پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1397 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 38600

هشدار مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه ؛

۱۵۰ دانشجوی پزشکی هم استانی در کشور اوکراین تحصیل می کنند/ بحرانی تر شدن وضعیت در رشته های دانشگاهی حوزه بهداشت و درمان

تب حضور در رشته علوم تجربی برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم چند سالی است که مهمترین چالش در آموزش و پرورش شده است

پایگاه  خبری صدای جنوب:

تب حضور در رشته علوم تجربی برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم چند سالی است که مهمترین چالش در آموزش و پرورش شده است و متاسفانه مدیریت ناصحیح در چند سال گذشته چه در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش از ستادی تا مدارس و خانواده ها از یک طرف و سیاست های غلط مربوط به بحث اشتغالزایی و بازار کار از طرف دیگر ، از جمله دلایلی است که بخش زیادی از جامعه را درگیر چالشی با نام تب حضور در رشته تجربی کرده است .
بازار پرسود پزشکی آن‌چنان در میان خانواده‌ها ایجاد انگیزه می کند که حاضرند با تحت فشار قرار دادن فرزندان خود برای تعیین رشته تجربی در مقطع متوسطه دوم علیرغم توجه به میل و شرایط آنان و پس از آن صرف هزینه‌های سرسام‌آور و حتی پناه بردن به راه های خلاف ! که متاسفانه امسال در کنکور رشته تجربی به وفور یافت می شد ، اقدام کنند.
شاید سخنان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در نشست شورای آموزش و پرورش جدی ترین و مستندترین هشدار یک مسئول آگاه در کهگیلویه و بویراحمد باشد که از بحرانی تر شدن وضعیت در رشته های دانشگاهی مربوط به حوزه بهداشت و درمان خبر می دهد.
کورش داوری در این جلسه عنوان کرد: از استان کهگیلویه و بویراحمد فقط در یکی از دانشگاه‌های پایتخت اوکراین ۱۵۰ دانشجوی پزشکی هم استانی داریم به طور قطع در سال‌های آینده فرآیند اشتغال در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات زیادی مواجهه می‌شود!
موضوع وقتی جالبتر می شود که اگر کمی در بطن جامعه و اقدامات صورت گرفته برای رسیدن به پزشکی وارد شویم با تخلفاتی مواجه می شویم که گاها با جابجایی خلاف! پول های چند صد میلیونی و خرید و فروش و لو رفتن سوالات بر می خوریم که برخی برای رسیدن به این رشته هزینه می کنند! که متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این زمینه مواردی مشاهده شده است!
حال این هزینه‌های هنگفت برای رسیدن به پزشکی آن هم با حق خوری آشکار کسانی که توانایی صرف چنین هزینه هایی را ندارند و یا برخی خانواده هایی که از لحاظ شرعی حاضر به انجام چنین تخلفاتی نیستند از یک طرف و آمار مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه که نشان از خروج مقادیر زیادی ارز برای گرفتن مدرک پزشکی آن هم در کشورهایی که در این حوزه چندان جایگاهی ندارند از طرف دیگر ، همه هشدارهایی هستند که متولیان باید به آن ها توجه کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت