پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مرداد 1397 ساعت 08:05:: شناسه خبر: 38804

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

سالانه۳ میلیون نفر از کهگیلویه و بویراحمد دیدن می‌کنند

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، سی سخت، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالیانه سه میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی و تاریخی این استان دیدن می‌کنند.

محمود باقری اظهار داشت:۹۰ درصد از گردشگرانی که از جاذبه‌های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد بازدید می‌کنند ایرانگردان هستند.
وی اظهار کرد:۷۵ درصد از گردشگرانی که وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند در کمپینگ های اقامتی اسکان می‌یابند.
باقری افزود: براساس برآوردهای کارشناسی به دلیل استقبال گردشگران از کمپینگ های اقامتی به جای هتل هر ایرانگرد روزانه ۳۵۰ هزار ریال درآمد برای مردم این استان ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: هر گردشگر خارجی نیز بین یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ دلار ارز وارد کشور می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سالیانه سه میلیارد ریال از گردشگران برای ورود به مناطق گردشگری دریافت می‌شود.
باقری عنوان کرد: براساس امکان سنجی که در سال ۱۳۹۰ از سوی کارشناسان انجام شده ۳۰۰ جاذبه طبیعی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵۰ منطقه آن دارای زیرساخت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: واگذاری مناطق گردشگری به بخش خصوصی، حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در بحث آموزش و پرداخت تسهیلات بانکی از مهمترین برنامه‌ها برای توسعه گردشگری در این استان است.
باقری افزود: هم اکنون ۵۰ پرونده برای پرداخت تسهیلات بانکی به ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.
وی گفت: ۱۳ طرح گردشگری در مناطق مختلف این استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.
باقری گفت: پیش از این مناطق گردشگری باغ فردوس، شلال دان، تنگ تامرادی و تنگ گنجه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده بود.
وی اظهار داشت: این طرح‌ها برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری و بهره برداری به مدت زمان محدود به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرمایه گذاران پس از اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز و برداشت هزینه انجام شده به مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ سال از مناطق گردشگری بهره برداری و سپس به دولت بازگرداننده می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت با پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد اندک از سرمایه گذاران این طرح‌ها حمایت می‌کند تصریح کرد: میزان تسهیلات بانکی پس از ارائه طرح توجیهی براساس نیاز مصوب خواهد شد.
باقری ابراز داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی این استان در برج میلاد تهران و جشنواره غذای ایرانی از برنامه‌های معرفی جاذبه‌های فرهنگی در تابستان امسال است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، سی سخت، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت