پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1397 ساعت 16:05:: شناسه خبر: 38935

رییس سازمان جهاد کشاورزی:

کشاورزی در کهگیلویه مظلوم واقع شده است

تاج الدینی برای اینکه بصورت ویژه این ۲ طرح را مورد بازدید قراردهد و مشکلات انها را بررسی وپیگیری نماید فرماندار کهگیلویه ومدیر جهاد کشاورزی را با خود دراین بازدید همراه نمود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

الیاس تاج الدینی از زمان به دست گرفتن سکان سازمان جهاد کشاورزی استان برای نخستین بار به کهگیلویه آمد و از پروژه درحال احداث سدشهیددلنسب کوهبرد و همچنین طرح پرورش گاو شیری، دو طرح بزرگ جهادکشاورزی این شهرستان بازدید کرد.
تاج الدینی برای اینکه بصورت ویژه این ۲ طرح را مورد بازدید قراردهد و مشکلات انها را بررسی وپیگیری نماید فرماندار کهگیلویه ومدیر جهاد کشاورزی را با خود دراین بازدید همراه نمود.
وی بابیان اینکه کشاورزی درکهگیلویه مظلوم واقع شده است خواستار حمایت وپشتیبانی فرمانداری از طرح های کشاورزی ودامپروری شد.

تاج الدینی گفت:پروژه سدشهیددلنسب کوهبرد در تولید و اشتغالزایی منطقه نقش به سزایی دارددارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از تلاش وپیگیری سیدعمران تقوی برای پیشرفت کاری عملیات سدکوهبرد قدردانی نمود.

مدیر اداره جهادکشاورزی کهگیلویه نیز بیان کرد:سد مخزنی شهید دلنسب کوهبرد از مهم‌ترین طرح‌ها در حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان است که برای تأمین آب  زمین‌های زراعی و تشنه  دهدشت شرقی احداث می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی سد شهید دلنسب از سال ۹۰ اظهار داشت: اما عملا از سال ۹۴ و با حمایت دولت تدبیر و امید روند احداث آن سرعت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه،هدف از اجرای این طرح را تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی کاملا دیم در حوزه دهدشت شرقی و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و همچنین فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی عنوان کرد.

سید عمران تقوی، به مشخصات فنی سد اشاره و تصریح کرد: مساحت محدوده آبریز در ساختگاه این سد حدود ۳۹ کیلومتر، آورد سالانه رودخانه در محل سد حدود سه میلیون متر مکعب، طول تاج آن ۳۱۷ متر و حجم مخزن سد ۲ و نیم میلیون متر مکعب است.

وی گفت: اراضی تحت پوشش این سد ۳۵۰ هکتار است.

تقوی بااشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه ادامه داد: با بهره‌برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد برای بیش از۷۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

پیمانکار طرح نیزبابیان اینکه تاکنون بیش از ۴۵میلیارد ریال مطالبات دارد گفت:چنانچه مسیولان ازنظر اعتباری همکاری کنند ضمن سرعت گرفتن احداث سد دراینده نزدیک افتتاح وبه بهره برداری می رسد.

احسان تابش نژاد درادامه اظهارکرد:حدود ۹۵ میلیارد ریال برای ساخت وتکمیل نهایی سدکوهبرد موردنیاز است.

جعفر نیکبخت نیز خاطرنشان کرد:مشکلات این سد در نشستی با مدیران استان و با همت دکترتاج الدینی درسطح استان پیگیری می شود.

فرماندار کهگیلویه  گفت:تلاش می کنیم باتامین اعتبار سد کوهبرد در دهه مبارک فجر سال جاری آبگیری و به بهره برداری برسد.

وی ازتشکیل جلسه ای دریاسوج برای پیگیری مشکلات این پروژه خبرداد . 

درادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به اتفاق هیئت همراه از مراحل مختلف راه اندازی طرح پرورش یک هزارراسی گاوشیری درمنطقه طولیان بازدید نمودند.

این طرح درهفته دولت به بهره برداری می رسد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت