه های استان نتوانست داوم بیاورد و به دلایلی عزل شد.

خانم قربانی و حامیان وی باید بدانند که اعمال نظرها و دیدگاه های شخصی در فرهنگ و هنر جایی ندارد و باید مجری سیاست های نظام و اشاعه دهنده اولویت های ابلاغ شده با توجه به مقتضیات استان وخرده فرهنگ ها در بافت عشیره ای و قبیله ای استان باشد که دارای تنوع فرهنگی و پتانسیل های قوی در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر می باشد که به نظر می رسد خانم قربانی توانایی سکانداری مدیریت فرهنگ و هنر ارشاد استان را نداشته باشد.
مسئولان استانی و تصمیم گیرندگان برای انتخاب و انتصاب مدیریت فرهنگ و هنر استان باید توجه داشته باشند که تدبیر و عقلانیت از مهمترین ملاک های دولت در بخش فرهنگ و هنر است و معتقدیم با تدبیر، سعه صدر و تعامل با جامعه فرهنگ و هنر و هنرمندان می توان بر همه مشکلات فائق آمد و کار را به کاردان سپرد.
عدم درک از جایگاه و دغدغه های صنفی هنرمندان و یا بی توجهی به ظرافت های موجود در این انتخاب قطعا واکنش هایی را در پی خواهد داشت که البته طبیعی است و نباید حوزه فرهنگ و هنر را میدانی برای خطا و آزمایش افراد گذاشت چرا که بارها این آزمون و خطا ها خسران های جبران ناپذیری در پی داشته است و این مدیریت ها قابل دفاع و استمرار نیست.

حوزه فرهنگ و هنر استان را می بایست به اهلش سپرد تا در تعامل و تدبیر و تخصص بتواند هم به دغدغه های صنفی این مجموعه پاسخ داد و هم اینکه شورای فرهنگ عمومی را تعمیق و حمایت کند.

از استاندار محترم انتظار داریم که فارغ از فشارهای سیاسی با تدبیر و عقلانیتی که تاکنون در استان داشته به حوزه فرهنگ و هنر استان نگاه ویژه و تخصصی داشته باشد.
هر چند سیاست دولت استفاده از بانوان در مدیریت ها می باشد اما نباید سیاست زده و احساسی عمل نمود بلکه براساس تخصص و سابقه افراد بخصوص در حوزه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عمل کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت