پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1397 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 38572

گزینه اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ برای مجلس کیست!

زمزمه های مبنی بر حضور دکتر رضا دهبانی پور مدیرکل کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان گزینه اصلاح طلبان کهگیلویه برای این دور از مجلس شنیده می شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

گزینه اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ برای مجلس کیست!

یاسین خرم پور فعال فرهنگی اجتماعی در مطلبی نوشت:

معمولاً خنده روست؛ با همه اقشار جامعه اهل مراوده است از پرولتاریا گرفته تا بورژوازی استان؛ نطق های وی جذاب و آتشین است از شریعتی و سوسیالیسم اسلامی وی تا نیچه و ابر انسان او می گوید؛ در بین نیروهای سیاسی استان و کشور به عنوان فردی تشکیلاتی است که برای گفتمان خود هزینه داده است؛ و مهمتر داستان های زیبایی از میدان جنگ می گوید!

به گزارش ؛ گفتمان اصلاح طلبی در کهگیلویه بیش از دو دهه است که بخاطر اختلافات داخلی بین نخبگان سیاسی منطقه نتوانست فردی را به پارلمان بفرستد.

حالا با نزدیک شدن به انتخابات مجلس بار دیگر شاهد گمانه زنی رسانه ها و معرفی گزینه اصلاح طلبان کهگیلویه هستیم.

در این بین زمزمه های مبنی بر حضور دکتر رضا دهبانی پور مدیرکل کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان گزینه اصلاح طلبان کهگیلویه برای این دور از مجلس شنیده می شود.
به نظر می رسد این انتخاب می تواند به خاطر تعامل وی با همه جریانات سیاسی تحول خواه؛ اختلافات چندین ساله بین اصلاح طلبان (به خصوص اختلافات بین لاهوتی و منطقیان) را کمرنگ کند و گزینه اجماع کارآمدی برای این طیف سیاسی باشد.

دکتر دهبانی پور در زمان دولت اصلاحات به عنوان معاون دانشجوی و فرهنگی دانشگاه یاسوج فضای باز و آزادی را به وجود آورد به طوری که طبق آمار دانشگاه همه گفتمان ها و تفکرات بدون محدودیت به فعالیت های خود می پرداختند از دانشجویان موتلفه گرفته تا دانشجویان دارای اندیشه لیبرال. این نوع نگاه باعث پویایی و نشاط خاصی در آن زمان در دانشگاه یاسوج شده بود.

وی در زمان دولت نهم و دهم (محمود احمدی نژاد) به علت انتقادات به مشی سیاسی دولت به حاشیه سپهر سیاسی کشانده شد؛

بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مانند بسیاری دیگر از اصلاح طلبان از حاشیه به متن برگشت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان شد.

عملکرد وی در ارشاد استان باعث رضایت نسبی همه جریان های سیاسی از وی شد به طوری که آمار نشان می دهد میانگین جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این چند سال به اندازه کل دوره ارشاد استان بود؛ مجوزهای فرهنگی و جشنواره های هنری و تریبون های سیاسی را به همه جریانات سیاسی داده است به طوری که حتی در بین نخبگان سیاسی اصولگرا وی را به عنوان مدیری فرهیخته می شناسند.

دکتر دهبانی پور علاوه بر داشتن بینش و تئوری پردازی سیاسی یک حقوقدان است که مدرک حقوق بین المللی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرده است.

هر چند اختلافات جزئی بر روی معرفی دهبانی پور مطرح می باشد ولی طبق اخبار موثق اکثر نیروی های سیاسی کهگیلویه در حال حاضر وی را به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان برای مجلس می دانند‌.
علاوه بر ویژگی ها بالا بسیاری از کنش گران سیاسی و اجتماعی بر این باورند که دهبانی پور یک مدیر بوروکرات است و عملکرد مثبت وی در ارشاد استان این فرض را تایید می کند.

لذا به طور کلی از اخبار و شواهد پیداست که اصلاحات کهگیلویه اینبار با یک نیروی جدید و تشکیلاتی پا به عرصه انتخابات می گذارد
نیرویی که هم از اقبال عمومی برخوردار باشد و هم شناسنامه قابل قبولی چه در مدیریت اجرایی و چه در جریان سیاسی خود داشته باشد به نظر می‌رسد گزینه تحول خواهان مدیرکل فعلی فرهنگ و ارشاد استان باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت