پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1397 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 38590

جلسه شورای آموزش وپرورش کهگیلویه برگزار شد

فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: تفکر سردسیری، گرمسیری برای همه ما خوشایند نیست و برای توسعه شهرستان لازم است نگاه را عوض کنیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز جلسه شورای آموزش وپرورش با حضور فرماندار جدید و سایر اعضا شورا در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب ،جلسه ای که هرچندانتظار می رفت طبق زمان گفته شده برگزار شود اما با تاخیر بیست دقیقه ای همراه بود و باید منتطر ماند و دید که فرماندار جدید آیا به نظم جلسات اهمیت می دهد یا خیر .

ازسویی این جلسه مهمان خاصی نیزداشت و ان حضور کورش داوری یکی از چند مدیر مغضوب علی پوزش فرماندار سابق کهگیلویه برای نخستین بار درچنین جلساتی بود.

رییس آموزش وپرورش کهگیلویه در این نشست با قدردانی ازعلی پوزش برای جعفر نیکبخت درمسیولیت جدید ارزوی موفقیت کرد.

علی پورک پور با اشاره به گرایش دانش‌آموزان به رشته تجربی اظهار داشت: سعی در توازن رشته‌ها داریم و در این زمینه علاقمندی دانش‌آموز باید در نظر گرفته شود.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه از هدایت تحصیلی ۲۱۰ دانش‌آموز به رشته تجربی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تلاش داریم بسترها فراهم شود که دانش‌آموزان با آرامش خاطر راهی کلاس درس شوند.

پورک‌پور گفت: در این راستا پنج کمیته در پروژه مهر تشکیل شده و برنامه‌ریزی لازم جهت آماده‌سازی کلاس‌های درس برای ورود دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

وی،این کمیته‌ها را متشکل از کمیته سازماندهی، اطلاع‌رسانی و تبلیغ،تعمیر و تجهیزات، نظارت و بازرسی و تأیید صلاحیت عنوان کرد.

پورک‌پور از فعال بودن ۴۱۴ باب مدرسه در قالب یکهزار و  کلاس ۱۶۷ در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۵۹۲ دانش‌آموز در دوره‌های گوناگون در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی، افزود: ۱۹۳ مدرسه مختلط در مناطق روستایی شهرستان دایر است که چهار هزار و ۱۹۵ دانش‌آموز دختر و پسر را پوشش تحصیلی می‌دهد.

نوبت به جعفر نیکبخت که رسید به حواشی چندروز اخیر اشاره کرد .

فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: تفکر سردسیری، گرمسیری برای همه ما خوشایند نیست و برای توسعه شهرستان لازم است نگاه را عوض کنیم.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه دهمین گزینه معرفی شده به استانداری برای تصدی فرمانداری کهگیلویه بودم، گفت: از اوایل هم به آنها که معرف بودند هم به استانداری اعلام کردم که فراجناحی هستم و به قومیت و جناح‌های سیاسی اعتقادی ندارم.

وی، ادامه داد: عرض کردم نماینده دولت هستم و هدفی جز اجرای سیاست‌های دولت نخواهم داشت.

نیکبخت، پیشرفت و توسعه کهگیلویه بدون گرایش به جناح‌های سیاسی و بدون توجه به قومیت‌گرایی را از اهداف خود عنوان کرد و افزود:سال ۸۰ و ۸۱ در دهدشت رئیس بیمارستان بودم و سابقه خدمت در این شهر را دارم.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه همه باید در مسیر توسعه شهرستان اقدام کنیم و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند کار کند، تصریح کرد: پروژه‌های عظیمی در شهرستان از گذشته بوده یا شروع شده که با همکاری و همدلی همه عزیزان کار را به جد شروع خواهم کرد.

وی، تأکید کرد: دنبال حواشی نیستم و به اخبار حاشیه‌ای توجهی ندارم.

نیکبخت گفت: رسانه‌ها هم فضا را مسموم نکنند و اجازه دهند مدیران با همراهی و همدلی خدمت کنند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به واکنش‌های پس از تودیع و معارفه هم گفت: فردا نشست شورای اداری با مدیران شهرستان برگزار می‌شود از آقای پوزش دعوت می‌کنیم و جلسه‌ای در خور شأن برگزار و از رحماتش تشکر خواهد شد.

ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه نیز در این جلسه اظهار کرد: در دنیایی که دهکده جهانی است مسئله قومیت همچنان در کهگیلویه و به ویر احمد بیداد می‌کند که این نتیجه تصمیمات غلط کوتوله های سیاسی است که سعی می‌کنند همیشه در راس قدرت باشند،تصمیمات شوم ونامتعارف برخی افراد که در همه دولت ها ،جایگاه و پایگاه دارند به مردم، جامعه و دولت صدمه می زند،که نبود این افراد  بهتر از دیدنشان است.


کاظمی‌جو خطاب به فرماندار جدید کهگیلویه عنوان کرد: مدیر دولت هستیم برای دولت آرزوی موفقیت داریم و همه کسانی را که دوستدار و دلسوز دولت هستند به خوانش حقوق شهروندی دعوت می‌کنم که یک درصد آن در کهگیلویه رعایت نمی‌شود، ما از چه می‌ترسیم که  نمی‌توانیم بگوییم، جلسه تودیع و معارفه شخص اول شهرستان باید در خورشان او برگزار شود!
کاظمی جو خطاب به فرماندار جدید کهگیلویه گفت: امیدواریم به عنوان فرماندار دولت موفق باشید ولی آنچه مهم است این است که در فضای کاری شما، سیاست بر بقیه مسائل می‌چربد و اجازه دهید این اختلاف سلیقه‌ها باشد چون در فضای کاری اختلاف سلیقه و گرایش امری بدیهی  است،همه آدم ها دارای تفکر هستند  فراجناحی معنا ندارد!
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه فقر و عدم گفت‌وگو به شدت در جامعه احساس می‌شود، تصریح کرد: برای اولین بار در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه شاهد گفت‌وگو میان اعضای شورا با مدیر آموزش وپرورش دهدشت بودیم که ایشان با حوصله پاسخگو بودند.

کاظمی جو ادامه داد: در بحث اوقات فراغت دانش آموزان با وجودی که یک ماه از تابستان می‌گذرد ولی هنورز سردر گم هستیم، موازی کاری بین ادارات و عدم ارتباط دانش آموزان با کلاس‌های ارائه شده توسط ادارات را شاهدیم.
وی در پایان مطرح کرد: چیزی که مهم است این است که روحیه پرسشگری و گفت‌وگو در دانش آموزان خشکیده شده است که امیدواریم آموزش و پرورش تدبیری در این خصوص بیندیشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت