پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 تیر 1397 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 38472

به بهانه اقدام جهادی استاندار در انتخاب گزینه فرمانداری کهگیلویه

توسعه نیافتگی کهگیلویه ریشه در سیاسی کاری ها دارد

علی محمد احمدی در دوران مدیریتش نشان داده است که نحوه مدیریتش از نوع اقتدار محور و عدم وابسته است، واقعیت هم این است که توسعه نیافتگی استان ریشه در سیاسی کاری ها دارد و کهگیلویه بیشتر از همه مناطق دیگر استان از این سیاسی کاری ها ضرر دیده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جدال های سیاسی بین طیف های مختلف و رهبران گروههای سیاسی در کهگیلویه، فقط یک نتیجه داشت و آن خالی از سکنه شدن این شهرستان بزرگ و قربانی شدن منافع عمومی پیش پای مطامع سیاسی بود.

این سیاسی کاری ها سبب شد تا عدل هاشمی پور با شعار «مرگ بر سیاست» از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ وارد مجلس شورای اسلامی شود اما «من نه چپم، نه راستم» و «به سیاست کاری ندارم» سردار همه سراب از آب درآمد و حاج عدل، هم از جناح راست بود و هم اتفاقا به سیاست هم کار داشت و شاید حتی بیشتر از اسلاف خودش.

حاج عدل سیاسی کاری را بدانجا رساند که حتی در مراسمات بزرگداشت دینی، اعتقادی و فرهنگی هم تریبون ربایی می کرد و به علت عدم به کارگیری گزینه هایش در سمت های مختلف، به استاندار و تیمش می تاخت و اگر نرمش و کرنش احمدی نبود و او هم اهل سیاسی کاری بود، الان باید دور کهگیلویه حصار می کشید و اتفاقا برای خرد کردن حاج عدل هم شده به این حوزه بی توجهی می کرد.

آنچه که در عرصه سیاسی کهگیلویه بیش از همه مهم است ماجرای دهها طیف سیاسی است. گروههای سیاسی شهرستان کهگیلویه هر کدام ساز خودشان را می زنند، البته اینان بیش از آنکه متعهد به جریان های سیاسی باشند، به افراد وابسته اند. طرفداران حاج عدل که قدرت سیاسی را ربوده اند، امیدوارند از نظر عمرانی کاری بکنند و از نظر سیاسی شاید بتوانند یک گزینه وابسته را در مرکز استان به کار بگمارند. موحدی ها هنوز برای بازگشت به قدرت امید دارند و هیچ گزینه ای از هیچ طیفی را بر نمی تابند. لاهوتی و منطقیان هم که هر کدامشان خود را دارای شاخه ای از قدرت می دانند، با این تصور می خواهند که فضای سیاسی کهگیلویه را مدیریت کنند.

گروههای سیاسی در این شرایط نمی خواهند برای توسعه کهگیلویه هم شده به اجماع برسند و دست از با «کلنگ ریشه ی کهگیلویه را زدن» بردارند این چند صدایی سیاسی نه سبب توسعه کهگیلویه شده و نه موجب رشد و غنای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی مردم می شود.

آنچنان که از سخنان محمد کاظم نظری، معاون سیاسی استاندار در تودیع و معارفه فرماندار شهرستان کهگیلویه بر می آید، احمدی این امیدواری را داشت که بالاخره این گروههای سیاسی چند صدا و آشفته بخاطر درد شهرستان هم شده، کنار هم قرار گیرند اما اینگونه نشد و همین سبب می شود تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یک اقدام انقلابی و جهادی بخاطر مردم این شهرستان هم شده از گزینه ای فرامنطقه ای بهره ببرد تا به آشفته بازارهای سیاسی در این شهرستان خاتمه دهد.

علی محمد احمدی در دوران مدیریتش نشان داده است که نحوه مدیریتش از نوع اقتدار محور و عدم وابسته است، واقعیت هم این است که توسعه نیافتگی استان ریشه در سیاسی کاری ها دارد و کهگیلویه بیشتر از همه مناطق دیگر استان از این سیاسی کاری ها ضرر دیده است.

آنچه که سالها سیاسیون برای کهگیلویه کردند، منتج به خالی از سکنه شدن و عقب ماندگی بیشتر این شهرستان شد حالا علی محمد احمدی آستین بالازده که بدون نگاه سیاسی و منطقه ای برای توسعه شهرستان کهگیلویه کاری کند و البته قابل پیش بینی است که از سوی طیف های مختلف سیاسی این شهرستان مورد حمله هم قرار خواهد گرفت اما این کارها نه خواسته مردم است و نه احمدی به مسائل حاشیه ای وقعی می نهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت